30.3.06

Ciclo Times de març

Ja es pot llegir el Ciclo Times del mes de març. Algunes notícies interessants:

El Gobierno destina una partida a la promoción de la bicicleta
L'alcalde ciclista
Vies mixtes per a bicicletes i trànsit de motor a la demarcació

Entre moltes d'altres d'àmbit més locals força interessants.

Jornada "Pla Director de Mobilitat de la RMB"

"D'acord amb el que estableix la Llei 9/2003, de la mobilitat, l'Autoritat del Transport Metropolità ha iniciat el procés d'elaboració del Pla Director de Mobilitat (PDM) de la Regió Metropolitana de Barcelona. El programa de participació ciutadana pretén garantir i fomentar els drets d'iniciativa, d'informació i de participació de la ciutadania i entitats interessades a participar en l'elaboració d'aquest nou instrument de planificació de la mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona."
Més informació

Aprovat el Pla Director de la Bicicleta de l'Hospitalet

Us en parlava fa uns dies i ahir 29 de març es va aprovar per unanimitat en el ple municipal.

El Pla Director de la Bicicleta de l'Hospitalet és un document que marca les línies generals de les polítiques que es realitzaran en els pròxims anys a l'Hospitalet referents a la mobilitat en bicicleta.
La principal actuació i la que es defineix amb més concreció és la creació d'una xarxa bàsica de carrils-bici que permeti la interconnexió dels principals punts d'interès de la ciutat i la connexió amb les xarxes supramunicipals. La construcció d'aquesta xarxa segueix un criteris que s'estableixen en el pla, així i com diverses fases d'execució.
Altres actuacions importants previstes en el Pla Director és la instal·lació d'aparcaments per a bicicletes, la realització de campanyes de sensibilització o la creació de la figura del "Coordinador de la bicicleta" que vetllarà per la transversalitat de les polítiques de mobilitat en bicicleta.
El pla també realitza moltes propostes interessants però no en concreta detalls ni dates d'execució, tampoc hi ha data de finalització de la tercera fase de la xarxa de carrils bici que comença el 2012 i que ha de construir els últims 19 km de la xarxa.

Recopilació d'enllaços:

"Primavera en bici" a Sant Joan Despí

Llegeixo a VilaWeb que aquest cap de setmana (diumenge 2 d'Abril) comença la "Primavera en bici":
"L'Ajuntament i el Club Ciclista de Sant Joan Despí organitzen diferents sortides amb la finalitat de recórrer en grup carrers, places, parcs... en trajectes senzills i a l'abast de la gran majoria. Els objectius són incidir en l'aspecte esportiu de l'activitat i apostar per la bicicleta com a mitjà de transport urbà.

La temporada de la Primera en Bici 2006 començarà el proper diumenge, 2 d'abril, amb una gran jornada festiva, i seguirà amb altres sortides en bicicleta els dies 30 d'abril i 14, 21 i 28 de maig (amb sortida sempre a les 11.30 en el recinte ferial). Les persones que participin en 3 de les 4 sortides, rebran, de regal, un indicador lluminós per a la seva bicicleta."

24.3.06

Noves idees per a bicicletes i tricicles

En un concurs de disseny hi ha un munt d'idees innovadores per a bicicletes i tricicles. Podeu veure les fotos en aquest enllaç: Photos: Spinning new ideas for bikes and trikes

23.3.06

Dissenyar les ciutats també per a les bicicletes

Una de les queixes freqüents del ciclistes barcelonins és la presència d'obstacles en els carrils bici: cotxes aparcats, senyals de trànsit, obres sense senyalització d'una ruta alternativa etc. La Diagonal és un bon exemple.

Molts carrils s'han traçat fent una cursa d'obstacles per damunt de les voreres. Aquesta notícia explica com s'ha canviat un quiosc de lloc, tot i així, hi continuen havent molts obstacles i es pensa poc encara en les bicicletes:

BiciWiki, el wiki de la bici a Barcelona: Orden Diagonal

16.3.06

Les ofertes del LiDL

Si visiteu la web del Lidl podeu trobar les ofertes d'aquesta setmana relacionades amb la bicicleta. Com és normal en aquestes ofertes hi ha un preu força ajustat i la qualitat potser també una mica ajustada.

13.3.06

Pla Director de la Bicicleta de l'Hospitalet

L'Hospitalet aprovarà -si tot va bé- el seu Pla Director de la Bicicleta en el proper ple municipal. El pla ha sorgit del Consell de la Sosteniblitat de la ciutat i el seu punt més destacat és la contrucció en fases d'una xarxa bàsica de carrils per a bicicletes.

Enllaços:
La xarxa
Portal Oficial de la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat
Notícia a la Vanguardia

10.3.06

Bike Show: 7 a 9 d'abril, Barcelona

Bike Show: 7 a 9 d'abril, Barcelona: "Els dies 7, 8 i 9 d'abril se celebrarà, al Palau Sant Jordi de Barcelona, el Bike Show, la primera fira de la bicicleta a Barcelona. Apte per a tots els públics. Espero poder anar-hi. Les entrades es poden comprar a Probike, per exemple."

8.3.06

I congrés de la bicicleta de Catalunya

Es presenta el I congrés de la bicicleta de Catalunya que es realitzarà a Barcelona del 7 a l'11 de juny.

Podeu consultar la presentació i el programa.

Esport i gastronomia

Des de fa temps aprecio que les sortides/excursions (en bicicleta o a peu) acabint amb una bona teca. A vegades penso que la sortida només és una excusa per fer un bon esmorzar o un bon dinar! Qui no ha vist una colla de ciclistes esmorzant?

Bé, tot això només són unes reflexions després de veure aquesta
Calçotada Bike.

Carrils bici ocupats per vehicles

Els carrils bici no segregats poden ser ocupats fàcilment per vehicles. La guàrdia urbana de barcelona es mostra passiva davant d'aquesta problemàtica i els ciclistes han de canviar de carril continuament per poder circular.

Crec que la gent que es mulla són els que fan que el món avanci, per això no em sembla malament anar cridant l'atenció de la gent que ocupa el carril bici, però ja sabem que això ens pot portar problemes: Portabella (ERC) dimissió!: carril bici Consell de Cent, i paràsits espanyols

Conversió de Comte Borrell en carrer de vianants

Conversio Comte Borrell: aquest estiu comença una remodelació d'aquest carrer que el deixarà amb un sol carril de circulació de cotxes a 30 km/h, carril bici, zona de càrrega i descàrrega i voreres més grans.

Nou model d'aparcament de bici

La gent de INOUT DESIGNERS ha dissenyat un aparcament de bici curiós amb silueta de cotxe. Tot i que a nivell de seguretat no és el més recomanable, ens recorda que en l'espai on aparca un cotxe hi caben en aquest cas 6 bicicletes.

Ciclo Times de Febrer

Ja tenim el Ciclo Times del mes de Febrer. En les pròximes intervencions aniré comentant les notícies més destacables.

1.3.06

Bicicletes públiques o compartides

Amb l'aparició del bicing la informació d'aquest apartat ha quedat una mica obsoleta. Espero anar-la actualitzant en les properes setmanes. De moment recopila alguns enllaços d'interès i us deixo la informació de juny de 2006 en cursiva.
Informació antiga, juliol 2006:
La bicicleta pot ser un bon complement al transport públic, podem aparcar la bicicleta a les estacions o fins i tot transportar la bici en el transport públic. Algunes ciutats han fet un pas més i han integrat la bicicleta en el sistema de transport públic. La següent llista recull diversos sistemes de compartir bicicletes:

Barcelona a principis de 2007
Bicinostrum: bicisharing a Barcelona
BiciZoom - Terrassa
BiciVic - Vic
El Servei de préstec de Vitoria
L'exemple de Lió

La bicicleta a Catalunya


Última actualització: juny de 2008.

Ruta cicloturista pel Penedès i el Garraf: Els Monjos – Castellet de Foix – Vilanova i la Geltrú - Sitges

Amb aquesta ruta visitarem els paratges naturals del parc del Foix i la zona de costa entre Vilanova i Sitges. Podem visitar també aquests pobles i/o aprofitar per banyar-nos al mar en les èpoques de més calor. És una ruta senzilla de 40 km amb molts trams de baixada. Les carreteres per on passa tenen poca circulació de cotxes, potser a excepció dels últims quilòmetres abans d'arribar a Vilanova. Hi ha alguna pujada i alguna baixada més tècniques en el tram entre Vilanova i Sitges, però en general es pot fer bé amb una bicicleta híbrida.

Accés: es pot arribar als Monjos (al costat de Vilafranca del Penedès) amb tren des de Barcelona (línia C4) i es pot tornar també amb tren des de Sitges (línia C2).

Descripció de l'itinerari

Sortim de l'estació dels Monjos en direcció nord fins a trobar l'antiga carretera nacional. Girem a l'esquerra i continuem paral·lels a la via del tren fins que prenem un trencall a l'esquerra en direcció al poble de Torrelletes. Passarem per sota la via del tren i continuarem per la carretera amb una lleugera pujada fins a Castellet de Foix.

Podem arribar fins a Castellet seguint la carretera o abans d'arribar-hi podem tombar a l'esquerra per una pista que ens portarà al cementiri i al Castell. Llavors caldrà baixar uns quants graons i descendir pels carrers del poble fins a la carretera per continuar. La vista des de dalt del castell és molt recomanable tot i que després haguem de descendir uns pocs graons amb la bicicleta en braços. Es veu una bona part del pantà i del parc del Foix.

Continuarem per la carretera amb el pantà de Foix a la nostra dreta, i en arribar a la presa (feu-hi una parada), comença el descens cap a Vilanova i la Geltrú. En arribar a una rotonda haurem de continuar recte i s'inicia un bon tros de pujada fins arribar a una corba on començarà el descens definitiu fins al nucli urbà de Vilanova.

Un cop a Vilanova i la Geltrú podem arribar-nos fins al passeig marítim i agafar un carril bici de terra senyalitzat fins a la platja del far de Sant Cristòfol. No entrarem a la platja, creuarem una riera i pujarem un carrer deixant a la nostra dreta la plaja i el far. En arribar al final del carrer trobarem una passarel·la metàl·lica que ens permetrà creuar les vies del tren que passen ensorrades sota els nostres peus. Continuarem per una pista pedregosa i encarant una pujada amb una mica de roca. Arribarem finalment a una urbanització de nova construcció i la travessarem en sentit ascendent i girarem a la dreta per una pista de terra per acostar-nos a la línia de costa. Deixarem la urbanització i ens endinsarem en una zona de bosc on primer tindrem bones vistes del mar i després farem diverses baixades fortes per endisar-nos en el bosc. La pista és de terra, però en les baixades trobarem solcs amb pedres produits per l'erosió de les pluges, haurem d'anar en compte. Finalment la pista ascendirà cada cop més fins arribar a una esplanada on ja podem veure Sitges, ens trobem al costat del turó del Fitó de Miralpeix. Continuarem pujant una mica més per una carrer asfaltat de sentit únic d'una urbanització i de seguida desdendirem entre les cases fins a un camp de golf. Seguirem el camp de golf fins a un camping i en passar un pont, girarem a l'esquerra creuant una riera. En aquest punt continuant recte arribarem al santuari del Vinyet i a l'estació de tren o també podem girar a la dreta per anar a trobar el passeig marítim abans d'enfilar cap a l'estació de Renfe.


Alternatives i idees

  • Hi ha un punt d'observació d'ocells a la cua del pantà de Foix. Per anar-hi cal anar a trobar el desviament cap a Clariana i al cap de pocs metres descendir per un sender (transitable en bicicleta) a l'esquerra de la carretera.
  • Creuant la presa del pantà de Foix trobarem un camí que ressegueix part de l'altra riba del pantà.
  • Segons el mapa, des de l'estació dels Monjos ha de ser possible arribar a la carretera de Torrelletes sense passar per l'antiga nacional.
  • Podem també iniciar la ruta al poble de l'Arboç i agafar una carretera amb força baixada fins al pantà de Foix i així escurçar la ruta. Des de l'estació de l'Arboç cal fer una pujada fins al poble i després baixar per creuar la N-340.

Ajustar el canvi de la Brompton

Ajustar el canvi de la Brompton explica com s'ajusta el canvi de 3 marxes SRAM de les bicicletes plegables Brompton posteriors al 2001.