28.3.07

Aeroport i societat civil

Aquests dies el tema de l'aeroport em fa pensar i llegint l'article Aeroport i societat civil amb el qual estic molt d'acord i que us recomano profundament no puc deixar de recalcar i d'afegir-hi:
  • Rodalies és molt més prioritari.
  • Fer possible anar en bicicleta d'un municipi a un altre és molt important, penso en l'àrea metropolitana i la impossibilitat d'anar a peu o en bici entre municipis veïns.
  • L'aeroport sí, però no oblidem el trauma que ha suposat pel territori la tercera pista, la nova terminal i la seva zona logística. Tampoc no oblidem els problemes de contaminació acústica que pateixen els veïns del voltant. I no ho hem d'oblidar perquè aviat ens vendran la quarta pista!
També en la mateixa zona no puc deixar de pensar en l'ampliació del Port de Barcelona i el desviament del riu Llobregat. També en la fragmentació del territori que està causant el Tren d'Alta Velocitat. Podria continuar amb el Quart Cinturó o la MAT o tantes altres infraestructures que defensa el poder econòmic i que donen peu a molt de debat, però si alguna cosa tenen en comú -i així ho acabo de lligar amb la bici- és que han empitjorat la mobilitat a peu i en bicicleta.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Perdona,

però què entens per societat civil tu? i què entenen per societat civil "ells"? No més pistes ni ampliacions aeroportuaries! En menys de 10 anys se'ns ve a sobre una crisi energètica espectacular (www.crisisenergetica.org)! Farem anar els avions a pedals? :P

salut

Bici-vici ha dit...

He corregit l'enllaç ja que enllaçava el bloc i no l'article.

Responent al comentari, aquest apunt es titula "Aeroport i societat civil" en referència a l'article que enllaço i que justament critica que l'acte que es va convocar per demanar el traspàs de l'aeroport era encapçalat per la patronal i no per la societat civil com s'ha dit als mitjans de comunicació.

Vegeu també