14.6.07

Caminant per Barcelona... no vaig tenir problemes amb les bicicletes.

Després de llegir tantes notícies als diaris sobre els conflictes entre vianants i bicicletes ahir caminant pel centre de Barcelona vaig anar predisposat a viure de prop el conflicte i no el vaig trobar. Una moto va creuar per davant meu per la vorera i vaig haver d'aturar-me i alguns cotxes no em van cedir el pas en els passos de vianants, però amb les bicicletes no vaig tenir problemes, me'n vaig trobar alguna per la vorera i circulaven molt a poc a poc a l'espera de poder passar amb seguretat.

Casualitat? No ho sé, però no serà que s'està exagerant des de la premsa? El veritable conflicte està amb els cotxes, vianant-cotxe i bici-cotxe: el no respecte del codi de circulació, els atropellaments mortals, els accidents, la contaminació i la gran mortalitat associada, l'ocupació de l'espai públic en detriment dels vianants, la contaminació acústica...

1 comentari:

sinache ha dit...

Totalment d'acord, s'està generant una alarma social absolutament artificial. Ni com a vianant ni com a ciclista han d'haver problemes en anar per la vorera, i evidentment no he hagut d'esperar a que l'ordenança m'ho mani per deixar un metre d'espai (com a mínim!!!!) quan passo al costat d'un vianant. El peu va a terra sempre que cal (això no és trial, no penalitza) i quan hi ha aglomeració, baixo de la bici i a caminar, que no costa tant. No he sentit de ningú a qui atropellés una bici, en canvi a la meva filla sí la va atropellar un cotxe, en un pas de vianants, quan creuava amb el semàfor verd. Siguem realistes i mirem el perill a la cara: pot tenir 4 rodes o 2, però el que sí té, sempre, és un motor i molta pressa.