20.6.07

La bicicleta com eina de mobilitat a l'empresa

Potser els bici-missatgers són l'exemple més clar de la integració de la bicicleta en la lògica de negoci d'una empresa, però la bicicleta també pot servir per cobrir certes necessitats de mobilitat d'una empresa i estalviar costos.

He pensat en escriure sobre això perquè sovint veig un repartidor de pizzes (d'una coneguda cadena que cotitza a la borsa) que reparteix per la ciutat amb una bicicleta. M'hi he fixat entre d'altres coses perquè sempre és la mateixa bicicleta vermella amb les rodes desinflades, una cadència de pedaleig exagerada i per la falta dels llums (i el timbre) reglamentaris. Aquesta cadena de pizzaries té diversos establiments en aquesta ciutat i per tant els desplaçaments que han de fer els repartidors són bastant curts. La bicicleta en aquest negoci estalvia costos.
Desconec de totes maneres el model de negoci d'aquestes empreses, recordo que en una època el repartidor era un autònom-precari amb ciclomotor que a més a més anava a comissió segons les pizzes repartides: en definitiva un perill ja que el repartidor solia saltar-se semàfors i anar a tota píndola per guanyar-se un sou digne!

Tornant al tema de la mobilitat a l'empresa. Hi ha molts negocis que no es basen tant en la mobilitat (com els bici-missatgers o els repartidors), però que tenen necessitats de mobilitat puntuals o habituals a les ciutats: reunions, gestions etc. Conec empreses adherides al Car Sharing i algunes organitzacions disposen de bicicletes d'empresa. Per quan un abonament de bicing per empreses i organitzacions?