28.2.07

Bicicletes per a transportar mercaderies

Qui diu que en un bicicleta no s'hi pot portar res? Hi ha diversos enginys que ens permeten portar-hi moltes coses, des d'alforges i bosses de tot tipus fins a invents cassolans o a models comercials. Aquí en teniu un petit recull:

















Alguns models de la casa Pashley de la seva gama per a treballar:












Alguns invents cassolans:

27.2.07

Interessant article sobre bicicletes plegables

Panorama sobre las bicicletas plegables és un article de la Fundació Terra que fa un repàs sobre les bicicletes plegables existents en el mercat, explicant sistemes de plegat i amb enllaços a diverses marques que desconeixia i que segurament seran difícils de trobar al nostre país, per exemple:

26.2.07

El 53% de la xarxa viària de BCN ja prima el vianant sobre el cotxe

El Periódico del 26/02/2007 il·lustra amb un dels seus gràfics les zones de Barcelona que ja tenen zones 30. Segons l'Ajuntament al voltant del 53% del carrers primen el vanant per sobre del cotxe.

Nous carrils bici a Barcelona

Amb el titular de que Barcelona arribarà als 150 Km de carrils bici una notícia de la Vanguardia fa un repàs de les properes actuacions a la xarxa ciclista de Barcelona. Hi ha actuacions que incorporen nous enllaços entre carrils existents i d'altres que incorporen carrers sencers. Alguns dels carrils a destacar és la reforma de General Mitre/Guinardó/Travessera de Dalt (5 Km en els propers anys), els carrers Viladomat i Provença, tot ells amb carrils segregats. D'altra banda hi ha diverses actuacions al districte 22@ que es complementaran amb zones 30 o trams d'enllaç que mancaven a la Gran Via o a la Diagonal.
La Vanguardia 26/2/2007

25.2.07

Ressalts pensats per a ciclistes

A través d'un apunt del bloc d'en Marc Belzunces he trobat un sistema de ressalts per a disminuir la velocitat dels cotxes que tenen un espai de pas per a les bicicletes: The “Speed Lump.” Not a Typo. It’s Inexpensive Traffic Calming.

A les zones 30, però també en molts altres llocs s'utilitzen ressalts per obligar als cotxes a disminuir la velocitat, molts d'ells són també molt incòmodes pels ciclistes que ja circulen a la velocitat que toca. Del gran assortit de sistemes que podrem trobar al nostre país potser els més "còmodes" pels ciclistes són els passos de vianants elevats, però bé això és la meva opinió...

Baixen un 50% les denúncies per ocupació dels carrils bici

Llegeixo a l'AVUI (25/02/2007) una notícia amb aquest títol, després llegint-la veig que parla de la Guàrdia Urbana en bicicleta i la seva història a la ciutat entre d'altres coses. Del que diu el títol no en parla més.

Em fa gràcia el títol perquè sembla que realment hi hagi cultura de circulació en bicicleta a Barcelona i contrasta amb les contínues denúncies que ens fa en Marc Belzunces en el seu bloc, sense anar més lluny la foto que s'emporta el premi d'idea de Bomber de febrer i que reprodueixo aquí.

22.2.07

Bici Baix estrena bloc

B I C I B A I X ha estrenat una nova web en format de bloc on ens manté al dia de les activitats que realitza. Sembla que a la vegada mantenen la web original http://www.bicibaix.org/.

Bici Baix és un antic grup de socis d'Amics de la Bici del Baix Llobregat que es va constituir com a associació idenpendent l'any 2005.

Aprovat un pla de mobilitat a Sant Boi de Llobregat

Llegeixo a Sostenible i després a la Web de l'Ajuntament de Sant Boi l'aprovació d'un pla de mobilitat que inclou entre d'altres una xarxa de carrils bici.
Com la majoria de plans d'aquestes característiques es defineixen diversos tipus de carrers, en aquest cas s'ha classificat en bàsics, secundaris, veïnals, de coexistència (o de plataforma única) i per a vianants. La intenció és dirigir el trànsit pels carrers bàsics i secundaris i es limita la velocitat segons el tipus de carrer.
La notícia explica que es faran dos aparcaments, però no explica res del traçat ni la longitud de la xarxa ciclista.

21.2.07

Els Camps de l'Onyar (la Selva) i l'Antiga ruta de la Serra (Pla d'Urgell)

A la web laMalla.net podeu trobar aquest mes un parell de rutes:
  • Els Camps de l'Onyar és un itinerari de 17 Km entre Caldes de Malavella i Riudellots seguint el riu Onyar i passant pel nucli de Franciac.
  • L'Antiga ruta de la Serra és un itinerari de 20 Km per la comarca del Pla d'Urgell entre Fondarella i Sidamon passant per Torregrossa i Miralcamp. La ruta és per carretera.

Peatges verds

Fa us dies us comentava que els peatges ens podien ajudar a regular la mobilitat i que s'estava estudiant la creació de carrils VAO, ara llegeixo a l'AVUI (19/2/2007) que es crearà un grups de treball per estudiar aquesta reconversió dels peatges.

Vies d'accés a Barcelona de velocitat regulable

Una de les propostes que sembla que implementarà el Servei Català de Trànsit per lluitar contra els col·lapses i disminuir la contaminació és l'ús de la senyalització lluminosa per establir límits de velocitat variables. Amb aquest sistema es pot reduir la velocitat del vehicles abans d'arribar a un accident o a un col·lapse i per tant a la vegada que s'augmenta la seguretat també s'aconsegueix reduir el consum i la contaminació.
AVUI 19/2/2007

20.2.07

Alcanar recupera el seu litoral

El diari El Punt (18/2/2007) es fa ressò de diversos projectes de recuperació del litoral d'Alcanar que inclourien un carril bici. Entre les actuacions hi hauria una recuperació de la desembocadura del riu la Sènia i la construcció d'una passarel·la entre la llera d'Alcanar i la llera de Vinaròs.

Enllaços relacionats:

16.2.07

Carrils especials a Barcelona

Trànsit està planificant crear carrils per a autobusos i per als vehiches d'alta ocupació (VAO). S'utilitzarien mitjans electrònics per controlar el número d'ocupants dels cotxes i també els Mossos farien aquesta tasca.
El Punt 15/2/2007/

La contaminació redueix l'esperança de vida

Ja ho he comentat algunes vegades, els estudis cada cop són més nombrosos.
El Punt 15/2/2007

Només 650 bicicletes registrades a Barcelona

Després de 4 mesos de funcionament, només 650 persones han registrat les seves bicicletes a Barcelona.

15.2.07

Ciclo Times de Febrer de 2007

Se m'havia passat llegir el Ciclo Times de Febrer. Aquest mes la majoria de notícies ja les heu pogut llegir al Bici-vici, hi ha però diversos articles d'opinió interessants i també m'ha fet gràcia veure que al saló Bed & Butter hi havien forces bicicletes, us ho comentava per Nadal: anar en bicleta està de moda.

En bici per Cerdanyola del Vallès i fins la UAB

Llegeixo en l'apunt En bici per Cerdanyola del Vallès de Toni Hermoso informació diversa sobre els carrils bici de Cerdanyola i la dificultat d'accedir en bici a la Universitat Autònoma. L'article va acompanyat d'enllaços a galeries de fotos i a un apunt d'un altre bloc titulat Consells per anar amb bicicleta i no morir en l'intent.

13.2.07

La connexió de les rutes del Carrilet i el Ferro està aturada des de fa dos anys

Llegeixo a El Punt 13/2/2007:

L'Ajuntament de la Vall de Bianya ha denunciat que el tram de la connexió dels carrils bici de la Ruta del Carrilet i la del Ferro està encallat des del mes de maig del 2005, i ha reclamat al Ministeri de Medi Ambient que acceleri els tràmits per a la seva construcció. L'alcalde, Albert Busquets, ha demanat que, com a mínim, es faci el tram entre Llocalou i l'Hostal Nou, al seu municipi. Ara, aquesta connexió va d'Olot a Llocalou i de Sant Joan de les Abadesses a Santigosa. Aquest últim tram forma part de la primera fase del projecte, valorada en un milió d'euros. Ara, falta executar la segona, que és la que va des de Santigosa fins a l'Hostal Nou pel pont de la Rovira, un itinerari d'encara no 15 quilòmetres, però amb molt de desnivell.

El gerent del Consorci de les Vies Verdes, Emili Mató, va explicar que van portar el projecte a Madrid el juny del 2005 i que des d'aleshores han intentat contactes amb el Ministeri diverses ocasions sense èxit. Mató ha recordat que van plantejar fer la connexió en dos trams, un des de Llocalou fins a Sant Pere Despuig i el que afecta el terme de Sant Joan, on hi havia un problema amb un camí particular per resoldre. Ell mateix hi ha afegit que ara fa un any van pressionar el ministeri amb una carta i que, ara, esperen reunir-se aviat amb algun dels responsables dels projectes de les Vies Verdes.

Restriccions de trànsit al barri vell de Girona

S'ha restringit l'accés al barri vell de Girona i s'ha instal·lat una càmera i un sistema informàtic per controlar les matrícules dels cotxes que hi accedeixen. Els conductors poden accedir al barri fins a 4 vegades per trimestre i es poden demanar autoritzacions per telèfon o correu electrònic. L'ajuntament ha enviat la normativa als veïns i les sancions aniran dels 90 als 300 Euros.

Se'ns dubte és un sistema molt interessant per regular la mobilitat en aquest barri i possiblement tindrà rèpliques en altres barris i ciutats.

12.2.07

Bicicletes plegables

En Marc Belzunces fa aquest dies diversos apunt interessants sobre bicis plegables:

Votació pública del concurs fotogràfic de "Mejor Con Bici"

Ja està obert el període de votació del concurs fotogràfic de Mejor Con Bici fins el 25 de febrer.

1.2.07

Abaratir els peatges als cotxes que transportin més d'un ocupant

Aquest augment de l'ús del cotxe fora de Barcelona i el fet que la mitjana d'ocupació es situï en 1,16 persones per cotxe fa que la Generalitat es plantegi reduir els peatges al cotxes que transportin més d'un ocupant.
I és que tot i la històrica demanda d'eliminar els peatges, ara ens trobem que els peatges ens poden ajudar a regular el trànsit i pagar segons els ocupants és una bona mesura.
Altres mesures que es poden utilitzar són carrils exclusius per a cotxes amb un cert nombre d'ocupants, serien uns carrils VAO, per Vehicles d'Alta Ocupació, no solament cotxes.
El Punt 1/2/2007

Enquesta de mobilitat en dia feiner 2006

Ahir l'Autoritat del Transport Metropolità va fer pública l'enquesta de mobilitat del 2006. Si no tinc mal entès aquesta enquesta es fa cada 2 anys i ens dóna una visió de com es mou la gent a l'àrea metropolitana i per tant si les polítiques de mobilitat donen resultats.

Els propers dies intentaré donar-ne més informació, de moment tenim força titular als diraris sembla que:
  • Es redueix l'ús del cotxe a Barcelona, però creix a la segona corona i és que el transport públic funciona pitjor a mesura que anem allunyant-nos del centre.
  • La circulació amb moto a Barcelona creix un 24% i sembla que deuen ser ex-conductors de cotxe, aquí és evident que la bicicleta no ha estat l'alternativa escollida.
El Punt 1/2/2007
Actualització: Aquí (PDF) podeu trobar l'enquesta.

5 minuts de repòs pel planeta

Avui a les 19:55h hi ha una apagada global d'electricitat de 5 minuts per conscienciar-nos del malbaratament energètic mundial i totes les seves conseqüències.

Podeu veure la demanda d'energia en temps real entrant al web de Red Electrica i anant a l'apartat Demanda de energía en tiempo real .

Vegeu també