7.10.08

103 senyals d'stop en 10 Km

Segons llegeixo a Pagina26.com (2/10/2008) el carril bici que uneix les poblacions de Benicarló i Peníscola (a Castelló) té 103 senyals d'stop en 10 Km. Fent una mica de matemàtiques això surt a 1 stop cada 100 metres.

La solució proposada per l'oposició municipal és posar l'stop als cotxes i així donar prioritat a la bici. Això em recorda una cosa que ja us he comentat: "un comentari de Troels Andersen (Odense, Dinamarca) en que deia que ell cada dia feia 9 Km travessant la seva ciutat i que passava per un pont i 4 túnels, però que no es trobava cap semàfor".

Potser ja és hora de mirar l'exemple danès i començar a donar prioritat a la bicicleta, però és evident que encara ens queda molt per recórrer, si no mireu aquest carril de l'Hospitalet (vegeu foto i més sobre l'Hospitalet) inaugurat aquest mateix any on el dissenyador ha decidit posar una senyal per a que les bicicletes cedeixin el pas als cotxes que travessen la vorera i el carril bici per entrar o sortir d'una zona d'aparcament, al·lucinant!

3 comentaris:

Bernat Grau ha dit...

Hola,
ja fa un temps, crec, vaig escriure aqui on deixava una pregunta, i es per que hi ha tantes senyals de cedir el pas als carrils bici, crec que es un misteri. i sense gaire sentit, que succeeix quan un ciclista per un carril bici ha de cedir el pas a un cotxe que a la vegada ha de cedir el pas a un vianant que va per la vorera, just al costat de la bicileta? Quina diferencia hi ha entre la bicicleta i el peató? per que un te preferència sobre els cotxes i l'altre no?

Anònim ha dit...

Jo tampoc ho entenc, és un misteri, però intueixo certes coses:
- Com que els carrils bici no se'ls creuen els fan per a que no molestin massa els cotxes.
- No tenen costum de donar prioritat a la bici, les senyals que coneixen són la del cediu el pas per les bicis i com a molt la d'Atenció bicicletes pels cotxes, quan hauria de ser al revés.
- El pitjor de tot és que aquestes senyals jo també les he vist a la sortida d'un parking privat d'un edifici on el cotxe encara té menys visibilitat.
- I el més indignant és que si mai un cotxe atropella un ciclista en aquest punt, la culpa serà del ciclista que a més d'emportar-se la pitjor part es quedarà sense indemnització.

Anònim ha dit...

Una mica més avall hi ha un exemple com el de Dinamarca. A la ciutat de València, tot seguint l'antiga llera del riu Túria, es pot creuar la ciutat sense veure ni un cotxe. I gairebé tots els barris tenen contacte amb aquest jardí fenomenal.