4.9.09

Una mica de tot

Aquestes vacances no he estat gaire atent a les notícies, però com que tinc el xip de la bicicleta ben posat amb poca tele ja m'he quedat amb algunes notícies. M'ha fet gràcia la campanya electoral japonesa on sembla que s'ha fet força campanya en bicicleta per les imatges que ens han arribat.

També he escoltat un debat sobre la possibilitat d'augmentar el límit de velocitat de les autopistes a 140 km/h. La motivació seria augmentar els usuaris d'aquestes vies i donar més rendibilitat a les concessionàries. Ho trobo una bajanada. Vist des de l'òptica catalana on les autopistes no tenen normalment una autovia alternativa, un augment de velocitat tècnicament fa que disminueixi la capacitat de la via i provoca més embussos. D'altra banda, el risc d'accidents augmenta (potser poc, però augmenta) especialment per les diferències de velocitat entre vehicles (els camions que tenim a les autopistes catalanes continuaran circulant a la mateixa velocitat). També em sembla incongruent que el fet que sigui de pagament permeti anar més ràpid i també amb la zona de velocitat variable amb el límit de 80. Finalment, augmentar el límit de 120 a 140 km/h fa augmentar el consum aproximadament 1 litre més cada 100 km, això vol dir més contaminació i malgastar un bé escàs del qual no disposem.

Malauradament la bicicleta també ha estat notícia per culpa dels atropellaments i altra vegada es comprova que la combinació cotxe i alcohol és mortífera, per exemple en el cas de Banyoles (Una conductora èbria atropella mortalment un menor que participava en el Bicicrucis de Banyoles) o ahir mateix a Tarragona (Un altre ciclista mort).

Altres sensacions de les vacances són que la bicicleta d'oci cada vegada té més adeptes i suposo que això d'alguna manera també es notarà a les ciutats. En concret, he vist molts cicloturistes amb alforges, molta BTT i molta bici de carretera!

Una altra notícia força estiuenca són les dificultats que posa Renfe per transportar bicicletes, especialment en trens de llarg recorregut, com és que només es permeten 3 bicicletes en un tren nou? En aquest cas es tractava d'uns ciclistes que tornaven de fer el Camino de Santiago (Doce ciclistas se amotinan para que les permitan subir sus bicis al tren).

Vegeu també