26.5.10

Espinàs i les bicicletes

El Periódico (26/5/2010) publica un article de Josep Maria Espinàs en que diu que anar en bicicleta és per a persones molt ben preparades físicament i ens acaba parlant d'educació vial en patinet i tractant la bicicleta més com a joguina que com mitjà de transport. Que la bici és per la gent jove és un tòpic ben clàssic que queda desmentit quan visites països ciclistes i veus gent de totes les edat i on no totes les ciutats són planes. A més a més, amb bicicletes elèctriques ja no hi ha ningú (o casi ningú) que tingui excusa.

En aquesta foto de Dublin es pot veure que la bici la feia servir tothom i també és interessant aquest vídeo de Barcelona de 1908 en el que, a més a més, es justifica molt bé que hem de dir que la bici s'està reintroduint enlloc d'introduint:

2 comentaris:

Genis ha dit...

Hi ha una campanya en contra de les bicicletes i de les persones que es desplacen en bicicleta des de certs mitjans de comunicació.

Article bicidrets i bicideures. Diari Avui 9 de maig de 2010:
http://paper.avui.cat/article/ciutats/190711/bicidrets/bicideures.html

l'autor diu coses com les següents:
"[...]Prou bicis circulant tranquil·lament per la calçada obligant els conductors a fer maniobres impossibles[...]".
"[...]No pot ser que tot un carrer Aragó es col·lapsi perquè hi ha un parell de bicicletes circulant-hi[...]"

<<>>
A Btv es va fer un debat amb títol: "La bicicleta molesta a Barcelona?".
19 de març de 2009. El debat encara està penjat:
http://www.btv.cat/alacarta/player.php?idProgVSD=5130&cercaProgrames=226&fInici=19/03/2009&fFin=20/03/2009

Quan ho vaig veure, no m'ho podia creure... Estan qüestionant un vehicle. És com si hi hagués un debat amb títol: "Les dones han de tenir dret a vot" o "Esteu d'acord amb l'abolició de l'esclavatge?"

<<>>
Nombroses cartes i fotos al director als diaris. N'he seleccionat tres.

<<>>
1) Foto denúncia a La Vanguardia (02/04/2010) on un lector demana per on ha de passar.
http://barnabici.blogspot.com/2010/04/foto-del-lector-la-vanguardia-dissabte.html

2)Carta on es queixen que les bicicletes van de dos en dos per les carreteres en comptes d'anar en fila india (09/05/2010) (ja fa anys que està permès la circulació en paral·lel):
http://www.20minutos.es/carta/700432/0/respeto/ciclistas/ciudad/

3)Carta d'un motorista que es queixa de trobar-se a un ciclista en sentit contrari i demana que les bicicletes compleixin les normes de circulació. No obstant, en una part de la seva carta escriu: "[...]Aprovechando el espacio de los carriles, yo iba adelantando, a baja velocidad, a los vehículos que estaban parados en el semáforo[...]".

Per complir les normes con ell demana, s'hauria d'haver quedat aturat just darrera del vehicle precedent i en cap cas avançar entre els vehicles aturats al semàfor.

La carta es troba a l'edició en pdf (a la plana 11) de l'edició del 8 de setembre de 2010:
http://estaticos.20minutos.es/edicionimpresa/barcelona/10/09/BARC_08_09_10.pdf
<<<>>>>

Per anunciar un aliment, en aquest cas: arròs, fan una ficció publicitària on un avi va explicant les seves vivències al seu nét mentres van apareixent imatges de la ciutat de Barcelona. En un punt de l'anunci, es veu l'avi i el nét agafats de la mà i caminant pel carril-bici de l'Av. Diagonal.
Aquest és l'anunci:
http://www.youtube.com/watch?v=CKLpu4YgpoE

Segons l'Ordenança de Barcelona, amb les últimes modificacions, en l'article 14 queda ben especificat que els vianants no poden romandre ni caminar pels carrils-bici i només poden creuar-los pels llocs senyalitzats.

<<<>>>

Bici-Vici ha dit...

Gràcies per aquest extens recull. Recordo la majoria d'articles que em comentes. N'he comentat alguns en aquest bloc, però al final m'he cansat una mica i només en cito els que em toquen més els nassos!

Crec que falta cultura de la bici i això passa també per conèixer les normes de circulació i les ordenances. No sé si hi ha campanyes organitzades de certs sectors o mitjans de comunicació, però sí que crec que hi ha molta gent que té por al canvi, que no volen canviar el seus costums i que s'aferren per exemple al cotxe tot i que els perjudiqui la salut i els hi surti més car.