4.10.11

Ara resulta que el límit de 80 km/h sí que serveix

Després d'eliminar el polèmic límit de 80 km/h i haver-lo de tornar a recuperar al cap d'una setmana, ara ens trobem que el nou pla contra la contaminació tampoc contempla el límit de 80, però ara, després de 8 dies d'anticicló, sembla que és l'única solució per no pujar més les concentracions de contaminants.

Per què no van limitar la velocitat fa una setmana? Per què no limiten la velocitat cada vegada que la contaminació augmenta? Per què el govern de la Generalitat juga així amb la nostra salut?
Per cert, l'Ajuntament de Sabadell tallarà els subministres a l'estació que mesura la contaminació perquè la Generalitat no s'ha avingut a negociar el seu trasllat. El consistori sabadellenc diu que l'estació no és representativa de la contaminació del municipi. Segur que no representa tot el municipi, però les seves dades són reals i representatives d'una part important de la ciutat. Avui a les 6 del matí ja es duplicaven els límits de NO2 i a les 8h ja es triplicaven.

Per cert, a l'eixample avui l'NO2 tripliplica el límit amb puntes que el quintupliquen i les partícules PM10 estan en uns percentatges similars respecte els límits.

2 comentaris:

Carles ha dit...

Van treure els 80 perquè segons ells no tenia cap repercussió positiva a la millora de la qualitat de l'aire. Llavors per què cada cop que hi ha un anticicló la solució són els 80? Ens prenen per imbècils, i de fet els qui els van votar ho són perquè només van veure que els tornarien els seus estimats 120, "tant se val la contaminació, jo podré arribar abans a casa i a la feina"... Deixant de banda la seva contradicció, també és increïble la incompetència que demostren els del govern a l'hora de prendre decisions. Com és que portem 8 dies d'anticicló i al novè decideixen prendre mesures?

jlbcn ha dit...

La semana pasada subi con bici al tibidabo y desde alli se podia ver claramente toda la m***da que respiramos.

Vegeu també