20.6.13

Algunes coses que em molesten de la circulació en cotxe

Avui tres coses que em molesten especialment de la circulació en cotxe i que tenen poc a veure amb la bicicleta.

No circular pel carril de la dreta

És un clàssic de les autopistes, autovies, Rondes de Barcelona i carreteres de dos carrils o més. Tothom té una excusa per no circular pel carril del mig: hi ha moltes entrades, vaig més còmode, és que aquest carril no es perd, etc.

Resultat: menys fluïdesa, més congestió, avançaments per la dreta, etc.

Conduir fumant i treient la mà per la finestra

Com ja he comentat altres vegades, crec que fumar al cotxe hauria d'estar prohibit perquè és especialment tòxic, per protegir els menors, per seguretat viària i per prevenir incendis.

Treure la mà per la finestra em molesta especialment perquè es pot cremar a un ciclista o motorista que passi, perquè la cendra pot anar a parar a altres usuaris de la via, perquè no es poden llençar objectes a la via (cendra) i pel perill d'incendi.

Estar aturat i deixar el motor en marxa

Un altre clàssic. Ja en vaig parlar aquí i també aquí. Resumint és una despesa energètica innecessària i un problema de contaminació i salut pel conductor i la gent que hi pugui haver pel voltant. Als cotxes no els hi passa res per engegar i apagar moltes vegades, els motors d'arranc estan preparats.

Com veieu són pràctiques molt habituals, però estem a temps de canviar-ho!