18.12.13

Volta curta per les Planes de Son

Passeig circular a peu per les planes de Son per gaudir de l'ambient d'aquesta magnífica vall sense cansar-se gaire i sense més dificultats que haver de saltar alguns rierols. Travessarem boscos, camps de dall, rius i torrents i arribarem fins a un aguait per tornar al punt de partida pel vessant contrari de la vall.

Distància: 2,5 km

Descripció:

Sortim de la porta del centre Món Natura Pirineus (Son, Vall d'Àneu) seguint el camí del refugi del Pla de la Font indicat amb pintura groga. Una pista baixa a l'esquerra cap al riu i el creua. Nosaltres farem servir una passera paral·lela i continuarem per la pista fins a creuar el riu principal de la vall, el Tinter, ho tornarem a fer per una passera de fusta. Continuarem per la pista fins a un trencall on agafarem la pista de la dreta i de seguida la pista de més a la dreta que ens porta cap als prats, enlloc de la pista del Pla de la Font.
El camí ens porta fins als prats hi haurem de cercar el millor camí perquè sovint els torrents ocupen el camí principal. Seguint els marges i la línia d'arbres arribarem fins a un aguait de fusta de recent instal·lació situat al bell mig de tota la plana de la vall. Ens trobem als prats d'en Piero i si el dia acompanya, gaudim d'excel·lents vistes de 360 graus.

Podem iniciar la tornada continuant la línia d'arbres fins a trobar un caminet que ens porti a creuar un parell de torrents més abans d'arribar a uns prats. D'aquí enllaçarem amb camins ben marcats que ens duran cap al Centre de Món Natura Pirineus.

Alternativa hivernal

Un cop a l'aguait, un alternativa més curta és tornar directament al punt de partida en línia recta.
Observacions: tingueu en compte que a l'hivern la neu tapa els camins i aquest es tracen de nou i sovint es fan seguint noves línies. Amb neu, les raquetes us ajudaran a no enfonsar-vos, però potser no evitaran que en algun moment poseu els peus ens algun dels torrents de la vall!

Mapa:

Mostra Volta curta per les planes de Son en un mapa més gran