20.6.14

La publicitat també és important en la promoció de la bicicleta

Si no es coneix no s'utilitza. Aquesta és la màxima que fa que una política integral de promoció de la bicicleta hagi de tenir en compte també la difusió publicitària.

Aquests dies, de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, m'ha arribat aquest full de mà per les xarxes socials i aquest díptic en paper que informen de diversos temes ciclistes.

El primer, distribuït per les xarxes socials i acompanyat d'un enllaç, ens informa de l'existència d'un plànol en format PDF dels carrils bici de la majoria de municipis que participen en la xarxa Bicibox. Aquest plànol-guia també el podeu trobar en paper.

El segon, aquest dítptic distribuït en paper, ens recorda que les bicicletes plegables es poden portar a l'autobús i a la vegada promociona la xarxa Bicibox.

Vull descar la importància d'editar un plànol metropolità de carrils bici. Molts municipis no publiquen cap plànol dels seus carrils bici ni en paper ni per web, i per tant, hi havia una manca d'informació. Tenir mapes és essencial per planificar rutes en bici i per decidir agafar la bici, sobretot si eś en un municipi que d'entrada no coneixes.

D'altra banda, el plànol també posa en evidència la manca d'interconnexions metropolitanes.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Tota la raó del món en el tema de les connexions metropolitanes. Anant des de l'Hospitalet fins a Plaça de Sants trepitjes menys carril bici que anant des de Zona Universitària fins a Diagonal Mar. Barcelona es continua aïllant de la seva àrea metropolitana: la nova xarxa de busos, no deixant que el tramvia creui la ciutat (i posant voltes estúpides en el seu recorregut), la paralització de l'extensió de línies de metro (no la línia 9, sino la línia 3 i similars)... Sembla que es vulgui "banlieuitzar" les rodalies.

Vegeu també