21.7.14

Els beneficis de canviar les ciutats i fer carrils bici són entre 10 i 25 vegades superiors al cost que suposa

Un nou estudi fet a Nova Zelanda apunta de nou i reafirma que invertir en mitjans de transport actius com anar a peu o en bicicleta té un retorn de la inversió molt superior al capital invertit. Com dic, no és res de nou, de fet, a diversos països (i l'últim ha estat França), es remunera als treballadors que van a treballar en bici pel gran estalvi sanitari que suposa.

En aquest cas, l'estudi fa simulacions de 5 possibles escenaris de la ciutat d'Auckland en els propers 40 anys i té en compte l'accidentalitat, l'activitat física, el cost del combustible, la contaminació atmosfèrica i les conseqüències de les emissions de CO2.

Algunes de les conclusions de l'estudi són que:
  • Construir carrils bici segregats en els principals carrers de la ciutat podrien fer augmentar els ciclistes un 20% el 2040 i a la vegada reduir la sinistralitat un 50%.
  • Els carrils bici desconnectats o mal fets, només farien augmentar el ciclistes un 5%.
  • El major benefici es produeix en un escenari en que de forma ràpida es construeixen carrils bici per casi tota la ciutat i es redueix l'espai i la velocitat del cotxe. En aquest cas, l'increment ciclista és més ràpid i arriba al 40%
Vist a AlJazeera America 11/7/2014

17.7.14

El 19% dels conductors no respecte la distància lateral de seguretat a l'avançar ciclistes

Un estudi presentat la passada tardor per l'asseguradora AXA analitzava els avançaments a 2 ciclistes que havien recorregut 7.610 km per 15 províncies de 8 comunitats espanyoles. En total, van enregistrar 30.026 avançaments i van mesurar la distància d'avançament amb dispositius làser.

Un 19% dels avançaments no complia la distància lateral de seguretat d'1,5 metres. Per hores i per dies, les diferències són poc significatives, però sembla que s'avança millor els dissabtes i a les tardes. En canvi, un factor que si que influeix en la qualitat dels avançaments és la densitat de trànsit, com més cotxes, pitjor s'avança.

16.7.14

Les barraques de la Clota

Volta circular a peu per visitar les nombroses barraques de pedra seca que es conserven a la plana de la Clota i sota el cim de les Agulles als termes municipals de Begues i Gavà. Bosc, conreus, vistes del delta del Llobregat conformen un paisatge del qual estic enamorat. Amb tant sols 6 km podem visitar totes les barraques i gaudir d'aquests paisatges. L'excusa per aquesta passejada va ser visitar les 4 barraques de pedra seca restaurades recentment.

Distància i desnivell: 8 km +200 m

Punt d'inici i accés: a la cadena que impedeix el pas de vehicles a la pista que va a la Clota i la Desfeta des de Begues (GR-92-3) i al costat del cementiri de Begues (vegeu mapa).

Descripció: sortim de la cadena que impedeix el pas de vehicles i caminem per la pista amb un bosc a mà esquerra i una gran plana a mà dreta. Agafarem una pista marcada a mà dreta que entre marges de pedra i camps ens durà fins a dues barraques de pedra seca que ja són visibles des d'abans d'agafar aquest camí. Darrere de la segona barraca, a mà esquerra, agafem un nou camí dins el bosc i deixem la pista per on anàvem. Travessarem un prat, creuarem un torrent i continuarem per un camí cap a mà esquerra. El camí es convertirà en una pista i ens durà fins al coll de la Clota.

11.7.14

Un passeig en bici per la Barcelona de 1714



Dimecres passat vam gaudir d'una ruta per Barcelona guiada per Rafael Vallbona per alguns dels punts emblemàtics de la Barcelona de 1714. Moltes gràcies Rafael!

Més informació:

1.7.14

La Guia de la Bici de Barcelona incorpora millores

Primer va ser en paper i s'editava de tant en tant, després s'hi va afegir un fitxer PDF on-line que trigada anys a actualitzar-se i finalment va arribar el plànol on-line. Ara la guia de la bicicleta és un sistema d'informació geogràfica que s'actualitzarà cada dijous amb el carrils bici existents amb alguns detalls interessants:
  • El traçat dels carrils bici és més exacte i es veuen els "forats" on no hi ha connexió.
  • Els carrers 30 senyalitzats amb el pictograma de la bicicleta surten en taronja.
  • Les zones 30 estan pintades en color lila.
  • Els carrils bici en construcció apareixen en groc pàl·lid.
  • També hi haurà la possibilitat de descarregar-se una versió en format PDF.
Com comentava l'altre dia, és important fer infraestructures i fer-les bé, però també difondre la informació perquè la gent pugui planificar els seus desplaçaments en bicicleta.