Llegeixo que a Holanda els accidents entre camions i ciclistes a causa dels angles morts en els retrovisors continua preocupant. Tot i que l'any 2003 es van incorporar miralls sense angle mort en els camions nous sembla que no ha disminuït la sinistralitat. La federació holandesa de ciclisme proposa mesures com:
- Fer controls de reglatge dels miralls.
- Configurar semàfors que permetin sortir primer als ciclistes (a l'estil SAS).
- Posar la línia d'aturada de les bicicletes en semàfors 3 metres per davant de la dels camions i cotxes.
- Col·locar els carrils bici en posició elevada perquè siguin els camions els que hagin de frenar i per millorar la visibilitat.
- Evitar que els camions pesats i d'escombraries circulin prop de les escoles a les hores d'entrada i sortida.
- Instal·lar portes transparents als camions.
- Formar sobre la perillositat dels angles morts.
- Posar carenats laterals tancats als camions.
- Posar adhesius dins els vehicles recordant els angles morts.
- Posar més miralls i/o càmeres per neutralitzar els angles morts.
Què són els carenats laterals tancats per als caminons?
ResponEliminaPer altra banda, el risc no només passa amb els camions, estic fart que molts vehicles em tallin a l'entrada d'una rotonda; i per aquest motiu alerto del risc que hi ha: companys no avanceu al cotxe aturat per entrar a la rotonda perquè us pot aixafar quan arrenqui. Reconec que els grossos fan més mal, una circumstància així va matar a un noi d'uns 15 anys a Sant Cugat farà uns 10 anys.
Els carenats laterals serien la prolongació del para-xocs que impediria anar a parar sota les rodes, suposo que es posaria també una estructura d'aquest estil als laterals dels camions.
ResponEliminaTotalment d'acord amb tu, però suposo que a Holanda els cotxes són més respectuosos i conscienciats i els accidents es deuen produir amb camions.