
Lluis-Anton Baulenas en un article a l'Avui 9/5/2010 expressa la seva particular manera d'equipar en drets i deures els ciclistes amb la resta d'usuaris de la via pública, però el que realment vol és una restricció de l'ús de la bici i suposo que ho diu en una altres paraules per ignorància o...
Anem per parts:
Anem per parts:
- Diu que l'Ajuntament victimitza la bici i criminalitza el cotxe. En tot cas, el que fa l'Ajuntament és conscienciar als conductors de cotxe que la bici és un vehicle més dèbil i que la bici té uns efectes positius sobre l'entorn i el cotxe uns de negatius. Estem parlant com sempre d'ocupació d'espai públic, contaminació atmosfèrica, acústica, atropellaments mortals, etc. No és criminalitzar, és la realitat.
- Diu que s'hauria de limitar l'ús de la bici fora dels carrils bici perquè no alenteixi la circulació de cotxes. Si anés en bici no diria tal bajanada i atendria millor els ciclistes si provés d'anar pel carril bici d'av. Meridiana, no crec que cap ciclista baixi a la calçada per gust.
- Diu que caldria registrar les bici per poder multar-les. No crec que sigui tant difícil multar una bici, només és qüestió de voluntat política, no calen matrícules. Com que la intenció és promocionar l'ús de la bici pels seus beneficis i facilitar-ne l'ús aquesta mesura no s'ha aplicat aquí ni enlloc d'Europa.
- Diu que caldria que fos obligatori tenir una assegurança. És aconsellable tenir-ne una, però no tenir-la no eximeix de les responsabilitats en un accident i pel tipus d'accidents en que estan involucrats els ciclistes les quanties poden ser assumibles pel ciclista. Com en el cas anterior, enlloc d'Europa s'ha fet obligatòria aquesta assegurança.
Sempre apareixen il·luminats, que casualment no van en bici que promouen limitacions i entrebancs per les bicis.
ResponEliminaLa incomprensió i el desconeixement son la font de la seva inspiració.
No es donen compte que la bici es el futur?