%20Regulations%202025.png)
Irlanda es converteix en el novè país europeu que autoritza que els ciclistes es puguin saltar un semàfor cedint el pas a la resta de vehicles per fer un gir o per anar recte.
Irlanda s'afegeix a la llista de països que permeten que els ciclistes en cruïlles semaforitzades, amb la presència d'un senyal de trànsit (els de la foto de la dreta) puguin passar amb el semàfor en vermell per fer un gir (a Irlanda normalment a l'esquerra, però a la resta d'Europa normalment a la dreta) o per anar recte.
Aquesta regulació permet:
- Donar prioritat als ciclistes davant d'altres vehicles i per tant convertir la bicicleta en un mitjà més atractiu per a desplaçar-se.
- Donar seguretat als ciclistes que poden sortir abans que la resta de vehicles sent més visibles. A més, aquests senyals s'acostumen a usar en cruïlles amb carrils bici.
- Estalviar costos ja que és molt més econòmic posar un senyal que posar un semàfor específic per a ciclistes.
- Donar fluïdesa al trànsit.
- Disminuir la insubmissió a una normativa de trànsit pensada per a cotxes i no per a bicicletes.
- No dependre de sensors de trànsit que poden no detectar les bicicletes.
- Disminuir l'esforç físic dels ciclistes que en molts casos no hauran de parar completament.
- Disminuir el temps d'exposició a la contaminació dels ciclistes en les cruïlles.
Podeu consultar les dues lleis que ho regulen:
S.I. No. 473/2025 - Road Traffic (Traffic and Parking) Regulations - Article 47 (11)
(11) The prohibition referred to in sub-articles (3) and (4) does not
apply to pedal cyclists or to e-moped and electric scooter drivers where
traffic sign RUS 026A is provided in association with the traffic
lights. Pedal cyclists and e-moped and electric scooter drivers may
proceed in the direction indicated on traffic sign RUS | ||
S.I. No. 433/2025 - Road Traffic (Traffic Signs) Regulations 2025
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada