Aquests dies, s'ha estrenat a Sant Just Desvern la primera barana ciclista de Catalunya i probablement de les primeres del sud d'Europa que jo conegui.
El model ve de Copenhaguen on es van fixar que els ciclistes en les esperes en els semàfors tendeixen a usar els elements que troben al seu abast per recolzar-se. Així, que van dissenyar una barana que permetés als ciclistes recolzar-hi el peu o agafar-s'hi amb la mà. Si us hi fixeu, veureu que als nostres carrils bici és habitual usar la vorada per recolzar el peu o un fanal o un semàfor per aguantar-s'hi amb la mà.
El model ve de Copenhaguen on es van fixar que els ciclistes en les esperes en els semàfors tendeixen a usar els elements que troben al seu abast per recolzar-se. Així, que van dissenyar una barana que permetés als ciclistes recolzar-hi el peu o agafar-s'hi amb la mà. Si us hi fixeu, veureu que als nostres carrils bici és habitual usar la vorada per recolzar el peu o un fanal o un semàfor per aguantar-s'hi amb la mà.
Informació relacionada:
- Elements per facilitar l'espera dels ciclistes (Bici-Vici 2017)
- Baranes per a recolzar els ciclistes (Bici-Vici 2010)