Última actualització: juny de 2025
![]() |
Una Brompton en un tren de Rodalies Civia |
En transport públic
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC)
Horari il·limitat, disposa d'uns seients plegables on es penja la bicicleta.
Rodalies RENFE
Es poden portar bicicletes sempre que "no molestin": "...es permet el transport gratuït
de bicicletes a totes les línies i sense limitacions horàries sempre que
l’ocupació ho permeti. La persona que porti una bicicleta ha de
mantenir en tot moment l’atenció necessària per garantir la seguretat i
comoditat de la resta de passatgers. Excepcionalment, el personal
pot no autoritzar l'accés als trens amb una ocupació alta de viatgers.
![]() |
Una Brompton en un prestatge d'un regional |
Vegeu també On posar la bici als trens de rodalies
RENFE en tren de més llarga distància
Canvis 2025:
- MD amb reserva de seient, billet tren+bici amb seient al costat de la bici i sense cost addicional.
- En trens Avant es comença a permetre (gradualment segons trajecte): portar la bicicleta sense desmuntar.
- Ja no caldrà funda per a les bicicletes plegables i es pot portar desplegada fins a la porta del tren.
AVE i LD (Alvia, Intercity i Euromed) o Avant:
La bicicleta ha d'anar enfundada i la suma de les seves dimensions no ha de superar els 180 cm per ser considerada equipatge de ma, si ho supera, llavors es considera equipatge especial i les mides màximes seran 140x90x40 cm i caldrà portar el manillar girant 90 graus i els pedals desmuntats.
A l'AVE i LD caldrà posar en el billet "Extra bicicleta" si és equipatge especial. No hi ha cost extra.
En AVE internacional, l'equipatge haurà d'anar etiquetat.
En trens Avlo, només bicicletes plegables que no superin 55x35x25 cm (no sé si n'hi ha al mercat!). Per a bicis que el paquet no passi de 180 cm (per exemple 85x60x25 cm), cal adquirir l'extra Equipatge addicional en el moment de la compra del billet (10€) o posteriorment o a l'estació o en el control d'accés (15€).
![]() |
Una plegable en un AVE |
En tren per Europa?
Consulteu les normatives a Rail Passenger (anglès, Passenger with bycicles i trieu país).
Metro
Feiners de 5 a 7 h, de 9:30 a 17 h i de 20:30 fins a la fi del servei. Dissabtes, diumenges, festius i feiners de juliol i agost, tot el dia. Plegables tot el dia.
Tramvia de Barcelona
Sense restriccions horàries.
Autobusos de Barcelona i AMB
No està permès, utilitzeu bicicletes plegables.
Busos de línia
La legislació catalana permet portar-les sense desmuntar a les bodegues (si n'hi ha). S'estan iniciant proves pilot d'autocars amb porta-bicicletes i fins i tot amb possibilitat de reservar plaça amb antelació. En cap cas, es paga suplement.
En altres llocs, cal desmuntar la bicicleta i posar-la en una caixa, però segons l'ocupació de l'autocar i el conductor potser que no calgui embalar o desmuntar.
En altres llocs, cal desmuntar la bicicleta i posar-la en una caixa, però segons l'ocupació de l'autocar i el conductor potser que no calgui embalar o desmuntar.
Funiculars
El de Montjuïc i el de Vallvidrera no tenen restriccions horàries. El de Vallvidrera admet un màxim de 5 bicicletes per viatge.
No es permeten patinets elèctrics en el transport públic en cap cas i la majoria de normatives sí que s'apliquen en patinets mecànics.
En un cotxe particular
Portabicicletes: els que es porten a darrere ofereixen menys resistència a l'aire, però alguns impedeixen obrir el maleter durant el viatge. Els que es munten damunt del ganxo del remolc són més fàcils de posar i treure i un cop treus les bicis pots obrir el maleter sense treure el portabicis. També són pràctics perquè porten llums i duplicat de la matrícula i així només cal afegir la placa V-20 que senyalitza una càrrega que surt per la part posterior del vehicle.

Si les bicicletes sobresurten pel laterals del vehicle, ho poden fer fins a 40 cm per cada costat sense superar l'amplada total de 2,55 m. En aquests casos, caldrà usar dues plaques V-20, una a cada extrem i formant entre elles una V invertida.
Vegeu els detalls de la normativa per exemple a l'article 15 del RGC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada