- Porta quadre d'alumini i té una geometria urbana que permet seure amb l'esquena recta de forma molt còmode i tenir bona visibilitat, però no és una bici per córrer, per saltar o per fer cicloturisme (per si algú no ho tenia clar).
- Canvi intern amb Nexus 7: canvi intern de 7 velocitats que en aquest cas també té fre de contrapedal, és a dir, frenes si pedales enrere i això si no hi estàs acostumat pot ser un problema al principi. El rang de 7 velocitats té un rang suficient per a pendents urbans.
- Frens V-brake que fan la feina.
- No t'embrutes: porta protector de cadena i parafangs.
- Llums amb dinamo de boixa: casi imprescindible i molt pràctic. No t'has de preocupar per les piles o per treure els llums si aparques. El llum del darrere aguanta encès una bona estona després de pedalar, en canvi, cal tenir en compte que el de davant s'apaga quan t'atures i pot ser interessant portar en alguns casos un llum addicional al manillar.
- Pota de cabra: imprescindible per aturar-te un moment i aguantar la bici.
- Rodes grans, pneumàtics bons, llandes d'alumini, però ve amb cambres d'aire amb vàlvula Dunlop (també li diuen vàlvula holandesa) i costa trobar manxes que s'adaptin i a vegades necessites algú que t'ajudi per poder inflar les rodes. Però bé, el que és un inconvenient, es soluciona canviant les cambres d'aire. Les rodes roden bé i els pneumàtics són bons i amb un banda reflectora al costats que trobo imprescindible i evita haver de portar catadiòptrics a les rodes.
- La cistella de davant és elegant, però potser un pèl pesada i fa que el manillar giri quan poses la pota de cabra. Sembla que aguanti el pes perquè va subjectada a la direcció, però també a les rodes.
- Manillar amb potència regulable en altura. Això permet ajustar molt més la bici a la persona que l'ha de portar.
- Els llums poc visibles: aquest sí que és un inconvenient de disseny. El llum de davant queda en un cantó de la roda i això treu visibilitat a la bici a la nit. Treient la cistella es podria canviar de lloc. El llum del darrere queda una mica tapat pel portaequipatges i potser val la pena intentar canviar-lo.
- Li falta una tanca de quadre que agafi el quadre amb la roda del darrere quan aparques. Jo el vaig afegir posteriorment. Hi ha altres models de la mateixa casa que el porten, però haureu de comparar equipaments i preus. En tot cas, és fàcil instal·lar-ne un. Té prou espai per fer-ho.
- És pesada, uns 18 kg, però una mica menys pesada que els models similars del Decathlon. De fet, cal pagar força més per trobar una bici tan equipada que no pesi.
Recapitulant, primer de tot, has de tenir clar quin tipus de bicicleta cerques perquè no tothom té espai i pressupost per tenir diverses bicicletes. En aquest cas, buscàvem una bicicleta urbana pel dia dia ben equipada, però que es pogués aparcar de dia al carrer i que per tant no fos molt molt cara. Aquesta ronda els 400 €, per tant si l'aparquem al carrer fem servir la tanca de quadre, la cadeneta del seient i almenys una tanca que agafi la roda de davant, el quadre i l'aparcament, però a vegades portem una tanca més. Teníem clar que no era una bici per a fer cicloturisme o per pujar habitualment al tren.
Si us agrada aquesta bicicleta, repasseu l'extensa gamma Ortler de ciutat perquè té models molt similars amb petites diferències en l'equipament, algunes per portar més pes, algunes amb una geometria més cicloturista i directament una gamma de cicloturisme interessant. No us deixo cap enllaç perquè només he trobat botigues on-line. Intueixo que la marca sigui propietat d'alguna d'aquestes botigues alemanyes de bicicletes que venen per Internet.
- Vegeu altres ressenyes de bicicletes, veureu que n'hi ha diverses de bicicletes urbanes amb canvis interns.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada