26.2.08

A Brussel·les, amb el Cyclocity, sí es poden fer encàrrecs

A Brussel·les, amb el Cyclocity, sí es poden fer encàrrecs explica que les bicis del Bicing de Brussel·les incorporen un cadenat que permet lligar la bici si hem de parar en algun lloc. També explica que el relleu de Brusel·les no ha propiciat l'èxit del servei que funciona de forma discreta al centre de la ciutat.

25.2.08

Apuntar-se al bicing sevillà també és complicat

Almenys això expliquen al 20minutos.es (22/2/2008), al Sevici, el bicing sevillà, li està passant el mateix que passava aquí, 20 dies de mitjana per donar-se d'alta. L'aspecte positiu, de moment, és que l'ús de les bicis del Sevici s'ha multiplicat per 4!

21.2.08

Baixar de la vorera... a la calçada

Llegint aquest apunt de Sinache, Baixar de la vorera, que crec que planteja una situació molt habitual, a mi m'ha fet pensar en una situació similar que m'ha passat moltes vegades.

Per exemple, vaig circulant pel carrer i veig que de cop i volta a la meva dreta ha aparegut un carril bici damunt de la vorera. De seguida que puc em fico al carril bici per no molestar, però al cap de 100 metres el carril queda tallat i m'obliga a tornar a la calçada perdent més temps i obligant-me a fer maniobres més perilloses que si hagués continuat per la calçada.

També em passa que quan circulo per un carril bici i veig que passa un ciclista de carretera per la calçada penso que estic fent el tonto, pels carrils bici sempre et fan donar mil voltes, per la calçada els semàfors estan més ben sincronitzats i acabes anant més ràpid.

Connexió de les Vies Verdes d'Ojos Negros i Via Xurra

Llegeixo al BOLETÍN INFOVÍAS VERDES nº 62 que la Generalitat Valenciana ha licitat la connexió de les vies verdes d'Ojos Negros i Via Xurra i sembla que això permetrà arribar fins a Aragó (vegeu també notícia a pàgina26.com 22/12/2007).

19.2.08

La N-II al Maresme

Sembla que la Generalitat a través del Conseller d'Obres Públiques s'ha començat a alinear amb el veïns del Maresme (El Punt 10/2/2008) que reclamen que la N-II es converteixi en un carrer i deixi de ser una carretera. La N-II ha estat sempre un punt negre de la xarxa viària i juntament amb línia de Renfe ha estat la barrera que ha separat els pobles del Maresme del Mar.

Des del punt de vista ciclista la N-II és una carretera perillosa de circulació ràpida i sense vorals i d'altra banda l'alternativa de circular pels passejos marítims i camins de costa topa amb l'alta densitat de vianants que podem trobar en caps de setmana i en temporada de bany. La reconversió de la N-II podria pacificar aquesta via i introduir-hi nous usos com carrils bici i voreres.

18.2.08

Estadístiques d'ús de la bici a Madrid

Llegeixo al web de l'associació madrilenya Pedalibre que han publicat un petit informe amb les estadístiques de l'ús de la bici a Madrid. L'informe m'ha semblat interessant d'entrada perquè jo també he pensat a vegades de fer una estadística similar, també per les dades que aporta que ens donen una idea general de com són els ciclistes madrilenys.

Sembla que el ciclista madrileny és un home adult que circula a velocitat mitjana amb una bicicleta de muntanya i que ho fa per motius de mobilitat obligada (no per oci). Algunes dades em fan pensar en Barcelona fa uns anys, abans a Barna hi havien moltes BTTs i en canvi ara han augmentat les bicis de ciutat i les plegables. D'altra banda, l'ús d'oci està al 43,7% i crec que això denota que la bicicleta encara té molt de camí per recórrer a Madrid. Una altra dada que m'ha sobtat és l'escàs ús que en fan les dones.

12.2.08

2n Congrés Català de la Bicicleta: canvi de dates

El 2n Congrés Català de la Bicicleta ha canviat de dates, serà del 28 de Maig a l'1 de Juny a la Farga de l'Hospitalet de Llobregat. Tal i com us comentava fa uns dies els eixos del congrés seran:
  • Educació i Formació
  • Salut i Qualitat de Vida
  • Comunicació i Publicitat
  • Policia i Bicicleta

Els Ferrocarrils Catalans

Els Ferrocarrils Catalans o oficialment els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), usant les paraules del Conseller Nadal de l'altre dia, són un exemple d'excel·lència. I és que l'altre tren amb el que el podem comparar, la Renfe, és un desastre. I aquí queda clar que a Renfe no s'ha invertit el tocava, només cal que compareu un i l'altre (més avall ho faig).

Avui us parlo dels FGC perquè són notícia (per exemple El Punt 10/2/2008) ja que augmenten considerablement la seva freqüència de pas i perquè ja fa temps que em fot que es parli del restabliment de Renfe quan els FGC del Baix Llobregat-Anoia han estat tallats 6 mesos.

De cara als ciclistes la inversió en FGC la podem veure en:
  • Horari il·limitat per portar bicicletes
  • Espai per a bicicletes en tots els trens
  • Vagons amb plataformes a nivell amb l'andana
  • La majoria d'estacions tenen ascensors i estan adaptades
  • Màquines validadores amb portes especials per a cotxets, cadires de rodes, bicicletes, carrets de la compra etc.
  • Aparcaments bici fora de les estacions finançats per FGC i també aparcaments dins de les estacions.
Podria continuar la llista amb altres aspectes no purament ciclistes, però crec que les diferències amb Renfe són escandaloses.

7.2.08

El ciclista: un heroi urbà

Aquesta carta als diaris em sembla molt encertada per recordar que circular en bicicleta o a peu enlloc de fer-ho en cotxe és un acte de civisme. Tot i que ara la bicicleta s'hagi popularitzat molt i ja no siguin aquells hippies del principi continua sent un acte cívic:
"...Pese a ese trato que reciben, para mí los ciclistas urbanos son héroes, no villanos, pues contribuyen a mejorar la calidad de vida de nuestras ciudades, dado que al desplazarse no contaminan el aire que usted y su familia respiran, tampoco hacen ruido, además ocupan poco espacio urbano, ofrecen una imagen más moderna y sostenible de la ciudad. Se merecen nuestro respeto y nuestra admiración..."

4.2.08

2n CONGRÉS CATALÀ DE LA BICICLETA

Del 4 al 8 de juny es cel·lebra a l'Hospitalet de Llobregat el 2n Congrés Català de la Bicicleta. Aquest any els eixos del congrés seran:
  • Educació i Formació
  • Salut i Qualitat de Vida
  • Comunicació i Publicitat
  • Policia i Bicicleta
Al web del congrés ja es pot consultar el programa provisional i fer la inscripció.

3.2.08

Derivats de la bicicleta

A partir d'una bicicleta s'han fet molt invents, avui n'he llegit 3 força curiosos: la bicicleta carro de la compra, la bicicleta talla gespa i la bicicleta circular.

Em recorden un recull de bicicletes per transportar mercaderies que vaig fer fa un temps.

2.2.08

Estrènyer els carrils

Quan vaig sentir per la ràdio que s'estava estudiant la possibilitat d'estrènyer alguns carrils de vies d'entrada a Barcelona per permetre fer carrils VAO, eixamplar vorals i fer complir el límit de 80 Km/h em va semblar molt lògic. De seguida vaig pensar en la petició d'un carril bus a la B-23 i també en les Rondes de Barcelona perquè allà els carrils són estrets i no passa res i perquè quan hi ha un accident a la Ronda el problema són els vorals massa estrets que no permeten fer arribar els equips d'emergència ni apartar els vehicles avariats.

No entenc les reaccions contràries a aquesta mesura si estrènyer els carrils permet guanyar amplada per altres usos. Sí que entenc les reaccions contràries a estrènyer carrils per fer complir el límit de 80, però no simplifiquem les coses no es tracta de complicar la vida als conductors! Crec que amb aquesta mesura hi tindríem molt a guanyar i sense esperar que ens vinguin grans inversions:


Vegeu també