31.12.08

Bon Any 2009!

Bici-Vici us desitja un molt bon any 2009!

Amb moltes més pedalades i una mica menys de cotxes!

27.12.08

Vandalisme al servei del Bicing

He trobat aquest apunt amb diverses fotos sobre vandalisme al Bicing:
Des de fa un temps, si més no al districte de Sant Martí, estic observant horroritzat l'alt grau de vandalisme que estan patint les estacions del Bicing. Presumeixo que habitualment amb la intenció de robar els vehicles.
Això òbviament repercuteix molt negativament en el servei i sovint cal recórrer més estacions per tal de trobar llocs on poder aparcar, perquè els espais aparentment lliures es troben en un estat inusable.

23.12.08

Bicicleta del Bicing blava a Barcelona

Passant per una dels carrers de l'eixample he vist aquesta bicicleta blava. Des de l'altra cantó del carrer de seguida he vist el llum davanter característic del Bicing. M'hi he acostat i he fet la foto per donar-ne fe! Una bici del Bicing blava lligada en un aparcament de bicicletes de Barcelona!

22.12.08

Llums magnètics per a bicicleta

Reelight és un llum magnètic per a bicicletes. El principal avantage és que no depens de piles, però d'altra banda, el seu principal desavantatge és que quan et pares deixa de funcionar.

Així doncs, és un sistema apte per ciutat, però a mi personalment, quan estic parat prefereixo tenir els llums encesos i no només dependre dels catadiòptrics.

19.12.08

Autobús per a bicicletes

Xafardejant l'arxiu de LIFE he trobat aquesta foto de 1971 feta a San Francisco. És un autobús adaptat per portar els ciclistes i les seves bicicletes de punta a punta de la badia a través del pont.

He trobat una ressenya del que sembla ser un document sobre aquest servei:
BICYCLE-RIDING ENTHUSIASTS TURNED OUT IN FORCE TO INAUGURATE AC TRANSIT'S FIRST BUS-A-BIKE SERVICE, THE "PEDAL HOPPER," WHICH BRIDGES THE BAY BETWEEN BERKELEY AND SAN FRANCISCO FOR WHEELMEN. BIKES WERE RACKED IN THE CENTER OF THE BUS, WHILE RIDERS SAT ON LONG SEATS AT THE REAR OF THE COACH. TWO BUSES WERE CONVERTED TO CARRY 24 BIKES AND 24 RIDERS. ENTRANCE AND EXIT IS THROUGH THE FRONT DOOR ONLY. PASSENGERS ARE EXPECTED TO LOAD THEIR OWN BIKES ON BOARD AS THE DRIVER SUPPERVISES THE SAFE ANCHORING OF THE WHEELS. FOR THE FIRST TIME IN THE BAY AREA AND POSSIBLE ANYWHERE ELSE IN THE NATION, PUBLIC TRANSIT WAS NOT ONLY RECOGNIZING BUT ALSO MAKING PROVISIONS FOR THE BURGEONING INTEREST IN BICYCLING FOR RECREATION AND TRAVEL.
Actualment sembla que encara hi ha un servei que en hores punta et porta de punta punta de badia per 1 dòlar.

17.12.08

Els llums com més amunt millor

Aquesta és la reflexió que feia l'altra dia de bon matí quan encara era fosc. Vaig arribar a una cruïlla i em vaig aturar darrera un taxi que esperava per sortir. El taxi treia massa el morro i va fer marxa enrere i com que la meva llum quedava massa avall i no la deuria veure va estar a punt de xocar amb mi. Per sort, només es va desplaçar mig metre i no va arribar a tocar-me, però jo em vaig sentir completament venut, no podia esquivar-lo, ni fer marxa enrere prou despresa i el timbre o cridar no crec que hagués servit de gaire ja que amb el fred del matí portava les finestres ben tancades i segurament sintonitzava Ràdio Tele-Taxi!

En resum, que us recomano portar les llums com més amunt millor. La davantera al manillar i la de darrera a la tija del seient. Així els cotxes de davant us veuran pels retrovisors i els de més endarrere us veuran abans. Amb les bici plegables costa més poder instal·lar els llums gaire alts, especialment a darrera, a davant haurem de tenir en compte el plegat de la bici.

Com portar la bici al cotxe

Fa temps a l'apartat Transportar la bici d'aquest bloc explicava, entre d'altres, com portar la bici al cotxe. Avui he trobat aquest article que amb fotos que explica molt bé tots els sistemes amb pros i contres per portar la bici al cotxe: Cómo llevar la bici en el coche.

Noves senyalitzacions als carrils bici de Barcelona

Llegia fa uns dies a l'Avui (11/12/2008) que l'Ajuntament experimenta amb carrils bici pintats de vermell i línies discontínues a les cruïlles de l'eixample com a solució als accidents entre cotxes i bicicletes en els girs a la dreta.

D'altra banda llegeixo a Barcelona Times Bloc que també s'han començat a posar pilons de plàstic vermell per marcar el començament i el final d'alguns carrils bici a la calçada.

16.12.08

Bicignals, intermitents per a bicicleta

Bicignals són uns intermitents per a bicicleta que es sincronitzen sense fils. Porta catadiòptrics, llums de posició i els quatre intermitents. També es desmunten i es desen junts en una funda.

15.12.08

Regals ciclistes

Per tercer any consecutiu reciclo aquest apunt de regals ciclistes i us recomano (sobretot si no esteu segurs de quin accessori regalar) el cap de setmana en bicicleta:
Ja que és època de regals i molts us estareu preguntant què podeu regalar us proposo unes quantes idees de coses relacionades amb la bicicleta:
  • Llums amb leds (blanc a davant i vermell a darrera), de fet són obligatoris per circular de nit.
  • Un timbre que també és obligatori per circular!
  • Unes 'banyes' per posar al manillar.
  • Un kit de reparació de punxades.
  • Una tanca per lligar la bicicleta, millor en forma de U rígida.
  • Un casc.
  • El 'kit cicloturista' (vegeu apartat accessoris): un portaequipatges, unes alforges i una pota de cabra.
  • Un compta-quilòmetres.
  • Ep! Què tal una bicicleta?
Regals no tant materials:
  • Un cap de setmana en bicicleta! Reserva l'allotjament i si et cal lloga bicicletes.
  • Una posta a punt de la bicicleta."

11.12.08

La Gran Via de l'Hospitalet suspèn a nivell ciclista

Ja he parlat diverses vegades de la Gran Via de l'Hospitalet de Llobregat. Ara aquest itinerari pren rellevància per dos esdeveniments propers: d'una banda la reforma del carril bici de la Gran Via Barcelonina (2009) i d'altra el soterrament d'un nou tram de Gran Via a l'Hospitalet (no tant proper, el 2010-2015?).

Fent uns càlculs ràpids amb el Google Earth anar de la Plaça Espanya a el Prat per la Gran Via seran uns 8 km, fins a Cornellà uns 9 i fins a Sant Boi uns 10. Són distàncies llargues, però encara assumibles per a ciclistes urbans avesats.

La Saboga acaba de presentar un informe que ens posa al dia d'aquesta avinguda a nivell ciclista:
Malauradament els carrils bici semblen fets per cobrir l'expedient (falta de continuïtat, senyalització...), sembla mentida que una obra feta al segle XXI encara es faci així:
...un 42% de l'avinguda no té carril bici i la major part del carrils bici existents presenten importants deficiències.

10.12.08

1000 articles

Aquest és l'article número 1.000 de Bici-Vici!
Fa uns dies comptava quant de temps portava escrivint en aquest bloc i vaig haver d'anar fins al primer post, això va ser el 4 de novembre de 2004. Així doncs, ja fa una mica més de 4 anys que escric aquest bloc, però com que el 4 no és un número que es cel·lebri he esperat unes setmanes per arribar a aquests 1.000 posts o articles.

Comptant veig que surten a casi 5 articles a la setmana! Ara crec que m'ho prenc amb més calma i he baixat el ritme. Amb 4 anys la vida dóna moltes voltes i ara no surto tant en bici i per tant faig menys ressenyes de rutes, en canvi ara agafo molt més la bici per la ciutat!

Gràcies a tots els que m'aguanteu!

Algunes curiositats de les estadístiques (dels últims 2 anys i mig):
  • Sabíeu que la paraula clau amb la qual la majoria de gent ha arribat a aquest bloc cercant amb el Google és lidl? I tot per culpa d'un post que vaig fer sobre unes ofertes que feia el Lidl amb articles ciclistes. Actualment la paraula més cercada és bici-vici i lidl ha passat a la tercera posició.
  • Les pàgines més visitades són els reculls de rutes cicloturistes i en BTT.
  • Tot i que aquest bloc està en català, un 63% de les visites es fa amb navegadors configurats en castellà i només un 29% té el navegador en català o amb la llegua de navegació en català.
  • Un 37,5% dels visitants utilitza el Mozilla Firefox.
  • Entre 50 i 150 persones visiten cada dia Bici-Vici.

Bicicletes a l'arxiu fotogràfic de LIFE

Jo també he xafardejat l'arxiu fotogràfic de LIFE que Google ha posat a disposició dels internautes. Cercant bicycle he trobat 12 pàgines de fotografies (unes 200 fotografies), una de les més antigues és aquesta del 1895 feta al Regne Unit. Hi podem trobar fotos de les primeres bicicletes al Regne Unit, ciclistes a Europa durant la post-guerra, actors i actrius americans passejant en bicicleta, alguna del Tour de França, entre moltes d'altres.


9.12.08

2.000 ciclistes diaris al carrer Urgell

Llegeixo en un article a El Punt 9/12/2008 sobre el carril bici del carrer Urgell que són 2.000 els ciclistes que hi passen cada dia. Se'ns dubte, era un itinerari molt necessari, ara, a més a més, ho tenim quantificat...

Això m'ha fet pensar en el futur carril bici de la Gran Via que us comentava l'altre dia i que previsiblement serà un dels més utilitzats de la ciutat. Penseu que és l'únic itinerari capaç de connectar el riu Llobregat i el riu Besòs en línia recta.

En estem acostant a Amsterdam o Copenhagen? Us heu fixat que el ciclistes cada cop aguantem millor el fred i la pluja? No sóc l'únic que s'hi ha fixat, ara els ciclistes som més resilents, una nova paraula per aprendre...

Ruta La Sénia - La Pobla de Benifassà - Castell de Cabres - Vallibona - Rosell - La Sénia

Itinerari circular sobre asfalt i pistes forestals que transcorre en bona part pel nou Parc Natural de la Tinença de Benifassà (Castelló).

Distància: 72 Km i almenys +800 m (85 Km si ens acostem fins a la Pobla de Benifassà i Castell de Cabres)

Accés: fins a Tortosa en tren (vegeu rutes relacionades).

Descripció de la ruta:

Tram la Sénia - La Pobla de Benifassà, 14,5 Km (17 Km fins al poble)

Sortim de la Sénia en direcció a la Pobla de Benifassà i ens acostem al riu Sénia a per remuntar-lo fins al pantà d'Ulldecona (vegeu foto).
Pantà d'Ulldecona
Continuem fins a una de les cues del pantà i comencem a pujar amb més força fins a trobar una carretera a mà dreta que ens portaria a Fredes. Nosaltres continuem recte planejant més fins a deixar el desviament al Bellestar i trobar una nova cruïlla on podem arribar-nos a la Pobla de Benifassà sumant 2'5 Km més o continuar cap a Castell de Cabres.
El Boixar
La Pobla de Benifassà - Castell de Cabres, 16 Km

La pujada és forta i constant. Quan s'acaba la pujada trobem el desviament a la dreta per anar a Fredes i veiem el poble del Boixar (vegeu foto). Deixarem el Boixar i continuarem per la carretera planejant més (amb pujades i baixades). A uns 4 Km abans d'arribar a Castell de Cabres trobarem una baixada que acaba amb una corba i continua amb una pujada. En aquesta corba surt una pista de terra a l'esquerra que agafarem.

Castell de Cabres - Vallibona 11 Km

La pista planeja travessant un bosc i tot i alguna pujada les baixades predominen. Més endavant pujarem un coll per després baixar amb força cap a Vallibona. Trobarem diverses pistes que ens poden enganyar, seguirem el camí més marcat i en la baixada final trobarem una cruïlla on agafarem el camí de l'esquerra (el de la dreta ens porta a una masia).

Quan la pista descendeix per un barranc veurem Vallibona (vegeu foto), després deixarem el barranc per anar a trobar una masia que passarem per sota per tornar cap a la barrancada i creuar-la per anar a trobar el poble.

Vallibona - Rosell 24 Km

De Vallibona sortirem per una pista asfaltada en direcció a Rosell. La pista transcorre primer pel fons de la vall i després per la falda de la muntanya deixant el fons de la vall a mà dreta.

Rosell - la Sénia 6 Km

Al sortir del poble agafem un desviament a l'esquerra i per una carretera asfaltada força recta arribarem al barranc del riu Sènia i contemplarem la Sènia dalt del penyasegat. Travessarem el riu i continuarem carretera amunt fins arribar al poble.

Alternatives
  • Pista encimentada (abans de terra) entre la Pobla de Benifassà i el Boixar: segurament fa una mica més de pujada que la carretera. S'agafa a la Pobla anant cap a l'Alberg de la Font Lluny i ens deixa a la carretera ja casi a dalt molt prop del desviament de Fredes.
Rutes relacionades

8.12.08

Escoltar música a la bicicleta

Com ja sabeu, està prohibit circular amb auriculars. Cyfi és un sistema per escoltar música amb uns petits altaveus que s'acoblen al manillar i utilitzant tecnologia sense fils. Hi ha una versió per iPod i una altra Bluetooth que permet també parlar pel mòbil.

4.12.08

Línies estratègiques de mobilitat a Barcelona, i a rodalies?

Llegeixo al 20minutos.es 3/12/2008 i també a l'Avui 4/12/2008 que el Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona estableix com a línies generals l'extensió de la zona verda, de les zones 30, peatges que gravin els vehicles que no vagin plens, més espai per a la bicicleta o carrils Bus/VAO a totes les entrades, entre d'altres.

La notícia de 20 minutos comença dient "En deu anys, Barcelona hauria de convertir-se en una ciutat idílica o en un autèntic malson, depèn de com es miri". Segons el meu entendre la qualitat de vida pot millorar del ciutadans pot millorar molt. Em pregunto que fan la resta de ciutats de l'àrea metropolitana. No tenen el mateix pressupost, ni les mateixes competències, ni la mateixa xarxa de transport públic i em temo que alguns dels seus responsables polítics ho veuen com un malson i sempre van a remolc del que fa Barcelona. Què en penseu?

3.12.08

5.000 persones fan la ruta del Cister en vuit mesos

Llegeixo a Europapress.es 1/12/2008 que més de 5.000 persones han realitzat la Ruta del Cister en els últims 8 mesos des de que s'ha inaugurat de forma oficial. El 78% ho han fet a peu i la resta en bicicleta.

Seguint el GR-175 es tracta d'una ruta de 104 Km que es pot fer a peu o en BTT agafant 3 variants.

També us podeu planificar una ruta a mida per asfalt. Nosaltres hi vam estar i vam sortir de Tàrrega cap a Vallbona de les Monges passant per Sant Martí de Maldà. Recordo que les carreteres eren força tranquil·les fins que t'acostaves al monestirs!

Vegeu també