10.5.10

Bicidrets i bicideures

Lluis-Anton Baulenas en un article a l'Avui 9/5/2010 expressa la seva particular manera d'equipar en drets i deures els ciclistes amb la resta d'usuaris de la via pública, però el que realment vol és una restricció de l'ús de la bici i suposo que ho diu en una altres paraules per ignorància o...

Anem per parts:
  • Diu que l'Ajuntament victimitza la bici i criminalitza el cotxe. En tot cas, el que fa l'Ajuntament és conscienciar als conductors de cotxe que la bici és un vehicle més dèbil i que la bici té uns efectes positius sobre l'entorn i el cotxe uns de negatius. Estem parlant com sempre d'ocupació d'espai públic, contaminació atmosfèrica, acústica, atropellaments mortals, etc. No és criminalitzar, és la realitat.
  • Diu que s'hauria de limitar l'ús de la bici fora dels carrils bici perquè no alenteixi la circulació de cotxes. Si anés en bici no diria tal bajanada i atendria millor els ciclistes si provés d'anar pel carril bici d'av. Meridiana, no crec que cap ciclista baixi a la calçada per gust.
  • Diu que caldria registrar les bici per poder multar-les. No crec que sigui tant difícil multar una bici, només és qüestió de voluntat política, no calen matrícules. Com que la intenció és promocionar l'ús de la bici pels seus beneficis i facilitar-ne l'ús aquesta mesura no s'ha aplicat aquí ni enlloc d'Europa.
  • Diu que caldria que fos obligatori tenir una assegurança. És aconsellable tenir-ne una, però no tenir-la no eximeix de les responsabilitats en un accident i pel tipus d'accidents en que estan involucrats els ciclistes les quanties poden ser assumibles pel ciclista. Com en el cas anterior, enlloc d'Europa s'ha fet obligatòria aquesta assegurança.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Sempre apareixen il·luminats, que casualment no van en bici que promouen limitacions i entrebancs per les bicis.
La incomprensió i el desconeixement son la font de la seva inspiració.
No es donen compte que la bici es el futur?

Vegeu també