28.3.19

A l'abril, torna el repte de pedalar 30 dies en bici

Un any més, al mes d'abril, arriba el 30 dies en bici. És una iniciativa que va néixer a EEUU (30 day of biking) i que s'ha escampat per tot el món. Des de fa uns anys, també a casa nostra. La idea és senzilla, intentar complir el repte d'agafar la bicicleta cada dia (o quasi cada dia) durant el mes d'abril, perquè diuen que quan un hàbit el mantens durant unes setmanes, l'acabes incorporant a la teva vida. Així doncs, el repte el que pretén és que s'agafi molt més la bici, especialment, que ho facin les persones que no l'agafen sovint pels seus desplaçaments diaris.

I quins incentius hi ha a part dels beneficis de la bici?

Doncs aquí tens una guia imprescindible del que pots fer:
  1. COMPROMÍS. Si vols, pots comprometre't públicament amb el repte i compartir-ho a les xarxes socials: http://30daysofbiking.com/pledge-2019
  2. AGENDA D'ACTIVITATS. D'entrada, un grup de voluntaris treballa per a dinamitzar la iniciativa a l'àrea de Barcelona i han elaborat una completa agenda d'activitats organitzades per entitats de tot tipus.
  3. INSTAGRAM. Si vius a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, pots participar en un concurs d'Instagram, cal penjar durant 21 dies d'abril una foto anant en bicicleta (vegeu les bases).
  4. APP CICLOGREEN. Si t'instal·les aquesta aplicació pots enregistrar anònimament els teus desplaçaments en bici i participar en molts reptes durant tot l'any i en especial:
    1. Repte #30diesAMBbiciBCN et pots apuntar-te a aquest repte i entraràs en el sorteig de premis fent tant sols 30 km a l'abril i pots unir-te a un equip per a guanyar una competició. Tens tota la informació a https://repte30diesambbicibcn.cat/
    2. Més premis. Si t'instal·les i et registres amb l'App Ciclogreen et pots apuntar a altres reptes, per exemple n'hi ha un dels 30 dies en bici a nivell estatal.


Una de les parts interessants del repte són les dades que s'extreuen dels itineraris enregistrats amb l'App Ciclogreen. Això permet saber per on circulen els ciclistes i demanar millores en les infraestructures ciclistes a l'administració pública. També permet tenir dades estadístiques reals que es poden contrastar amb dades d'altres fonts com enquestes i comptatges. Vegeu el meu anàlisi de les dades de l'any passat: