22.10.07

La bicicleta com a alternativa al tren durant aquests dies

La bicicleta es podria convertir aquests dies en una alternativa efectiva al tren, però la manca d'infraestructures adequades per a la bicicleta ho fan molt complicat. Ja he comentat en algunes ocasions la dificultat de moure's en bicicleta pel Baix Llobregat.

En el tram tallat entre Gavà i Sants Estació la bicicleta hi podria donar forces solucions ja que les distàncies són aptes per fer en bicicleta, alguns exemples:
  • Gavà - Estació Metro L5 de Cornellà: 9 Km per la C-245. Un trajecte poc recomanable sense carrils bici i amb alguns tram perillós (rotonda Sant Boi i pont sobre el Llobregat).
  • Gavà (o Viladecans) - El Prat: 10 Km (o 8 Km) per la C-245, polígons industrials i parc agrari. És un trajecte factible, però cal conèixer la ruta.
  • Accés a l'aeroport. Tot i que proper, l'accés en bicicleta és casi impossible.
  • El Prat - L'Hospitalet (L1 Metro o Renfe): 5 Km del centre d'una població a l'altra. La ruta per carretera és possible creuant el Llobregat pel pont de la C-31. No deixa de ser perillosa la diferència de velocitat amb els cotxes.
  • El Prat - Estació Metro L5 de Cornellà: 6 Km pujant pel riu Llobregat i creuant per la passarel·la de Cornellà. Itinerari factible on només cal fer un petit tram de carretera per accedir al riu.
  • El Prat - Barcelona: uns 10 Km fins a plaça Espanya que en un futur s'haurien de poder fer per la Gran Via i que actualment es podria intentar fer per la Zona Franca tot i que desconec l'itinerari.
Pel que fa al tram de Ferrocarrils Catalans que restarà tallat un parell de mesos entre l'Hospitalet i Plaça Espanya s'hauria de poder realitzar en bicicleta anant per la Gran Via:
  • Serien uns 6 Km entre les dues estacions. Tot i així, actualment els carrils bici de Gran Via tenen problemes de connectivitat en alguns trams com la Plaça Cerdà o al connectar amb la Rambla Marina al barri de Bellvitge (tram que forma part de la Ronda Verda).

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ja triguen a fer carrils-bici interurbans. Hi ha molts recorreguts que no es poden fer si no és en cotxe o transport públic. Per exemple, Rubí i Sant Cugat estan a tocar però només els connecta una carretera sense voreres d'uns 200 m de llargada i resulta bastant perillós fer aquest recorregut a peu. Conseqüència: embussos a tota hora per fer un trajecte de 200 m que degutament urbanitzats es podrien fer a peu o en bici.
Fa 40 anys els cotxes no corrien tant i es podia anar en bici a tot arreu. La meva mare anava en bicicleta d'un poble a l'altre sense problemes. Ara els cotxes s'han apropiat de totes les carreteres i posar-s'hi en bicicleta és jugar-se la vida. Seria ben fàcil crear una alternativa en carril bici i en voreres. Només falta una mica de voluntat dels que manen. Jo crec que tindria un gran èxit.