He llegit l'article Si la bici fos com l'Estatut (El Periódico 12/11/2010) on es parla del debat pro i anti bici. Després, he llegit l'article d'opinió Prou de bicicletes (El Punt 12/11/2010).
En tots 2 escrits es posen esperances en acabar els conflictes bici-vianant amb la reforma del codi de circulació, però crec que la reforma del codi no acabarà amb aquests conflictes. Crec que la reforma deixarà en mans dels ajuntaments si es pot circular o no per les voreres i en quines condicions (cosa que ja decideixen, però que dóna problemes legals perquè el codi actual no ho permet), però no ho prohibirà. També és probable que es permeti la circulació en sentit contrari a la circulació de cotxes en certs carrers i amb certes condicions, ja que és la tendència a Europa i una demanda dels col·lectius ciclistes. L'únic canvi que crec que podria afluixar una mica la tensió vianant-ciclista és la generalització del límit de 30 km/h a les ciutats i la senyalització específica de les vies on es permet els 50 km/h dins de la ciutat. Això sí que podria donar peu a que els ciclistes utilitzessin més la calçada i no tant la vorera, però crec que això no està a l'agenda de la DGT; espero equivocar-me.
En general, el que jo espero de la reforma (i el que he sentit sobre ella de mà dels responsables de la DGT) és que es faci una normativa més clara i sense tants buits legals. I tot i que es digui que es regularà millor la bici, recordeu que regular i restringir no són sinònims. La regulació que es vol fer entenc que serà més oberta i traurà restriccions que ara mateix no tenen sentit ni s'ha provat mai que incrementin la seguretat ciclista.
En tots 2 escrits es posen esperances en acabar els conflictes bici-vianant amb la reforma del codi de circulació, però crec que la reforma del codi no acabarà amb aquests conflictes. Crec que la reforma deixarà en mans dels ajuntaments si es pot circular o no per les voreres i en quines condicions (cosa que ja decideixen, però que dóna problemes legals perquè el codi actual no ho permet), però no ho prohibirà. També és probable que es permeti la circulació en sentit contrari a la circulació de cotxes en certs carrers i amb certes condicions, ja que és la tendència a Europa i una demanda dels col·lectius ciclistes. L'únic canvi que crec que podria afluixar una mica la tensió vianant-ciclista és la generalització del límit de 30 km/h a les ciutats i la senyalització específica de les vies on es permet els 50 km/h dins de la ciutat. Això sí que podria donar peu a que els ciclistes utilitzessin més la calçada i no tant la vorera, però crec que això no està a l'agenda de la DGT; espero equivocar-me.
En general, el que jo espero de la reforma (i el que he sentit sobre ella de mà dels responsables de la DGT) és que es faci una normativa més clara i sense tants buits legals. I tot i que es digui que es regularà millor la bici, recordeu que regular i restringir no són sinònims. La regulació que es vol fer entenc que serà més oberta i traurà restriccions que ara mateix no tenen sentit ni s'ha provat mai que incrementin la seguretat ciclista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada