13.11.10

Com era circular en bici per Barcelona l'any 85

[...]Vaig començar a circular amb bicicleta per aquesta ciutat l'any 83. Han passat ja vint-i-cinc anys des d'aleshores i en aquest temps he pogut observar com han anat canviant les coses. Al principi érem poquíssims els que anàvem amb bicicleta enmig d'aquest trànsit, que era agressiu i molt més contaminant que el d'avui. Continua sent contaminant, continua sent una mica agressiu, però no es pot comparar amb com era l'any 85. En aquella època, els que anàvem amb bicicleta per la ciutat ens coneixíem tots: si et trobaves amb un ciclista era pràcticament segur que era un conegut[...]

[...]Una altra cosa que em va passar va ser un accident de trànsit bastant greu. Un conductor es va saltar un semàfor en vermell i em va atropellar. Vaig estar molts mesos de baixa i finalment vaig tornar a pedalar, abans fins i tot de tornar a caminar. I ho vaig tornar a fer perquè sé que la bicicleta no és perillosa. Encara que hagi rebut en carn pròpia l'impacte d'un vehicle a motor, sé que no és perillosa, que els perillosos són els vehicle a motor, precisament, i que, per tant, és davant seu que cal actuar, i no davant els ciclistes[...]
Un parell de fragments que m'han agradat d'una intervenció de Daniel Eritja i Mathieu parlant sobre les entitats i l'evolució de la bici a Barcelona a la 1a Jornada Interparlamentària d'Impuls de l'Ús de la Bicicleta com a Mitjà Sostenible de Mobilitat Urbana i Interurbana que va impulsar i editar en llibre l'Intergrup de suport a la Bicicleta del parlament de Catalunya.