Mapa d'intensitat ciclista |
Aquesta xifra augmenta i es duplica si anem afegint els municipis que també podrien fer ús d'aquesta via ciclista, de forma directa: Esplugues, l'Hospitalet, Sant Joan Despí, Sant Climent i Santa Coloma de Cervelló. També seria fàcil la connexió amb el Prat i amb Barcelona.
De la mateixa manera, els busos que usen aquesta carretera triguen molta estona. La reforma que començarà l'estiu de 2020 i que durarà fins a 2 anys, permetrà la construcció d'un carril bus d'ús exclusiu que permetrà reduir significativament el temps de trajecte d'aquests 13 km de carretera.
És per tot això, que aquesta reforma és tant important en l'àmbit metropolità. I el més important, i segurament el més difícil de tot, hi ha d'haver un carril bici recte, prioritari, ràpid, sense obstacles i ben enllaçat.
Simulacions de la reforma (Font: AMB) |
Actualment, aquesta carretera té trams molt diversos. Des de trams
urbans relativament estrets (per exemple al centre de Gavà) a trams molt
amples amb laterals amb aparcament passant per trams de carretera amb o
sense voral. També hi ha nombroses rotondes. Aquesta configuració no ajuda massa a aconseguir un disseny homogeni per a tota la reforma ni a aconseguir un carril bici ample, recte, prioritari i ben enllaçat que no vagi per la vorera. El repte és important.
Reitero, cal aconseguir un itinerari ciclista (una autopista ciclista) de qualitat i em preocupa que no s'aconsegueixi.
I finalment, ja sé que no hi ha diners i que tenim un finançament molt injust, però crec que és evident que aquest hauria estat un traçat ideal per a un nou ramal del tramvia per la seva relació qualitat/cost, tot i que en altres èpoques s'han plantejat prolongacions de la línia 1 de Metro o ramals de FGC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada