9.12.19

Cardedeu en bici


La Bicicleda de l'estació (20 places)
Cardedeu és un municipi de 18.000 habitants que des de fa anys s'ha destacat per iniciatives pioneres de tot tipus i concretament en l'àmbit de la bicicleta que és el tema que ens ocupa. Cercant en el blog, ja veig que el 2009 tenien una campanya de subvenció de cadenats de bici per a evitar robatoris (vegeu), el 2008 ja tenien la primera parella d'agents de policia local de proximitat patrullant en bicicleta (vegeu) o el 2010 van obrir el registre de bicicletes (vegeu). També ha estat el primer municipi de fora de l'Àrea Metropolitana a instal·lar un aparcament de bicicletes tancat a la seva estació de tren. Ho va fer el 2016 i es diu la Bicicleda (de la paraula cleda que és una tanca o tancat per al bestiar) i més recentment, ha obert un segon aparcament en una zona residencial del poble on a més ha afegit un espai per a estacionaments de llarga durada (al detectar que això podria ajudar a l'ús de la bici).

Tot això és fruït d'un pla de mobilitat que va apostar ja l'any 2006-2007 per enllaçar les 5 escoles de primària del poble amb el centre amb una xarxa de 4 km de carrils bici que s'ha anat desenvolupant amb els anys. També ha estat fonamental el paper de la societat civil, en especial, el suport de les famílies de les escoles (AFAs/AMPAs) que han ajudat a vèncer les reticències que sempre causa treure espai al cotxe.


Ara ja són més 7 km de carrils bici i molts carrers de vianants i zones 30. Evidentment, també hi ha problemes i molta feina per fer: hi ha invasions del carrils bici, carrils bici molt millorables, cruïlles a millorar, falten barris per connectar i les connexions amb els municipis propers encara estan per fer.

Nou aparcament segur a la plaça Joan Alsina amb 2 espais diferenciats
per a aparcament de curta i llarga durada (10 i 40 places, respectivament).
Segurament, en les connexions interurbanes és on hi ha més camp per recórrer, començant amb la connexió amb Llinars i seguint amb les connexions amb Cànoves, Sant Antoni de Vilamajor i Granollers. També veig que és un territori (el Baix Montseny) on el cicloturisme té molt de potencial de creixement. El possible traçat interior de la ruta Eurovelo 8 seguint el curs del riu Mogent, la proximitat de la ruta de la Tordera (la Tourdera), el pas de la ruta del Meridià Verd i en general el gran ús de la BTT i del ciclisme de carretera en aquesta zona són potencialitats que cal aprofitar i desenvolupar.

Més informació: