Fa unes setmanes us comentava la inauguració de l'avinguda Vilanova de l'Hospitalet i que faltava el carril bici que el Pla Director de la Bicicleta d'aquest municipi preveia. Sembla que el carril es senyalitzarà sobre la vorera més propera a les vies del tren sense deixar espai als vianants, tot plegat, una manca de planificació i un senyal més d'una visió de la mobilitat tancada en el cotxe.
L'altra dia vaig recórrer un bon tros d'aquest futur itinerari ciclista i en vaig fer unes quantes fotos. Gràcies a les passarel·les de vianants (atenció baixeu el cap quan hi passeu!) és fàcil enllaçar l'avinguda Gran Via amb el carrer Enric Prat de la Riba (uns 2 km).
L'últim tram del recorregut (entre Carrilet i Prat de la Riba) es fa per la calçada. Arribats a Prat de la Riba es pot creuar per una passarel·la però de moment les obres impedeixen continuar (cap a la Torrassa) o creuar pels túnels soterranis existents (cap als barris de Sant Josep i el Centre).
Així doncs, a dia d'avui aquest itinerari ja ens permet recórrer una distància força important de forma bastant recta i evitant els cotxes. Esperem que la senyalització del carril prevegi la continuïtat de l'itinerari i els enllaços amb els diversos barris.
Mapa amb l'itinerari en vermell i alguns possibles enllaços en blau:
Mostra Avinguda Vilanova de l'Hospitalet de Llobregat en un mapa més gran
L'altra dia vaig recórrer un bon tros d'aquest futur itinerari ciclista i en vaig fer unes quantes fotos. Gràcies a les passarel·les de vianants (atenció baixeu el cap quan hi passeu!) és fàcil enllaçar l'avinguda Gran Via amb el carrer Enric Prat de la Riba (uns 2 km).
L'últim tram del recorregut (entre Carrilet i Prat de la Riba) es fa per la calçada. Arribats a Prat de la Riba es pot creuar per una passarel·la però de moment les obres impedeixen continuar (cap a la Torrassa) o creuar pels túnels soterranis existents (cap als barris de Sant Josep i el Centre).
Així doncs, a dia d'avui aquest itinerari ja ens permet recórrer una distància força important de forma bastant recta i evitant els cotxes. Esperem que la senyalització del carril prevegi la continuïtat de l'itinerari i els enllaços amb els diversos barris.
Mapa amb l'itinerari en vermell i alguns possibles enllaços en blau:
Mostra Avinguda Vilanova de l'Hospitalet de Llobregat en un mapa més gran
2 comentaris:
L'altra dia vaig fer el mateix recorregut i la veritat es que em sembla molt optimista pensar que amb una mica de pintura podran convertir aixó en un carril bici.
A banda del que ja has comentat sobre el fet que es comparteix la vorera (no massa ampla) amb els vianants, tenim que l'access a alguna de les pasareles es fa mitjançant una rampa que inclou angles de 180º molts estrets, trenquen completament la continuïtat, fins al punt que has de posar peu a terra. Quan arribes a l'alçada de l'avinguda del Carrilet la conexió amb l'altra banda de la via es fa amb un tram d'escales. Per ultim la superficie de formigó que han posat a tot el reccoregut no es la més óptima per anar en bici.
En definitiva, que l'ajuntament no han pensat en la bici ni un sol segon.
Absolutament d'acord amb tot el que dius! Ep, jo els angles de 180º els vaig fer sense posar el peu a terra! Però evidentment les passarel·les i túnels no estan pensats per a bicis i crec que ja existien tots abans de les obres.
Publica un comentari a l'entrada