La nova rotonda ciclista de la plaça de les Drassanes de Barcelona està pensada actualment com a enllaç entre el Paral·lel i el passeig de Colom.
El principal problema d'aquesta infraestructura és que fa recórrer als ciclistes uns 200 metres més que el recorregut alternatiu per la vorera. A més, la sincronització semafòrica és molt més favorable al recorregut per la vorera. Si a tot això li afegim que la vorera té més de 5 metres d'amplada, que ja era la ruta utilitzada i coneguda pels ciclistes, que s'hi respira menys contaminació, que hi ha més ombra i que segurament és molt més agradable, llavors no cal dir gaire més. Lògicament, la nova rotonda ciclista no s'utilitza.
Per intentar salvar aquesta infraestructura, l'única manera que se m'acudeix és millorar molt la fase semafòrica i obrir algun altre accés a la rotonda (tot i que la gestió d'un nou accés bidireccional no és gens fàcil).
Plànol de la rotonda |
2 comentaris:
A Barcelona ha molta infrastructura per a bicicletes més pròpies d'una gimcana que de movilitat urbana. Per exemple per la meridiana hi ha almenys un tros que te unes ziga-zages impossibles. O la zona diagonal/aragó si vens per consell de cent es per perdres.
Jo cada dia ho tinc més clar voreres bicis, no! Si puc perqué no és obligat el carril bici asfalt que cansa menys. Per exemple baixant Valldaura.
El tram que has marcat és una vergonya de disseny i concepte.
Després de l'apunt negatiu cal dir que alguns trams estan molt ben pensats i es una delicia anar en bici. I gràcies als molts pàrquins per a bicicletes cada dia hi ha menys excuses per no agafar la bici: ràpida, barata i saludable!
L'Ajuntament sempre ha anat a remolc de les demandes ciclistes. Això fa que la majoria de carrils bici estiguin sobreposats a la infraestructura existent que normalment no ha sigut pensada per integrar l'espai pel ciclista.
En el cas de la carbonera, efectivament és més fàcil, agradable i intuïtiu creuar i passar per la vorera abans de situar-se al centre de la rotonda. Com a idea general la trobo encertada, sempre que estigui ben protegit (que és el cas), la semafòrica ajudi (que no és el cas) i que la rotonda sigui de certes dimensions i sense ús interior. L'altra cosa és l'efecte desagradable d'estar voltat de vehicles, però pot ser una bona alternativa al via crucis de semàfors com passa a pça Tetuan i altres, que acabes passant a calçada amb els vehicles de motor.
Publica un comentari a l'entrada