Des del punt de vista del cotxe aquest tipus de rotondes afegeixen seguretat al evitar molts desplaçaments laterals que no es poden realitzar degut a les barreres físiques que ho impedeixen. Per a camions llargs o articulats l'amplada dels carrils pot ser un obstacle. Des del punt de vista del ciclista, crec que no elimina la sensació d'inseguretat que percebem els ciclistes en aquestes interseccions, tot i que sembla que siguin molt més segures ja que un cop a dins podem ocupar el carril i estar segurs que ningú ens avançarà temeràriament pel carril interior, "només" ens haurem de preocupar de les incorporacions.
D'altra banda, des del punt de vista del vianant o del disseny de carrils bici, aquesta rotonda sembla ocupar més extensió i per tant fa que els passos de vianants i bicicletes estiguin més allunyats del centre de la intersecció i això fa que allargar la distància que cal recórrer.
Vegeu l'explicació (en anglès):
I una turborotonda a Asturias:
Extret d'aquest article de la Xarxa Mobal
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada