Us recomano aquest article de Copenhagenize sobre els carrils bici de Barcelona. A vegades, si ens ho diuen des de fora sembla que tingui més valor.

Carrils bici de doble sentit (els "bidireccionals")
- Es fan per estalviar una mica d'espai i per no treure o recol·locar aparcaments, zones de càrrega i descàrrega, contenidors, parades de bus, etc. És a dir, perquè molesten menys al cotxe.
- Si es fan a la mitjana central encara "molesten" menys. Tot i que el ciclista s'empassi més contaminació i les connexions siguin més complicades.
- La Generalitat no els recomana a la ciutat i menys encara en voreres (Manual per al disseny de vies ciclistes a Catalunya).
- Es fa impossible de sincronitzar satisfactòriament els semàfors.
- Les cruïlles són perilloses i les connexions difícils.
- No t'acostumen a deixar al final del teu recorregut i per tant conviden a utilitzar les voreres.
- Estan pensats per a vies verdes i recorreguts interurbans.
- No permeten la circulació normal i segura de totes les bicicletes. N'hi ha moltes que són més amples o llargues, especialment, les que són de càrrega.
- No permeten avançaments entre ciclistes.
- Usen a vegades zones no pavimentades adequadament.
- No hi ha separació de seguretat.
- Fan alentir la bicicleta.
- En definitiva, no permeten un creixement de la bici, no hi creuen, no estan pensats pel futur!
Continuïtat i desconnexió
- Molts carrils bici no tenen continuïtat a les cruïlles o la continuïtat perd preferència o no té una trajectòria recta.
- Sovint, no es preveu cap tipus de continuïtat pels ciclistes que abandonen el carril bici i volen prendre altres direccions.
- Molts carrils bici no tenen continuïtat i no estant connectats a cap xarxa ciclista. És normal que una xarxa es faci a trossos, el que no és normal és que quan s'acaba un carril bici, no es faciliti ni s'indiqui com continuar el teu itinerari.
- En voreres, tots aquests problemes s'agreugen.
Rotondes
- Són especialment perilloses pels ciclistes i la seva perillositat augmenta amb el diàmetre de la rotonda i el nombre de carrils.
- Necessiten més espai que un creuament tradicional
- La solució més acceptada és un carril bici exterior que segons les dimensions de la rotonda i la velocitat de circulació de la via, pot ser completament segregat (i fa recórrer més distància a la bici), semi-segregat (o segregat a trossos) o sense segregar i ocupant el carril exterior.
- Les rotondes interiors no s'utilitzen perquè cal usar molts semàfors addicionals per permetre l'accés al centre de la rotonda (vegeu la de la plaça de les Drassanes).
- En rotondes, no té sentit la bidireccionalitat.
- En alguns casos, també es travessen les rotondes pel mig, però cal oferir igualment alternatives exteriors pels que giren.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada