30.6.06

Límits a la circulació de les bicis a les voreres

S'està discutint una modificació de l'ordenança de circulació de Barcelona per millorar la convivència entre vianant i bicicletes.
Entre les possibles novetats hi hauria la prohibició de circular en bicicleta per voreres si hi ha carril bici o zones 30 en el mateix carrer. En les voreres es podrà circular si tenen almenys 3 metres d'espai lliure (i no 5 metres d'amplada com abans sense tenir en compte el mobiliari urbà), s'haurà de circular a 10 km/h com a màxim, evitant circular a prop de les façanes i el vianant tindrà sempre prioritat. També s'ha parlat de prohibir la circulació de bicis per voreres molt on hi hagi molta aglomeració de persones oferint rutes alternatives o permetre la circulació per carrils bus si s'indica explícitament.
BiciWiki: La Vanguardia 27/06/2006

Girona versus Sant Sebastià

Ahir a la tarda vaig poder veure el programa "el Escarabajo Verde" que us havia anunciat que feien a La 2. El documental explicava la situació de la bici a Girona a través de 2 ciclistes de Mou-te en Bici i després parlava de Sant Sebastià a través de 2 ciclistes de l'associació Kalapie.

El primer ciclista gironí anava cada dia de Viloví a la Universitat de Girona fent un recorregut d'uns 16 km principalment per carreteres. La càmara que portava el ciclista a la bici i l'equip de gravació que li seguia els passos van poder enregistrar diverses infraccions de cotxes i la problemàtica diària dels ciclistes: forats al terra, carrils bici mal connectats, el mal acondicionament de les carreteres etc.

La regidora de mobilitat de l'ajuntament de Girona va quedar bastant malament dient que les coses estaven bé, tot i que sempre es podia millorar. La política de mobilitat ciclista d'aparador que practiquen molts ajuntaments va quedar encara més al descobert en veure les infraestructures ciclistes de Sant Sebastià, que donen mil voltes a les de Girona.

Carril bici, MRW, insults, amenaces, Mossos d'Esquadra i impunitat

Carril bici, MRW, insults, amenaces, Mossos d'Esquadra i impunitat explica el que li va succeir a un usuari de la bicicleta que intenta lluitar contra la impunitat amb la que els cotxes aparquen damunt dels carrils bici.
Per altra banda aquest mateix ciclista ha pogut experimentar el passotisme de la Guàrdia Urbana en diverses ocasions.

29.6.06

S'estrena "La Bicicleta", una pel·lícula de Sigfrid Monleón

Demà s'estrena aquesta pel·lícula que encadena 3 històries a través d'una bicicleta que va canviant de mans. Ahir es va presentar en una roda de premsa on Monleón va reflexionar sobre la transformació de les ciutats.
Font: Europa Press - 28/6/2006

La bicicleta al programa "El escarabajo verde"

Avui a les 16:55 a La 2 fan un reportatge sobre la bicicleta com a mitjà de transport a la ciutat i la seva implantació. El reportatge fa una comparació entre ciutats com Sant Sebastià on l'ús de la bici creix en col·laboració entre l'ajuntament i els col·lectius ciclistes i ciutats com Girona on el consistori fa més política d'aparador i els usuaris es queixen de la qualitat de les infraestructures ciclistes.
Font: Diari AVUI - 29/6/2006

28.6.06

Un ciclista fa la volta a Espanya amb una bici elèctrica

El ciclista utilitza una bicicleta Monty i s'atura a les poblacions on hi ha distribuidors d'aquesta marca. Ahir va estar a Girona i finalitzarà la seva volta a Barcelona.
El Punt 28/6/2006

El carnet per punts i la bicicleta

El pròxim dia 1 de juliol entra en vigor el nou sistema de carnet per punts que crec que serà un pas més per reduir l'accidentalitat a les carreteres, tot i que s'ha de combinar amb moltes altres mesures.
Una de les infraccions sancionades amb 4 punts i que fa referència directa a la bicicleta són els avançaments posant en perill o entorpint els ciclistes.
El que no em queda gens clar és si aquest sistema s'aplica al ciclistes que tinguin carnet de conduir i què passa als que no en tinguin? En aquesta web diuen que no ens afecta, que en tot cas als ciclistes ens donen punts (de sutura) si ens saltem les normes, però per altra banda hi ha moltes coses que es poden aplicar als ciclistes, per exemple els 4 punts menys si circules per una autopista o autovia amb un vehicle amb el qual estigui expressament prohibit circular-hi.
De fet no seria el primer cas d'un ciclista que li volen retirar el carnet de conduir per haver superat la taxa d'alcoholèmia.

26.6.06

Els servei de préstec de bicicletes de Vitòria assoleix un nou rècord

Circula en bici cita una notícia del Diario de notícias de Álava on s'explica que el servei de préstec de bicicletes ha superat els 25.000 préstecs en 2 mesos. Aquesta xifra és la meitat de tots els usos realitzats l'any passat. Fa unes setmanes us comentava que el primer mes s'havien superat el 10.000 usos i les millores introduïdes aquest any.

Jo no t'espere vestit: 1a ciclonudista antipapal a València


El bloc ddV.cat - diari digital de la Valldigna anuncia una nova marxa ciclonudista en contra de la presència del papa a València. Més informació a Jo no t'espere vestit.

24.6.06

"Anar en bicicleta" al suplement Presència

A Vilaweb fan un avanç del que demà diumenge publicarà el suplement Presència, que es publica en 9 diaris locals (el Punt, Regió 7, Segre, Diari de Balears, Diari d'Andorra, El 9 nou...), podeu descarregar el PDF:
"Aquest cap de setmana, el setmanari Presència tracta de les bicicletes. Gairebé tothom té una bicicleta a casa. Però quin és el futur d'aquest mitjà de transport més enllà de l'oci? Alguns experts expliquen les seves experiències a Presència. I l'entrevista és amb Moisès Broggi, metge barceloní que a 98 anys acaba de publicar un nou volum de les seves memòries."

22.6.06

Santa Coloma de Farners crearà un primer tram d'una via verda local

Aquest municipi de la Selva crearà un primer tram de "via verda" aquest any i en els propers anys preveu fer nous trams. Font: El Punt 22/6/2006

Nova patrulla en bicicleta de la Guàrdia Urbana a Sant Andreu

Tot i que ja existeixen patrulles ciclistes de la Guàrdia Urbana en diversos barris des de fa anys, ara s'estrena una de nova a Sant Andreu. Font: El Punt 22/6/2006

Els ajuntaments de la via verda de la Terra Alta i el Baix Ebre demanen la cessió de les estacions

Les estacions de les vies verdes de la Terra Alta i el Baix Ebre actualment són propietat de Renfe i estan abandonades. La cessió d'aquestes instal·lacions en desús podria impulsar la creació de noves infraestructures turístiques. De fet, les vies verdes de Girona tenen diverses estacions rehabilitades, com per exemple el recentment inaugurat alberg de la Ruta del Ferro.
Font: LA VEU DE L’EBRE 21/6/2006

Vilanova ampliarà la xarxa ciclista i el Garraf també

L'ajuntament de Vilanova vol elaborar un pla especial de la bicicleta per ampliar i millorar la xarxa de carrils bici existents a a ciutat (6,8km) i aconseguir que els desplaçaments en aquest mitjà de transport passi del 2% actual al 5%.

Pel altra banda, el consell comarcal impulsa la creació d'una xarxa comarcal que uneixi els municipis costaners, però també alguns de muntanya. La xarxa, inclosa en el projecte Bici-net, tindria molt en compte aspectes d'intermodalitat entre tren i bicicleta.
Font: El Punt 22/6/2006, Canal Blau 21/6/2006

21.6.06

Nous plànols per desplaçar-se per Barcelona en transport públic, en bicicleta i a peu

A Sostenible ho comenten. Els nous plànols de Barcelona -entre ells el de carrils bici- es distribuiran aquest diumenge amb El Periódico. Posteriorment es podran baixar de la web municipal.

Bicicleta sense cadena, plat i desviador

New bicycle design eliminates chain, derailleur and sprocket: aquesta bicicleta incorpora un mecanisme intern que transmet l'energia dels pedals al canvi sense necessitat de cadena i per tant no cal tenir plat ni desviador. Aquest mecanisme evita embrutar-se o fer-se mal amb la cadena i el plat, que és un típic "accident" de ciclista. Com a inconvenients del sistema veig que redueix les marxes de la bicicleta, però pot ser molt pràctic per a bicicletes de ciutat o plegables.

Millores a la xarxa cicloturista del Baix Empordà

El Diari de Girona explica 3 inversions que el consell comarcal del Baix Empordà farà a la xarxa cicloturista d'aquesta comarca. Entenc que totes 3 intervencions són de millora de la xarxa actual.

Repeteixen el programa "Vive la vía"

Si fa uns dies us deia que el programa A ritme de pedal s'emetia pel canal 33, ara és la sèrie sobre les vies verdes, Vive la vía, que es torna a emetre de nou els divendres a les 17h a La2.

20.6.06

La bicicleta plegable d'El Periódico

Ara fa més o menys un any, La Vanguardia va fer una promoció de bicicletes plegables, al cap de poc va ser El Periódico el que va fer la promoció. Doncs bé, vaig tenir l'oportunitat de provar totes dues bicicletes i mentre la de La Vanguardia, tot i que senzilla, mereixia el nom de bicicleta la d'El Periódico no.

La bicicleta d'El Periódico és una mountain bike plegable, una què? Doncs sí, no té molt de sentit, però si feies cas de la publicitat pesava només 10 kg o sigui que tot i la suspensió a davant i a darrera i les rodes amples amb relleu la bicicleta se suposava que era una ploma! Doncs no, almenys pesava 15 kg! A més a més, la recollies desmuntada en un Caprabo i te l'havies de muntar tu a casa, evidentment la bici quedava desajustada. Aquí teniu una llista del seus principals defectes:
  • Molt pesada
  • Suspensió innecessària
  • Rodes amb relleu que treuen velocitat
  • Plegada és molt difícil de portar
  • Sense parafangs les rodes amb relleu escupen la sorra al ciclista
  • No apta per a gent relativament alta (més de 1'78m).
  • Components de molt baixa qualitat (frens, tancaments, canvi...).
  • Ajustar la mida del seient sense que algú t'agafi la bici és difícil
La bicicleta de la Vanguardia té parafangs, portaequipatges a darrera, no té suspensió i és molt més barata. Fa poc m'han dit que la bicicleta plegable d'El Periódico va ser retirada del mercat per no complir les normatives, per tant, els que encara la tinguin deuen poder reclamar que se'ls hi tornin els diners.

15.6.06

Mapes de carrils bici

Recull de plànols de carrils bici urbans:

Última actualització: setembre de 2022