17.2.10

Rànquing de carrils bici d'11 municipis del Baix Llobregat Sud i l'Hospitalet

Aquestes dades són una mica antigues (probablement de principis del 2008) dels quilòmetres de carril bici que disposaven 11 municipis de l'Entitat Metropolitana del Transport, les he complementat amb dades de població i extensió del 2009 i he fet un càlcul d'habitants per km de carril bici:
Municipi Carrils bici (km)
Població (hab.)
Extensió (km2)
Hab/km carril bici
El Prat 24,5 63.418 31,4 2.588
Castelldefels 17,2 62.080 12,9 3.609
Sant Joan Despí 12,1 32.030 6,2 2.647
Gavà 9,2 45.994 30,8 4.999
L'Hospitalet 6,8 257.038 12,4 37.7991
Sant Boi 5,9 82.428 21,5 13.970
Viladecans 5,7 63.489 20,4 11.138
Sant Feliu 3,6 42.919 11,8 11.921
Esplugues 2,5 46.862 4,6 18.744
Cornellà 1,4 86.519 7 61.799
Sant Just Desvern 0,8 15811 7,8 19.763

Tot i que les dades no són actuals del tot ens donen una visió dels municipis que aposten per la bicicleta i els que no. La població i l'extensió ens poden donar una idea de la capacitat inversora del municipi i per tant són factors que ens ajuden a ponderar les dades.

Així algunes conclusions ràpides són que Sant Just Desvern, Cornellà i Esplugues no han invertit gaire en carrils bici. I si tenim en compte la capacitat inversora dels municipis veiem que hem de destacar que Cornellà i l'Hospitalet són els que han dedicat menys pressupost a carrils bici.

Els municipis pioners en km de carrils bici serien El Prat i Castelldefels.

2 comentaris:

Josep ha dit...

el més greu és que el que consideren "carril bici" a esplugues és majoritàriament el caminet que hi ha a la carretera de cornellà, que suposo que deus conèixer: has d'anar canviant de vorera, que sempre comparteixes amb els vianants, i a més has d'anar vorejant arbres, terrassetes i tot d'obstacles. per esplugues sempre vaig per la carretera.

si deixes de comptar aquest pseudo carril bici, em penso que gairebé no queda res a esplugues.

Bici-Vici ha dit...

A Esplugues hi ha algun carril bici més prop de l'autopista (si no recordo malament pintat damunt la vorera) i ara s'està finalment (amb molt de retard) fent alguna cosa de la Ronda Verda.

Vegeu també