Aquestes dades són una mica antigues (probablement de principis del 2008) dels quilòmetres de carril bici que disposaven 11 municipis de l'Entitat Metropolitana del Transport, les he complementat amb dades de població i extensió del 2009 i he fet un càlcul d'habitants per km de carril bici:
Tot i que les dades no són actuals del tot ens donen una visió dels municipis que aposten per la bicicleta i els que no. La població i l'extensió ens poden donar una idea de la capacitat inversora del municipi i per tant són factors que ens ajuden a ponderar les dades.
Així algunes conclusions ràpides són que Sant Just Desvern, Cornellà i Esplugues no han invertit gaire en carrils bici. I si tenim en compte la capacitat inversora dels municipis veiem que hem de destacar que Cornellà i l'Hospitalet són els que han dedicat menys pressupost a carrils bici.
Els municipis pioners en km de carrils bici serien El Prat i Castelldefels.
Municipi | Carrils bici (km) | Població (hab.) | Extensió (km2) | Hab/km carril bici |
El Prat | 24,5 | 63.418 | 31,4 | 2.588 |
Castelldefels | 17,2 | 62.080 | 12,9 | 3.609 |
Sant Joan Despí | 12,1 | 32.030 | 6,2 | 2.647 |
Gavà | 9,2 | 45.994 | 30,8 | 4.999 |
L'Hospitalet | 6,8 | 257.038 | 12,4 | 37.7991 |
Sant Boi | 5,9 | 82.428 | 21,5 | 13.970 |
Viladecans | 5,7 | 63.489 | 20,4 | 11.138 |
Sant Feliu | 3,6 | 42.919 | 11,8 | 11.921 |
Esplugues | 2,5 | 46.862 | 4,6 | 18.744 |
Cornellà | 1,4 | 86.519 | 7 | 61.799 |
Sant Just Desvern | 0,8 | 15811 | 7,8 | 19.763 |
Tot i que les dades no són actuals del tot ens donen una visió dels municipis que aposten per la bicicleta i els que no. La població i l'extensió ens poden donar una idea de la capacitat inversora del municipi i per tant són factors que ens ajuden a ponderar les dades.
Així algunes conclusions ràpides són que Sant Just Desvern, Cornellà i Esplugues no han invertit gaire en carrils bici. I si tenim en compte la capacitat inversora dels municipis veiem que hem de destacar que Cornellà i l'Hospitalet són els que han dedicat menys pressupost a carrils bici.
Els municipis pioners en km de carrils bici serien El Prat i Castelldefels.
2 comentaris:
el més greu és que el que consideren "carril bici" a esplugues és majoritàriament el caminet que hi ha a la carretera de cornellà, que suposo que deus conèixer: has d'anar canviant de vorera, que sempre comparteixes amb els vianants, i a més has d'anar vorejant arbres, terrassetes i tot d'obstacles. per esplugues sempre vaig per la carretera.
si deixes de comptar aquest pseudo carril bici, em penso que gairebé no queda res a esplugues.
A Esplugues hi ha algun carril bici més prop de l'autopista (si no recordo malament pintat damunt la vorera) i ara s'està finalment (amb molt de retard) fent alguna cosa de la Ronda Verda.
Publica un comentari a l'entrada