Avui analitzo les connexions en bicicleta de Viladecans amb els seus municipis veïns.
Cap a Sant Boi
La connexió més recta és per la carretera C-245. En aquest cas, la carretera és força ampla, té normalment voral i té molts cops un lateral també ample. No té carrils bici ni cap tipus de senyalització i trobem alguns punts perillosos com són les incorporacions a l'autopista.
Una altra connexió que es fa necessària és un itinerari paral·lel a la C-245 i a l'autopista, entre les dues vies. Caldria connectar els barris de Vilamarina (estació Renfe) i d'en Sales amb el polígon de Salines (Alcampo) connectant tots els polígons d'entremig.
Cap a Gavà
Només cal que mireu el que comentava parlant de Gavà.
En vaig parlar quan analitzava el Prat. També hi ha l'opció de la carretera de B-204 que ens pot dur cap al polígon Mas Blau, però que no té cap facilitat per les bicicletes i no té voral.
Cap a Sant Climent
La carretera que comunica amb Sant Climent té prou amplada per encabir un voral ciclista senyalitzat que faci de carril bici. La distància és aproximadament de 1,5km. El carril bici de la riera de Sant Climent que ens porta del centre fins aquesta carretera és molt poc recte i no està ben senyalitzat.
Cap a la platja
Viladecans va inaugurar fa anys el Camí del Mar, però queda desconnectat del centre de la ciutat i actualment es fa un enllaç per dins d'una riera.
Conclusions
Un cop més es fa necessari adaptar la carretera C-245 entre Castelldefels i Cornellà. La connexió amb el camí del Mar també seria necessària per facilitar la connexió amb el Prat per la carretera B-204.
Articles relacionats:
- Municipis metropolitans desconnectats: el Prat de Llobregat
- Municipis metropolitans desconnectats: Castelldefels
- Municipis metropolitans desconnectats: Gavà
- Un Parc Agrari aïllat i municipis desconnectats
- El Prat i l'Aeroport més ben connectats en bicicle...
- Ruta pel sector occidental del delta de Llobregat: Castelldefels - Gavà - Viladecans - el Prat - Sant Boi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada