8.4.14

Municipis metropolitans desconnectats: Gavà

Segueixo aquesta sèrie d'anàlisis sobre les connexions en bicicleta entre els municipis del Baix Llobregat sud parlant de Gavà.

De Gavà a Gavà Mar

El centre del municipi i la barriada al costat de la platja estan separats per una zona industrial, una autopista, una zona agrícola i l'autovia. Hi ha un carril bici que comunica ambdues zones residencials, però no acaba d'arribar al centre i això és una gran mancança (vegeu foto i plànol).

Cap a Viladecans

La connexió entre els dos municipis més fàcil és la es faria per l'antiga carretera C-245, però aquesta no té carril bici ni mesures que facilitin la circulació en bici.

Una altra connexió amb Viladecans es produeix per la carretera B-210 (la carretera dels desballestadors, que crec que també és l'antic camí de València). No hi ha carril bici i no hi ha voral.



Cap a Castelldefels

Ja en vaig parlar quan analitzava Castelldefels.

Cap a Begues

La carretera de Begues fa molta pujada per fer-hi ciclisme urbà no esportiu, però en canvi, per fer de baixada, no cal res més que uns bons frens. Per tant, no estaria malament que els autobusos que hi pugen portessin un porta-bicicletes!

Conclusions

Connectar el centre amb Gavà Mar hauria de ser una prioritat i això a curt termini es podria fer únicament amb senyalització ja que hi ha una línia que molta gent interpreta com a carril bici (vegeu la primera foto).

L'adaptació de la carretera C-245 entre Castelldefels i Cornellà hauria de ser una prioritat metropolitana, però mentre no ho sigui, els ajuntaments poden facilitar la circulació de bicicletes amb senyalització i prioritat semafòrica, entre d'altres.

La carretera B-210 és una connexió molt recta entre Gavà i el Prat, però cal que treballin tots els municipis implicats.

Articles relacionats: