2.4.14

Municipis metropolitans desconnectats: el Prat de Llobregat

Analitzem com podem anar en bicicleta des del Prat de Llobregat als municipis veïns més propers.

Cap a Viladecans

S'ha de fer seguint aquesta ruta i travessant el parc agrari. Segurament, és una de les connexions més rectes que trobarem tot i que no ho sigui del tot. El ferm és asfaltat casi en tot moment, però trobarem forces forats.

Cap a Sant Boi

No hi ha una ruta recta que travessi la C-31, la C-32 i el Parc Agrari, per tant, haurem de triar entre la ruta anterior i anar cap al centre comercial Alcampo o bé anar a Sant Boi remuntant el riu Llobregat.

Cap a Cornellà

No hi ha ruta recta i s'ha de fer anant al riu Llobregat i remuntant-lo fins a la passarel·la de Cornellà.

Cap a l'Hospitalet
Plànol de carrils bici i bicicarrers. Aj. El Prat

La ruta no és excessivament recta, cal remuntar el riu fins al pont de l'autovia C-31, creuar-lo per sota, i creuar el riu per un pas estret.

Cap a Barcelona

Seguirem la ruta de l'Hospitalet i continuarem per la Gran Via (haurem de fer algunes voltes) o creuem el pont de Mercabarna i circulem com un cotxe.

Cap a l'aeroport

La ruta no és excessivament recta, vegeu: El Prat i l'Aeroport més ben connectats en bicicleta

Conclusions

Caldria almenys fer dues connexions: facilitar el pas pel pont de l'autovia C-31 cap a l'Hospitalet i Barcelona i connectar el centre amb el Prat nord i el parc agrari fent passos que creuïn la C-31 i la C-32.

L'actuació més urgent i fàcil és millorar el pas de bicicletes pel pont de l'autovia C-31 damunt del Llobregat. A la llarga, caldria fer un nou pont o passarel·la.

D'altra banda, caldria poder travessar la C-31 i la C-32 des del centre del Prat per poder anar cap a Sant Boi o Cornellà travessant el parc agrari.

Articles relacionats: