12.1.15

Mas de l'Hostalet
El poble de Coratxà des del tossal Gros
El Caro i la plataforma Castor des del tossal Gros
Circuit a peu pels voltants del poble del Boixar a la Tinença de Benifassà (Baix Maestrat - els Ports) aprofitant dos senders marcats que passen pel poble i van cap al veí poble de Fredes: anirem pel PR-CV-75-12 i tornarem pel GR-7. El tram del Tossal Gros és el més recompensant per les vistes i els boscos que travessa.

Distància i desnivell: 7 km +320 m

Accés: per la carretera CV-105 des de la Sénia en direcció a la Pobla de Benifassà.

Descripció: sortim del Boixar per la carretera en direcció al poble veí de Coratxà (ho podem fer pujant a l'església i baixant pel nord-oest del nucli urbà fins a la carretera). A mà dreta trobarem un camí senyalitzat amb les marques de PR que baixa cap al fons de la vall. Travessarem el riu de la Canal i pujarem pel vessant contrari en direcció al tossal Gros, però als pocs metres girarem cap a l'esquerra deixant altres camins.
Haurem de mantenir altura i després baixar al fons del barranc del Clot per ascendir pel vessant contrari i pujar entre boscos fins a sortir a la carretera. Podem seguir els senyals del PR i creuar la carretera o escurçar agafant la carretera i seguint-la amunt uns metres fins a trobar la pista que puja al tossal.

El PR segueix la pista que puja al tossal, però fa drecera i puja amb força per dins el bosc en un parell d'ocasions. Abans d'arribar a dalt del tossal tindrem vistes de Coratxà i del vessant pertanyent a Terol. El punt més alt del tossal Gros no està marcat, per això hi ha diversos punts on podeu treure el cap i veure el mar (vegeu foto de les antenes de Caro i de la plataforma Castor).

Continuem per la pista i al girar cap al nord, trobarem a mà dreta un sender que continua resseguint la serra del tossar proper a la carena. El camí anirà descendint fins a endinsar-se en una zona més boscosa, arribar al fons de la vall i creuar un riu (sec). Agafarem una pista cap a la dreta i deixarem el PR.

No trigarem a arribar al mas de l'Hostalet (vegeu foto). Veurem indicadors, però continuant cap a la dreta (la pista més marcada) trobarem el GR-7 i l'agafarem cap al sud.

Creuarem el riu de la Canal en dues ocasions abans d'arribar sota del poble. Just quan trobem uns corrals, serà el moment de pujar cap al poble per un caminet entre marges que passa pel costat d'una bassa.

Mapa:

Més informació i alternatives:
  • El circuit és força ciclable.
  • Podem allargar considerablement el circuit anant pel PR fins a Fredes i tornant pel GR (al voltant dels 18-20 km).
  • Al Boixar hi teniu una casa-refugi (http://www.elboixar.net/) i un petit bar-restaurant (lo Raconet).
  • Al blog hi ha més rutes pels Ports.