Sembla que hi ha progressos interessants en la manera de fer infraestructures ciclistes a Barcelona. El carril bici del carrer Marquès de Sentmenat (a les Corts) és un exemple d'algunes de les novetats que s'estant introduint:
- Més amples: els carrils bici bidireccionals ara són més amples i no comptabilitzen la rigola (la franja de desguàs).
- Més espai de segregació: s'utilitzen segregacions més amples i quan hi ha aparcaments es deixen distàncies de seguretat que permeten obrir portes de cotxes amb seguretat. També s'hi fan aparcaments de bicicleta i moto.
- Illes per als girs dels cotxes per damunt del carril bici: s'estan instal·lant illetes protegides que obliguen al cotxe a fer girs més pronunciats, més lents i amb més visibilitat.
- Es manté la senyalització de carrer bici i zona 30. Tal i com diu la normativa, la bicicleta pot continuar circulant per la calçada. La senyalització vertical potser no ho permetria, però a la pràctica els ciclistes han de poder entrar i sortir d'aquest carril bici per qualsevol cruïlla.
- Fer carrils unidireccionals i prou amples per permetre l'avançament entre ciclistes. Això és imprescindible en les vies més transitades i l'única manera de poder gestionar bé les cruïlles.
- Tornar a introduir les zones d'aturada avançada per a ciclistes en determinats punts de la ciutat.
- Senyalització i semàfors per permetre prioritats diverses per la bicicleta: girs a la dreta, passar passos de vianants cedint el pas, però sense haver de fer vermells, ones verdes semafòriques adaptades, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada