Ciclista a Manresa pedalant cap a Santpedor |
Ahir hi havia una de les reunions trimestrals de la mesa de la bicicleta i això va ser el desencadenant d'aquest anunci i també de la publicació del Baròmetre de la bicicleta 2015.
Hi ha un munt de petits trams de carril bici, via verda i itineraris de cicloturisme que s'impulsen (que no vol dir que s'executin). A vegades petites connexions metropolitanes i a vegades llargues rutes comarcals o que pertanyen a itineraris europeus com l'Eurovelo. La planificació és per la legislatura actual (amb una previsió de 18 mesos de durada), per tant parlem d'una planificació fins al 2018. A continuació ho desglosso mantenint bastant el redactat de la nota de premsa:
Hi ha un munt de petits trams de carril bici, via verda i itineraris de cicloturisme que s'impulsen (que no vol dir que s'executin). A vegades petites connexions metropolitanes i a vegades llargues rutes comarcals o que pertanyen a itineraris europeus com l'Eurovelo. La planificació és per la legislatura actual (amb una previsió de 18 mesos de durada), per tant parlem d'una planificació fins al 2018. A continuació ho desglosso mantenint bastant el redactat de la nota de premsa:
Durant el 2016 licitarà les obres següents:
- Via verda a l’entorn de la C-31 entre Vilamalla i Figueres (Alt Empordà): 4,9 km de longitud.
- Via ciclista a la BV-5301 entre Santa Maria de Palautordera i l’estació de ferrocarril (Vallès Oriental): 1,9 km de longitud.
- Un tram de la via ciclista del Ter.
- Carril bici del Maresme: s’ha començat a redactar un estudi previ per implantar un carril bici entre Badalona i Blanes, al llarg de 56 quilòmetres.
- Carril bici en el viaducte de la C-31 entre Hospital de Bellvitge - el Prat de Llobregat (Barcelonès/Baix Llobregat): el projecte ja s’ha començat a redactar i inclou l’ampliació del pont per encabir un nou vial de 3 metres d’amplada per a vianants i bicicletes al llarg de 185 metres.
- Carril bici de la Noguera Pallaresa, entre Sort i Rialp (Pallars Sobirà).
- Carril bici entre Breda i l’estació de tren de Riells i Viabrea (La Selva).
- Carril bici paral·lel a la T-323 entre Mont-roig del Camp i l’N-340 (Baix Camp).
- Via verda de Santa Pau (GI-524) (La Garrotxa).
- Carril bici entre Manresa i Santpedor per la BV-4501 (Bages).
També es continuarà la redacció dels projectes següents:
- el carril bici a la Costa Brava Centre, entre Sant Feliu de Guíxols i Palamós (Baix Empordà)
- la via verda a l’entorn de la C-31 entre Verges i Figueres (Alt Empordà)
- la continuïtat de la Ruta del Ferro
- la via ciclista del Ter, entre Sant Joan de les Abadesses i Setcases (Ripollès)
- la continuïtat de la via verda de les Terres de l’Ebre entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita (Baix Ebre/Montsià)
Relacionats amb obres de carreteres, actualment es troben en execució les obres següents:
- Nova via verda adjacent al nou enllaç entre l’Eix Transversal i la BV-5202 a Sant Julià de Vilatorta (Osona): té 800 metres i es preveu completar-la el mes de juny.
- Nou vial per a bicis dins la millora del ferm de la B-204 entre Viladecans i el Prat de Llobregat (Baix Llobregat): el nou vial de 820 metres connectarà el pont sobre la C-32 fins a la rotonda d’encreuament entre la B-204 i la B-2010. Des d’aquí es podrà enllaçar amb el carril bici existent al camí de les Filipines, que arriba fins a la platja.
S'ha impulsat la
redacció dels projectes d’altres actuacions viàries que incorporen nous
carrils bici:
- el condicionament de la C-25 entre Riudellots i Campllong (La Selva/Gironès)
- la millora de l’enllaç entre la carretera de Viladordis i la ronda de Manresa (Bages)
- el condicionament urbà de la C-31 al tram Calafell–Cunit (Baix Penedès)
- la continuïtat del carril bici sobre la TV-3141 des de la rotonda de la T-11 a Reus fins a la urbanització Blancafort (Baix Camp)
- l’anell viari del delta de l’Ebre
- el desdoblament de la B-124 entre Sabadell i Castellar del Vallès (Vallès Occidental)
Pel que fa a les dues rutes de cicloturisme transversal que la Generalitat impulsa o coordina tenim les següents novetats:
- Via InterCatalunya: recentment s’ha definit el traçat d’aquesta ruta que unirà Lleida i Girona per un corredor transversal en 298 quilòmetres, aprofitant carreteres amb baixa intensitat de trànsit, camins rurals i vies urbanes. Ara es treballa en el projecte de senyalització.
- Via Mediterrània – EuroVelo8: actualment, s’ha completat l’estudi previ d’alternatives per a habilitar aquest eix de 350 quilòmetres paral·lel a la costa mediterrània entre la Jonquera (Alt Empordà) i el límit amb Castelló (País Valencià). D’aquest tram, des del 2013 està en servei la part entre la frontera francesa i Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), dins la ruta cicloturística Pirinexus.
La nota de premsa mostra una relació de les 13 carreteres, trams o itineraris on s'ha senyalitzat la presència de ciclistes i en les properes setmanes s'hi afegirà un tram de la N-340 a l'Ordal. També recorda el canvi normatiu que permet els transport de bicicletes en els busos interurbans i al servei de Rodalies sense límit horari.
Valoració
La inversió anunciada és de 4 milions d'euros i contrasta amb els 32 milions que invertirà l'Ajuntament de Barcelona en un període similar. Tot i que la nota de premsa és extensa, podeu veure que d'entrada només s'anuncia la licitació de dues obres pel 2016 i que tota la resta són redaccions de projectes i estudis o informació sobre projectes i estudis realitzats en el passat.
Si bé s'han detectat moltes necessitats del territori i s'impulsen molts projectes, n'hi ha molts d'altres que es queden al calaix. A nivell pràctic, poca cosa nova s'executa i per tant, no veig un canvi de rumb de la Generalitat que continua sense invertir i implicar-se en el desenvolupament de la mobilitat sostenible.
Més informació
Valoració
La inversió anunciada és de 4 milions d'euros i contrasta amb els 32 milions que invertirà l'Ajuntament de Barcelona en un període similar. Tot i que la nota de premsa és extensa, podeu veure que d'entrada només s'anuncia la licitació de dues obres pel 2016 i que tota la resta són redaccions de projectes i estudis o informació sobre projectes i estudis realitzats en el passat.
Si bé s'han detectat moltes necessitats del territori i s'impulsen molts projectes, n'hi ha molts d'altres que es queden al calaix. A nivell pràctic, poca cosa nova s'executa i per tant, no veig un canvi de rumb de la Generalitat que continua sense invertir i implicar-se en el desenvolupament de la mobilitat sostenible.
Més informació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada