A la web de Mejor Con Bici convoquen ara un concurs fotogràfic on la temàtica són els beneficis de la bicicleta en l'àmbit urbà.
28.11.06
A Girona, un 2,7% dels desplaçaments es fan en bici
Segons dades d'una enquesta de l'ajuntament de Girona prop de 6.000 desplaçaments interns diaris de Girona es fan en bicicleta. Són un 2,7% del total i el 56% són a peu.
El Punt 25/11/2006
El Punt 25/11/2006
27.11.06
Els Monjos inaugura la remodelació de l'antiga N-340
Els Monjos inaugurarà el proper 2 de desembre la remodelació de l'antiga N-340 que travessava aquesta població. La remodelació inclou un carril bici.
El3devuit - el setmanari del Penedès 24/11/2006
Justament una ruta cicloturista del Bici-vici comença en aquesta població i passa per aquesta travessia: Ruta els Monjos - Castellet de Foix - Vilanova - Sitges.
El3devuit - el setmanari del Penedès 24/11/2006
Justament una ruta cicloturista del Bici-vici comença en aquesta població i passa per aquesta travessia: Ruta els Monjos - Castellet de Foix - Vilanova - Sitges.
26.11.06
Ciclo Times de novembre de 2006
Tot i que encara no està en portada, veig que ja hi ha el Ciclo Times corresponent al mes de novembre amb forces notícies i opinions relacionades aquest mes amb l'ordenança de Barcelona i el canvi climàtic i la contaminació.
21.11.06
Recuperació de la llera del riu Llobregat

Entre les actuacions previstes hi ha la regeneració d'aiguamolls, plantació d'arbres, millora de camins, senyalització d'itineraris, instal·lació de dics en forma de tascó per a crear meandres, etc. La finalització de les obres està prevista pel 2008.
L'ordenança es modificarà
Segons aquesta notícia el document que va presentar Jordi Portabella el 9 de novembre eren un document de treball de la Comissió Cívica de la bicicleta i el vianant i per tant moltes de les al·legacions que es van presentar en la reunió de dilluns passat seran acceptades.
El Punt 20/11/2006
El Punt 20/11/2006
20.11.06
La via verda del Baix Ebre, la Terra Alta i la Val de Zafán
Última revisió: octubre de 2016
La via verda de la Val de Zafán (també coneguda com a vies verdes del Baix Ebre, la Terra Alta i la Val de Zafán) transcorren per l'antiga via de tren que unia Tortosa i Roquetes amb Alcanyís i La Puebla de Híjar (on s'unia amb la línia de Saragossa). Es va començar a construir el 1891, el 1895 va començar a funcionar un tram i no va arribar a Tortosa fins a la guerra civil (vegeu història). Va deixar de funcionar el 1973.
Actualment la via és transitable com a via verda de Tortosa (Baix Ebre) fins una mica més enllà de Valljunquera (Terol). Després fins a Alcanyís (96Km) es pot fer per camins compartits amb vehicles agrícoles (hi ha un túnel tallat). D'Alcanyís fins a la Puebla de Híjar (128 Km) també és transitable (des de 2015).
Km. 67. Estació de Torre del Compte. Actualment és un hotel i hi ha un petit desviament habilitat per vorejar-lo.
La via verda de la Val de Zafán (també coneguda com a vies verdes del Baix Ebre, la Terra Alta i la Val de Zafán) transcorren per l'antiga via de tren que unia Tortosa i Roquetes amb Alcanyís i La Puebla de Híjar (on s'unia amb la línia de Saragossa). Es va començar a construir el 1891, el 1895 va començar a funcionar un tram i no va arribar a Tortosa fins a la guerra civil (vegeu història). Va deixar de funcionar el 1973.
Actualment la via és transitable com a via verda de Tortosa (Baix Ebre) fins una mica més enllà de Valljunquera (Terol). Després fins a Alcanyís (96Km) es pot fer per camins compartits amb vehicles agrícoles (hi ha un túnel tallat). D'Alcanyís fins a la Puebla de Híjar (128 Km) també és transitable (des de 2015).
També és possible continuar la via verda de Tortosa fins a la desembocadura de l'Ebre passant per Amposta tot seguint el Camí Natural de l'Ebre o GR-99, tot i que també hi ha planificada la prolongació de la via verda fins a Sant Carles de la Ràpita seguint el traçat original en un tram que mai es va acabar.
Recorregut fotogràfic de mar a muntanya
Situeu-vos damunt de la foto per veure'n el títol i cliqueu-hi per veure-la ampliada.
Km 0. Tortosa, pont de ferro sobre el riu Ebre.
Km 2,6. Roquetes
Km 7,8. Estació d'Aldover. Rehabilitada com a bar-restaurant.
Km 10. Estació de Xerta - Actualment rehabilitada amb servei de restauració i de lloguer de bicicletes.
Km 20,5. Estació de Benifallet, condicionada com a alberg, pensió i bar-restaurant i amb una àmplia gamma de serveis. Vegeu el vídeo i l'apunt que en vaig fer l'estiu de 2016.
Km 25,5. Estació de Pinell de Brai.
Km 30. Santuari de la Fontcalda. Cal deixar la Via Verda i baixar-hi (és a prop). Surgència d'aigua termal al riu. Ens hi podem banyar tot l'any!
Km 30,5. Estació de Prat de Comte. Una carretera de 4 km i + 200 m de desnivell ens porta fins al poble. Hi podem trobar bar, restaurant i alberg, així com un Centre d'Interpretació del Parc Natural dels Ports.
Km 35,4. Estació de Bot. Al costat mateix del poble i amb 2 cellers que es poden visitar.
Km 44,5. Estació d'Horta de Sant Joan. El poble queda a 2 Km +100 m i té una àmplia oferta de serveis, un casc antic molt interessant i dos museus: el Centre Picasso i l'Ecomuseu.

El tram d'Horta a Arnes és molt recte i té un únic túnel de 250m per travessar uns tossals a partir dels quals la vista s'obre. Des d'Horta hi ha pistes forestals que fan drecera i ens porten fins aquest túnel.
A la foto, veieu els Ports (i les Roques de Benet) des d'Horta de Sant Joan. A la Via Verda es poden veure en molt moments a partir d'Arnes-Lledó.

Km 49. Estació d'Arnes-Lledó. Arnes queda a 6 km i Lledó a 2 km. A partir d'aquí comença el Camí Natural de la Val de Zafán.

Km 49,2. Viaducte sobre el riu Algars (245m): a 250 metres de l'estació Arnes-Lledó. Frontera província de Terol.
Des d'aquest viaducte, podem descendir fins a l'Assut de Lledó i gaudir d'aquesta zona de bany del riu Algars.


Km 83,5. Estació de Valdealgorfa
Km 96. Alcanyís.
Km 116. Estació de Puigmoreno - Nou tram arranjat fins a la Puebla de Híjar. Tram compartit amb tràfic agrícola.
Km 125. Samper de Calanda - 2,2 km de camins rutals i 600 m per la carretera de Jatiel a l'estació de la Puebla de Híjar.
Km 116. Estació de Puigmoreno - Nou tram arranjat fins a la Puebla de Híjar. Tram compartit amb tràfic agrícola.
Km 125. Samper de Calanda - 2,2 km de camins rutals i 600 m per la carretera de Jatiel a l'estació de la Puebla de Híjar.
Km 128. La Puebla de Híjar - Estació de tren d'Adif
Fitxes oficials de la Fundación Vias Verdes:
- Via verda del Baix Ebre 26 Km de Roquetes a Pinell Brai
- Via verda de la Terra Alta 23 km de Pinell Brai fins a Arnes
- Via verda de la Val de Zafán (o camí natural de la Val de Zafán), habilitada d'Arnes-Lledó fins més enllà de Valljunquera (30 km), però es pot continuar fins Alcanyís (total 51 Km) i fins a la Puebla de Híjar s'està arreglant.
Enllaços interessants:
- Consell Comarcal del Baix Ebre
- Guia del Baix Ebre: Via Verda de la Val de Zafán
- Combina la via verda amb la volta als Ports
Rosa per les nenes i blau pels nens: bicicletes sexistes al Decathlon
En preguntar-me sobre les talles de les bicicletes per nens petits he aconsellat mirar-ho a la web de Decathlon. Jo mateix ho he mirat i he vist en algunes talles o edats bicicletes per a nens i bicicletes per a nenes. Cal bicicletes diferents per a nens i nenes? Tenen una anatomia tant diferent? En tot cas, cal que les bicicletes siguin de color rosa per a les nenes i blava pels nens?
Vegeu la gama de 16" de 4 a 7 anys. En la gama de 20" de 7 a 11 anys els dissenys també són diferents (colors, parafangs més tipus BTT per les de nens i més tipus ciutat per les de nenes). També a la gama de 24'' a partir de 8 anys trobem una bicicleta específica per noies, el nom ho diu tot: la B'Twin Flower.
Vegeu la gama de 16" de 4 a 7 anys. En la gama de 20" de 7 a 11 anys els dissenys també són diferents (colors, parafangs més tipus BTT per les de nens i més tipus ciutat per les de nenes). També a la gama de 24'' a partir de 8 anys trobem una bicicleta específica per noies, el nom ho diu tot: la B'Twin Flower.
El pont del ferrocarril de Tortosa possible continuació de la via verda
A Tortosa està a debat l'ús del pont del ferrocarril damunt del riu Ebre. Sembla clar que tindrà un pas per a vianant i bicicletes i que serà utilitzat per a prolongar la via verda, però també es demana que s'aprofiti tota l'amplada i que tingui vials per a cotxes.
El Punt 18/11/2006
El Punt 18/11/2006
Demanen una via verda al Baix Gaià
Una marxa a peu reivindica la conversió de la via de tren entre la Pobla de Montornès i Reus en una via verda.
El Punt 20/11/2006
El Punt 20/11/2006
Desdoblement de la carretera de Cerdanyola a Sant Cugat
Els vianants alerten que els cotxes i les motos són el problema
L'associació Barcelona Camina recorda que cada dia hi ha 6 o 7 atropellaments i que no els provoquen els ciclistes si no cotxes i motos. L'associació està plenament a favor de l'ordenança i no hi presentarà al·legacions.
El Punt 20/11/2006
El Punt 20/11/2006
L'Àrea Verda treu 89.000 cotxes al dia del centre de Barcelona
La implantació de les zones de pagament han reduït el trànsit i han fet augmentar la velocitat mitjana de circulació. Les dades provenen d'un estudia encarregat a la UAB i xifra en 89.000 la reducció mitjana de cotxes diària, això representa que unes 106.000 persones haurien canviat a un altre mitjà de transport. La velocitat mitjana hauria augmentat en un km/h, passant als 25 km/h en els carrer transversals Besòs-Llobregat.
AVUI 6/11/2006
AVUI 6/11/2006
16.11.06
Nous carrils bici del districte 22@
Tot i així, l'amplada del carril bici no és suficient per fer un avançament entre ciclistes i no compleix les pròpies recomanacions de l'ajuntament que estableix un mínim 1,20 m d'amplada. Segons les meves dades un carril d'un sentit protegit hauria de tenir un mínim de 2 m que es desglossarien en 1,40 de carril i 0,20 a cada costat per segregar.
Desacords entre ciclistes i l'ajuntament
Després de la reunió de la Comissió Cívica de la Bicicleta i del Vianant de Barcelona els diaris recullen les al·legacions de les entitats ciclistes i els punts de desacord:
AVUI 15/11/2006
El Punt 15/11/2006
AVUI 15/11/2006
El Punt 15/11/2006
Opinió sobre la proposta de nova ordenança
15.11.06
Visualització incorrecta d'algunes notícies del Bici-vici
Avui he detectat que algunes notícies del Bici-vici es veien malament amb l'Internet Explorer (es veien amb tipus de lletra incoherents). Com que faig servir el Mozilla Firefox i aquest navegador ho mostra correctament no ho he vist fins avui!
El problema eren diverses notícies d'octubre i novembre que contenien errors en el format que alteraven el format de la resta de notícies. Ja està arreglat!
El problema eren diverses notícies d'octubre i novembre que contenien errors en el format que alteraven el format de la resta de notícies. Ja està arreglat!
14.11.06
Un aticle d'opinió titlla alguns ciclistes de "bicicleteros"
Amb el títol "Piernas con mala circulación" un article de la Vanguardia d'ahir (PDF) titlla alguns ciclistes de "bicicleteros" i diu que aquests seran els principals afectats per la nova ordenança. No m'agrada gaire l'estil de l'article, ni que hagi triat la paraula "bicicleteros", però crec que té raó, crec que la bicicleta s'ha popularitzat i com en tot arreu hi ha de tot. Ja no és el mitjà de transport de 4 idealistes conscienciats, l'estil de conducció del cotxe i la moto han arribat a la bicicleta. La nova ordenança servirà de poc si no es fa complir i de fet, el problema és que les ordenances actuals tampoc s'apliquen a la pràctica.
Mobilització contra la nova ordenança
La mobilització que ahir us anunciava es va produir ahir al vespre. Alguns dels punts que els ciclistes denuncien es van poder comprovar ahir en no haver-hi suficients aparcaments per a bicicletes per accedir a la reunió de la Comissió de la Bicicleta i el Vianant.
El Punt 14/11/2006
El Punt 14/11/2006
13.11.06
Amics de la Bici convoca una protesta per aquesta tarda
Amics de la Bici convoca una protesta contra la nova ordenança per aquesta tarda prèvia a la cel·lebració de la reunió de la Comissió Cívica del Vianant i la Bicicleta. Aquesta tarda a les 18:30 a la plaça de Sant Miquel.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)