28.11.06

Concurs fotogràfic a Mejor Con Bici

A la web de Mejor Con Bici convoquen ara un concurs fotogràfic on la temàtica són els beneficis de la bicicleta en l'àmbit urbà.

A Girona, un 2,7% dels desplaçaments es fan en bici

Segons dades d'una enquesta de l'ajuntament de Girona prop de 6.000 desplaçaments interns diaris de Girona es fan en bicicleta. Són un 2,7% del total i el 56% són a peu.
El Punt 25/11/2006

27.11.06

Els Monjos inaugura la remodelació de l'antiga N-340

Els Monjos inaugurarà el proper 2 de desembre la remodelació de l'antiga N-340 que travessava aquesta població. La remodelació inclou un carril bici.
El3devuit - el setmanari del Penedès 24/11/2006

Justament una ruta cicloturista del Bici-vici comença en aquesta població i passa per aquesta travessia: Ruta els Monjos - Castellet de Foix - Vilanova - Sitges.

26.11.06

Ciclo Times de novembre de 2006

Tot i que encara no està en portada, veig que ja hi ha el Ciclo Times corresponent al mes de novembre amb forces notícies i opinions relacionades aquest mes amb l'ordenança de Barcelona i el canvi climàtic i la contaminació.

21.11.06

Recuperació de la llera del riu Llobregat

El Periódico de diumenge dedicava dues pàgines al projecte de recuperació de la llera del riu Llobregat i ho titulava "La llera del riu Llobregat serà un parc de 15 quilòmetres el 2008". En una actuació que executarà la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona amb el conveni entre El Ministeri i la conselleria de Medi Ambient, s'invertiran 19 milions d'euros i es restauraran 15 km de riu en 2 trams: entre Martorell i Sant Andreu de la Barca (8 km) i entre Sant Joan Despí i el pont de la C-31 (6,5 km).

Entre les actuacions previstes hi ha la regeneració d'aiguamolls, plantació d'arbres, millora de camins, senyalització d'itineraris, instal·lació de dics en forma de tascó per a crear meandres, etc. La finalització de les obres està prevista pel 2008.

L'ordenança es modificarà

Segons aquesta notícia el document que va presentar Jordi Portabella el 9 de novembre eren un document de treball de la Comissió Cívica de la bicicleta i el vianant i per tant moltes de les al·legacions que es van presentar en la reunió de dilluns passat seran acceptades.
El Punt 20/11/2006

20.11.06

La via verda del Baix Ebre, la Terra Alta i la Val de Zafán

Última revisió: octubre de 2016

La via verda de la Val de Zafán (també coneguda com a vies verdes del Baix Ebre, la Terra Alta i la Val de Zafán) transcorren per l'antiga via de tren que unia Tortosa i Roquetes amb Alcanyís i La Puebla de Híjar (on s'unia amb la línia de Saragossa). Es va començar a construir el 1891, el 1895 va començar a funcionar un tram i no va arribar a Tortosa fins a la guerra civil (vegeu història). Va deixar de funcionar el 1973.

Actualment la via és transitable com a via verda de Tortosa (Baix Ebre) fins una mica més enllà de Valljunquera (Terol). Després fins a Alcanyís (96Km) es pot fer per camins compartits amb vehicles agrícoles (hi ha un túnel tallat). D'Alcanyís fins a la Puebla de Híjar (128 Km) també és transitable (des de 2015).

També és possible continuar la via verda de Tortosa fins a la desembocadura de l'Ebre passant per Amposta tot seguint el Camí Natural de l'Ebre o GR-99, tot i que també hi ha planificada la prolongació de la via verda fins a Sant Carles de la Ràpita seguint el traçat original en un tram que mai es va acabar.

Recorregut fotogràfic de mar a muntanya
Situeu-vos damunt de la foto per veure'n el títol i cliqueu-hi per veure-la ampliada.

Km 0. Tortosa, pont de ferro sobre el riu Ebre.

Km 2,6. Roquetes

Km 7,8. Estació d'Aldover. Rehabilitada com a bar-restaurant.

Km 10. Estació de Xerta - Actualment rehabilitada amb servei de restauració i de lloguer de bicicletes.
Km 20,5. Estació de Benifallet, condicionada com a alberg, pensió i bar-restaurant i amb una àmplia gamma de serveis. Vegeu el vídeo i l'apunt que en vaig fer l'estiu de 2016.


Km 25,5. Estació de Pinell de Brai.

Km 30. Santuari de la Fontcalda. Cal deixar la Via Verda i baixar-hi (és a prop). Surgència d'aigua termal al riu. Ens hi podem banyar tot l'any!
Km 30,5. Estació de Prat de Comte. Una carretera de 4 km i + 200 m de desnivell ens porta fins al poble. Hi podem trobar bar, restaurant i alberg, així com un Centre d'Interpretació del Parc Natural dels Ports.

Km 35,4. Estació de Bot. Al costat mateix del poble i amb 2 cellers que es poden visitar.

Km 44,5. Estació d'Horta de Sant Joan. El poble queda a 2 Km +100 m i té una àmplia oferta de serveis, un casc antic molt interessant i dos museus: el Centre Picasso i l'Ecomuseu.
El tram d'Horta a Arnes és molt recte i té un únic túnel de 250m per travessar uns tossals a partir dels quals la vista s'obre. Des d'Horta hi ha pistes forestals que fan drecera i ens porten fins aquest túnel.

A la foto, veieu els Ports (i les Roques de Benet) des d'Horta de Sant Joan. A la Via Verda es poden veure en molt moments a partir d'Arnes-Lledó.
Km 49. Estació d'Arnes-Lledó. Arnes queda a 6 km i Lledó a 2 km. A partir d'aquí comença el Camí Natural de la Val de Zafán.
Km 49,2. Viaducte sobre el riu Algars (245m): a 250 metres de l'estació Arnes-Lledó. Frontera província de Terol.Des d'aquest viaducte, podem descendir fins a l'Assut de Lledó i gaudir d'aquesta zona de bany del riu Algars.

Km 55,5. Estació de QueretesKm 58. Estació de Vall-de-Roures
Km. 67. Estació de Torre del Compte. Actualment és un hotel i hi ha un petit desviament habilitat per vorejar-lo.

Km 67. Viaducte sobre el riu Matarranya
Km 71. Estació de Vall de Tormo
Km 76,6. Estació de ValljunqueraKm 79. Acaba el tram senyalitzat com a Via Verda
Km 83,5. Estació de Valdealgorfa
Km 96. Alcanyís.
Km 116. Estació de Puigmoreno - Nou tram arranjat fins a la Puebla de Híjar. Tram compartit amb tràfic agrícola.
Km 125. Samper de Calanda - 2,2 km de camins rutals i 600 m per la carretera de Jatiel a l'estació de la Puebla de Híjar.
Km 128. La Puebla de Híjar - Estació de tren d'Adif



Fitxes oficials de la Fundación Vias Verdes:
Enllaços interessants:
En vull més:

Rosa per les nenes i blau pels nens: bicicletes sexistes al Decathlon

En preguntar-me sobre les talles de les bicicletes per nens petits he aconsellat mirar-ho a la web de Decathlon. Jo mateix ho he mirat i he vist en algunes talles o edats bicicletes per a nens i bicicletes per a nenes. Cal bicicletes diferents per a nens i nenes? Tenen una anatomia tant diferent? En tot cas, cal que les bicicletes siguin de color rosa per a les nenes i blava pels nens?
Vegeu la gama de 16" de 4 a 7 anys. En la gama de 20" de 7 a 11 anys els dissenys també són diferents (colors, parafangs més tipus BTT per les de nens i més tipus ciutat per les de nenes). També a la gama de 24'' a partir de 8 anys trobem una bicicleta específica per noies, el nom ho diu tot: la B'Twin Flower.

El pont del ferrocarril de Tortosa possible continuació de la via verda

A Tortosa està a debat l'ús del pont del ferrocarril damunt del riu Ebre. Sembla clar que tindrà un pas per a vianant i bicicletes i que serà utilitzat per a prolongar la via verda, però també es demana que s'aprofiti tota l'amplada i que tingui vials per a cotxes.
El Punt 18/11/2006

Demanen una via verda al Baix Gaià

Una marxa a peu reivindica la conversió de la via de tren entre la Pobla de Montornès i Reus en una via verda.
El Punt 20/11/2006

Desdoblement de la carretera de Cerdanyola a Sant Cugat

Llegeixo a Cerdayola.info 16/11/2006 que s'han presentat les obres de desdoblament de la carretera de Cerdanyola a Sant Cugat (BP1413). La carretera presenta diverses millores ambientals com passos de fauna, integració paisatgística o reducció de la contaminació acústica i lumínica, però el disseny del carril bici és poc encertat. La vorera tindrà 8 metres d'amplada i al seu costat esquerra tindrà un carril bici de 1,80 metres d'amplada, la part dels vianants serà tova i el carri bici serà pavimentat. No cal dir que ja sabem per on aniran el vianants, especialment quan plogui. S'hauria pogut fer un carril segregat per la calçada i una vorera amb una part pavimentada. La foto es prou explicativa, el que es proposa serà un espai d'oci per a vianants, però no es pensa en la mobilitat en bicicleta.

Els vianants alerten que els cotxes i les motos són el problema

L'associació Barcelona Camina recorda que cada dia hi ha 6 o 7 atropellaments i que no els provoquen els ciclistes si no cotxes i motos. L'associació està plenament a favor de l'ordenança i no hi presentarà al·legacions.
El Punt 20/11/2006

L'Àrea Verda treu 89.000 cotxes al dia del centre de Barcelona

La implantació de les zones de pagament han reduït el trànsit i han fet augmentar la velocitat mitjana de circulació. Les dades provenen d'un estudia encarregat a la UAB i xifra en 89.000 la reducció mitjana de cotxes diària, això representa que unes 106.000 persones haurien canviat a un altre mitjà de transport. La velocitat mitjana hauria augmentat en un km/h, passant als 25 km/h en els carrer transversals Besòs-Llobregat.
AVUI 6/11/2006

16.11.06

Nous carrils bici del districte 22@

Us comentava a principi d'any que el districte 22@ provaria noves tècniques de mobilitat i construcció de carrils bici. Pel comentari del Marc Belzunces veig que això de moment s'ha concretat en la construcció de carrils bici pintats a la calçada i segregats del cotxes amb peces de cautxú reciclat de 14 cm d'altura, amplada suficient, 90 kg i amb catadiòptrics que s'enganxen a terra. Els anomenen "carrils bici flexibles" perquè les peces ho són i perquè es pot canviar el carril bici de lloc fàcilment.

Tot i així, l'amplada del carril bici no és suficient per fer un avançament entre ciclistes i no compleix les pròpies recomanacions de l'ajuntament que estableix un mínim 1,20 m d'amplada. Segons les meves dades un carril d'un sentit protegit hauria de tenir un mínim de 2 m que es desglossarien en 1,40 de carril i 0,20 a cada costat per segregar.

Desacords entre ciclistes i l'ajuntament

Després de la reunió de la Comissió Cívica de la Bicicleta i del Vianant de Barcelona els diaris recullen les al·legacions de les entitats ciclistes i els punts de desacord:
AVUI 15/11/2006
El Punt 15/11/2006

Opinió sobre la proposta de nova ordenança

Opinions d'en Marc Belzunces (un usuari de la bicicleta a Barcelona) sobre la nova ordenança d'un usuari: Part 1, Part 2 i Part 3.

15.11.06

Visualització incorrecta d'algunes notícies del Bici-vici

Avui he detectat que algunes notícies del Bici-vici es veien malament amb l'Internet Explorer (es veien amb tipus de lletra incoherents). Com que faig servir el Mozilla Firefox i aquest navegador ho mostra correctament no ho he vist fins avui!
El problema eren diverses notícies d'octubre i novembre que contenien errors en el format que alteraven el format de la resta de notícies. Ja està arreglat!

14.11.06

Un aticle d'opinió titlla alguns ciclistes de "bicicleteros"

Amb el títol "Piernas con mala circulación" un article de la Vanguardia d'ahir (PDF) titlla alguns ciclistes de "bicicleteros" i diu que aquests seran els principals afectats per la nova ordenança. No m'agrada gaire l'estil de l'article, ni que hagi triat la paraula "bicicleteros", però crec que té raó, crec que la bicicleta s'ha popularitzat i com en tot arreu hi ha de tot. Ja no és el mitjà de transport de 4 idealistes conscienciats, l'estil de conducció del cotxe i la moto han arribat a la bicicleta. La nova ordenança servirà de poc si no es fa complir i de fet, el problema és que les ordenances actuals tampoc s'apliquen a la pràctica.

Mobilització contra la nova ordenança

La mobilització que ahir us anunciava es va produir ahir al vespre. Alguns dels punts que els ciclistes denuncien es van poder comprovar ahir en no haver-hi suficients aparcaments per a bicicletes per accedir a la reunió de la Comissió de la Bicicleta i el Vianant.
El Punt 14/11/2006

13.11.06

Amics de la Bici convoca una protesta per aquesta tarda

Amics de la Bici convoca una protesta contra la nova ordenança per aquesta tarda prèvia a la cel·lebració de la reunió de la Comissió Cívica del Vianant i la Bicicleta. Aquesta tarda a les 18:30 a la plaça de Sant Miquel.