4.1.07

El tren entre Zaragoza i Canfranc

El ciclistes som també usuaris del transport públic i en especial del tren, que ens permet fer llargues distàncies i transportar la bicicleta. La línia de tren de Renfe entre Zaragoza i Canfranc ens permet arribar al cor del Pirineu de Huesca, és una línia -per fer-se una idea- amb similituds a les línies (o trams de línia) catalanes Balaguer - Pobla de Segur o Vic - Puigcerdà.

El Canfranero és un tren de gasoil molt petit que va a poc a poc per una via antiga amb paisatges impressionants com quan passa pels peus dels Mallos de Riglos. És una d'aquestes vies que quan hi passes penses que bé si fos una via verda per anar en bicicleta! I a continuació et sents culpable i penses no, això s'ha de conservar i millorar!

Des de fa temps es demana des d'Aragó la millora de la línia i la connexió amb França. El govern espanyol esgrimeix que un estudi francès diu que no és viable. Bé, no totes les línies són rendibles, però s'hi s'inverteix sense por, es creen bones connexions des de les estacions amb altres mitjans de transport, es potencia l'excursionisme, el ciclisme, el turisme en tren i es fa la connexió amb França segur que no surt tant car com un tram molt més curt del tren d'alta velocitat. Les línies catalanes de la Pobla de Segur (traspassada a la Generalitat) i la Vic - Puigcerdà que connecta amb la Cerdanya francesa i el tren groc bé que continuen funcionant.

Actualment aquesta línia té dos trens diaris d'anada i dos de tornada que tarden unes 4 hores en fer tot el recorregut. Les estacions i els baixadors de la línia són: ZARAGOZA-DELICIAS, VILLANUEVA DE GALLEGO, ZUERA, TARDIENTA, HUESCA, PLASENCIA DEL MONTE, AYERBE,RIGLOS-CONCILIO, RIGLOS, SANTA MARIA Y LA PENA, ANZANIGO, CALDEARENAS-AQUILUE, SABINANIGO, JACA, CASTIELLO-PUEBLO, CASTIELLO, VILLANUA i CANFRANC.

Recull d'enllaços relacionats:

Vegeu també