Ara que aquí tenim en portada dels mitjans de comunicació temes com el canvi climàtic, la reducció d'emissions contaminats, el límit de 80 Km/h o la millora del transport públic, és bon moment per veure que fan en altres ciutats i països Europeus.
A França s'han començat a posar les piles. Ja fa temps que graven amb un impost més elevat els cotxes que contaminen més (al Regne Unit també ho faran i aquí diuen que també...). A París, es proposen reduir el trànsit un 40% i les emissions un 60% en 19 anys (un termini massa llarg!). La recepta serà reduir l'espai dedicat al cotxe en 13 eixos viaris. Aquesta és una estratègia nova, ja que fins ara moltes ciutats només reduïen la presència del cotxe en certes zones i mantenien el trànsit en els grans eixos. París també espera que el govern francès introdueixi un peatge urbà o redueixi a 60 Km/h la velocitat màxima de circulació per el perifèric, el cinturó que envolta la ciutat. El que si que farà el consistori és reservar un carril d'aquesta autovia a la circulació de taxis i vehicles d'urgències.
D'altra banda, l'altra mesura que aplicaran és la millora del transport públic amb la prolongació de línies de metro i bus, la reintroducció del tramvia i la creació d'aparcaments a les estacions de l'extraradi.
En parla El Periódico 16/1/2006
A França s'han començat a posar les piles. Ja fa temps que graven amb un impost més elevat els cotxes que contaminen més (al Regne Unit també ho faran i aquí diuen que també...). A París, es proposen reduir el trànsit un 40% i les emissions un 60% en 19 anys (un termini massa llarg!). La recepta serà reduir l'espai dedicat al cotxe en 13 eixos viaris. Aquesta és una estratègia nova, ja que fins ara moltes ciutats només reduïen la presència del cotxe en certes zones i mantenien el trànsit en els grans eixos. París també espera que el govern francès introdueixi un peatge urbà o redueixi a 60 Km/h la velocitat màxima de circulació per el perifèric, el cinturó que envolta la ciutat. El que si que farà el consistori és reservar un carril d'aquesta autovia a la circulació de taxis i vehicles d'urgències.
D'altra banda, l'altra mesura que aplicaran és la millora del transport públic amb la prolongació de línies de metro i bus, la reintroducció del tramvia i la creació d'aparcaments a les estacions de l'extraradi.
En parla El Periódico 16/1/2006
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada