14.6.11

El lobby de la moto i l'accés motoritzat al medi natural

La Generalitat introdueix canvis en l'accés motoritzat al medi natural en aquesta famosa llei Òmnibus que teòricament només busca agilitzar l'administració pública. No s'autoritza l'accés motoritzat al medi natural, però es dóna la potestat al Departament competent perquè pugui autoritzar l'accés en certs camins o pistes. Passa el mateix amb les competicions esportives, si el Departament de Territori i Sostenibilitat ho autoritza, llavors es podran fer.

El govern de la Generalitat també ha manifestat la seva intenció de demanar al govern central que es rebaixi l'edat mínima per poder conduir un ciclomotor.

Tot això, jo ho llegeixo com que la Generalitat fa gestos cap a la indústria de la moto i possiblement cap a Yamaha que vol tancar la seva fàbrica. Podeu veure més detalls a PTP 11/6/2011.

A part dels danys al medi natural, els col·lectius més perjudicats per aquest canvi poden ser els excursionistes i els ciclistes, els primers ja s'han mostrat en contra (FEEC 10/6/2011) i de moment la Federació Catalana de Ciclisme no ha dit res, potser ho hauria de fer.

2 comentaris:

Nuresma ha dit...

Anem enrere...
I això de reduir l'edat per conduir ciclomotor encara pitjor.
Tots aquests nois i noies de 14 anys estarien millor anant amb bici...

baldufa ha dit...

El dret al lleure mai pot estar per sobre del dret a la vida encara que sigui d'animals. I se sap de sobres que quan un vehicle a motor pasa d manera esporadica o reiterada per un espai amb caus i nius hi ha un abandonament massiu dels mateixos amb la mort de les cries i pollets. I despres vinga invertir diners en repoblar fauna. UNA VERGONYA!!!!

Vegeu també