Aquí podeu deixar els vostres suggeriments, comentaris i opinions. També ho podeu fer en notícies i ressenyes si aporteu informació complementària que tingui relació amb la notícia o la ressenya. Gràcies!
12 comentaris:
Anònim
ha dit...
"Pla Estratègic de la bicicleta", que intenta penalitzar als ciclistes i fer gairebé impossible "aparcar" la bici a Barcelona. Barcelona hi ha 5.682 aparcaments i entre 40.000 - 90.000 bicicletes. A partir de gener de 2007, no obstant, estarà prohibit aparcar o lligar les bicicletes als arbres, semàfors, bancs, papereres.
Aparcar malament o cometre infracció pot resultar una multa. Les sancions poden ser lleus (fins a 450 euros), greus (de 450 a 900 euros) o molt greus (de 900 a 1.800 euros).
En fi, en comptes de celebrar una creixent tendencia ecologista a Barcelona, (ara, quan l’escalfament del planeta surt gairebè cada dia les notícies) s’ha decidit sancionar-ho. Han contemplat 9000 aparcaments per a 90.000 ciclistes? Evidentment la susdita “resposta a les necessitates” de l’Ajuntament es fàcil: “Vols anar en bici? Doncs pagues.”
Si estàs en contra d'aquesta decisió. enviar el teu propi missatge) imprimeix-lo, signa'l i possa-hi la teva adreça, DNI/NIF i envia-ho a la següent adreça:
Il·lm. Sr. Jordi Portabella i Calvete 2n Tinent d'Alcalde President de la Comissió Cívica del Vianant i de la Bicicleta Pl. de Sant Jaume, s/n 08002 - Barcelona
http://femxarxa.rubidigital.cat/node/view/id/349 excursió en bicicleta Us proposo una excursió amb bicicleta. Dificultat mitjana-alta. Durada, unes 4 hores. Recorregut, des de Rubí, fins al mar, desenvocadura del Besós.
Sortim de Rubí a l'estació de ferrocarrils. Aleshores es va cap a l'Angar dels ferrocarrisl que hi ha al carrer Sedó. Com s'hi pot anar? jo proposo avinguda (o passeig) de les Torres fins a Doctor Ferran, i allà girar a l'esquerra fins a Antoni Sedó, que girarem a la dreta. Just als angars dels ferrocarrils, a ma dreta hi ha un caminet que et porta a la zona de l'estany dels alous. Però hi passem de llarg, passarem pel túnnel que passa per sota la via del tren, i seguirem el camí fins al carrer asfaltat (amenaça del polígon industrial de Sant Cugat que aviat caurà). El seguim i a la cruïlla anem a la dreta. Aleshores passarem per sota de l'autopista i de seguida s'acavarà l'asfalt. Seguim recte fins arribar al barri més lleig de Sant Cugat (territori Francesc Sanchez i els seus camions de merda, vull dir de brossa). Seguirem pel carrer asfaltat fins arribar a la gran rotonda de l'eroski. La creuem sense por, però vigilant que no ens aixafin: ves pel mig del carril de la dreta, avisa als cotxes que tens darrera teu que no giraràs cap a Sant Cugat (Leonardo,...), i no paris; no et deixis intimidar pels vehicles que venen de Sant Cugat, i no paris; i surt victoriós per la sortida de l'eroski. Creues el centre comercial, situat a la perifèria dels dos municipis, i passada la següent rotonda et comença un carril bicicleta que pots seguir fins al final de la Via Augusta (així es diu el carrer). Estarem al final del carril bici, a l'alçada del CAR. tombarem a la dreta i seguirem fins creuar la via de la Renfe pel pont. Ara es tracta d'arribar a la benzinera del començament de la carretera de Cerdanyola per on més us agradi. Una opció és no passar per davant del CAR i seguir recte fins la sortida de l'A7 i agafar la carretera de Roquetes a ma dreta; però hi ha força cotxes i poc voral. L'altre és descobrir una mica aquests carrers del barri de Coll Favà i Sant Francesc, fins arribar a l'avinguda de Cerdanyola, i seguir en sentit contrari fins la primera rotonda. El tram Sant Cugat-Cerdanyola s'ha de fer, de moment, per la carretera. Hi ha un bon voral i no s'ha de patir massa. Aviat faran un carril bici. Podeu esperar. Quan arribeu a la rotonda del castell de sant Marçal heu de prendre la primera sortida, encara que serà la que té més transit i menys voral. Però és curt. La segona sortida té menys transit i més voral i al final podeu tornar. Vosaltres mateixos. Passarem per la rotonda del centre del parc tecnológic, i seguirem recte. Tot seguit hi ha una nova rotonda, i girarem a la dreta per la carretera de Valldaura. I just abans d'arribar al final de la baixada tobarem a l'esquerra. Als 200 metres començarà el carril de passejada que segueix la riera de Sant Cugat. Cal seguir-lo fins al final (un bon parell de quilómetres). El final és un parc de plàtans. Creueu la riera pel pas, i tombeu a l'esquerra, i immediatament deixeu el camí per seguir un corriol fressat a l'esquerra del camí. Aquest, als pocs metres, es fica dins del llit de la riera, paciència. Animo a qui trobi un camí millor que m'avisi. S'ha de seguir pel llit fins passada l'autopista del Vallès. Aleshores per sorti-hi jo proposo per l'esquerra aprofitant un gual de ciment que creua la riera i que la paret de l'esquerra és suau. Estarem en un carrer del polígon industrial de Montcada. Seguirem pel costat esquerre de la riera de Sant Cugat fins a un pont amb semàfor que aprofitarem per creuar a la dreta. Seguirem per sobre de la vorera o pel carrer si no us espanteu tant fàcilment, fins a un altre semàfor; aviso que la vorera és estreta; i demano que respecteu la prioritat de pas dels vianants. Just en aquest tram la riera de Sant Cugat es barreja amb el riu Sec. Després del semàfor cal seguir recte, però aviso que apareixen unes escales: potser això us fa animar a perdre la por a les màquines motoritzades. Seguim la vora dreta del riu fins a un gran pont que creua el riu Besos (que es barreja amb el que seguiem uns metres abans). Creuem el riu i a ma dreta comença un camí de passejada que un parell de quilòmetres més avall es converteix en carril bicicleta que no s'acaba fins al mar. Un cop al mar aneu fins a l'estació del tramvia i preneu un altre carril bicicleta en direcció fòrum i us recomano que el seguiu fins al parc de la ciutadella (o el carrer Marina, just abans), i allà preneu la Renfe (parada Arc de Triomf) per tornar a casa (línea 7 de rodalies, i passen cada mitja hora aproximadament).
Creo que unos de los grandes olvidados en la promoción del uso de la bicicleta son los universitarios. Promoviendo el uso de bici en la zona universitaria se coseguiria crear un hábito de futuro. Si acostumbras a un universitario a usar la bicicleta para moverse, seguramente este universitario la usará después para ir al trabajo, de compras o de fiesta. Yo estudio en el Campus Nord de la UPC y muchos amigos lo hacen en la zona universitaria, y la única medida que toman es la de poner unos 5 o 10 aparcamientos de bicis al año. Me parece poco. Nisiquiera llega el "Bicing". Desde luego es para plantearselo.
Hola, em dic Rafael Vallbona i sóc escriptor, periodista i ciclista. Us comunico que fa pocs dies he estrenat un bloc sobre ciclisme i cicloturisme, anomenat 'Tourmalet', en el qual he posat el vincle del vostre interessantíssim bloc. Us convido a visitar la meva modesta aportació al ciclisme a la xarxa i a participar-hi si ho considereu oportú. L'adreça és: http://eltourmalet.blogspot.com/ Salut
Despres d'uns mesets del naixement de bicing a Barcelona, val a dir que hi trobo moltes mancances, així com molts altres dels usuaris diaris de bicing. La despreocupació total del servei tècnic i la desinformació que s'està donant als mitjans de comunicació dona molt que pensar sobre els autèntics interessos ocults que té aquest nou transport public de Barcelona. Clars exemples del desinterès que mostren els executors del sistema els podeu trobar al meu blog: http://bcnbicing.blogspot.com Gracies per la atenció
Us proposem un interessant itinerari en bicicleta pel litoral barceloní. EN BICICLETA PER LA VILA OLÍMPICA Itinerari guiat on s’explicaran les relacions que estableix la ciutat amb la Ronda del Litoral i el mar des d’un punt de vista formal i urbanístic. Activitat gratuïta. Organitzat per CRBS i Eco-union. Dissabte 27 d’octubre, de 10.30 a 13.30 h. Més info: CRBS T. 932 374 743. http://www.bcn.es/agenda21/crbs
12 comentaris:
"Pla Estratègic de la bicicleta", que intenta penalitzar als ciclistes i fer gairebé impossible "aparcar" la bici a Barcelona. Barcelona hi ha 5.682 aparcaments i entre 40.000 - 90.000 bicicletes. A partir de gener de 2007, no obstant, estarà prohibit aparcar o lligar les bicicletes als arbres, semàfors, bancs, papereres.
Aparcar malament o cometre infracció pot resultar una multa. Les sancions poden ser lleus (fins a 450 euros), greus (de 450 a 900 euros) o molt greus (de 900 a 1.800 euros).
En fi, en comptes de celebrar una creixent tendencia ecologista a Barcelona, (ara, quan l’escalfament del planeta surt gairebè cada dia les notícies) s’ha decidit sancionar-ho. Han contemplat 9000 aparcaments per a 90.000 ciclistes? Evidentment la susdita “resposta a les necessitates” de l’Ajuntament es fàcil: “Vols anar en bici? Doncs pagues.”
Si estàs en contra d'aquesta decisió. enviar el teu propi missatge) imprimeix-lo, signa'l i possa-hi la teva adreça, DNI/NIF i envia-ho a la següent adreça:
Il·lm. Sr. Jordi Portabella i Calvete
2n Tinent d'Alcalde
President de la Comissió Cívica del Vianant i de la Bicicleta
Pl. de Sant Jaume, s/n
08002 - Barcelona
jportabella@bcn.cat
http://femxarxa.rubidigital.cat/node/view/id/349
excursió en bicicleta
Us proposo una excursió amb bicicleta. Dificultat mitjana-alta. Durada, unes 4 hores. Recorregut, des de Rubí, fins al mar, desenvocadura del Besós.
Sortim de Rubí a l'estació de ferrocarrils. Aleshores es va cap a l'Angar dels ferrocarrisl que hi ha al carrer Sedó. Com s'hi pot anar? jo proposo avinguda (o passeig) de les Torres fins a Doctor Ferran, i allà girar a l'esquerra fins a Antoni Sedó, que girarem a la dreta. Just als angars dels ferrocarrils, a ma dreta hi ha un caminet que et porta a la zona de l'estany dels alous. Però hi passem de llarg, passarem pel túnnel que passa per sota la via del tren, i seguirem el camí fins al carrer asfaltat (amenaça del polígon industrial de Sant Cugat que aviat caurà). El seguim i a la cruïlla anem a la dreta. Aleshores passarem per sota de l'autopista i de seguida s'acavarà l'asfalt. Seguim recte fins arribar al barri més lleig de Sant Cugat (territori Francesc Sanchez i els seus camions de merda, vull dir de brossa). Seguirem pel carrer asfaltat fins arribar a la gran rotonda de l'eroski. La creuem sense por, però vigilant que no ens aixafin: ves pel mig del carril de la dreta, avisa als cotxes que tens darrera teu que no giraràs cap a Sant Cugat (Leonardo,...), i no paris; no et deixis intimidar pels vehicles que venen de Sant Cugat, i no paris; i surt victoriós per la sortida de l'eroski.
Creues el centre comercial, situat a la perifèria dels dos municipis, i passada la següent rotonda et comença un carril bicicleta que pots seguir fins al final de la Via Augusta (així es diu el carrer). Estarem al final del carril bici, a l'alçada del CAR. tombarem a la dreta i seguirem fins creuar la via de la Renfe pel pont. Ara es tracta d'arribar a la benzinera del començament de la carretera de Cerdanyola per on més us agradi. Una opció és no passar per davant del CAR i seguir recte fins la sortida de l'A7 i agafar la carretera de Roquetes a ma dreta; però hi ha força cotxes i poc voral. L'altre és descobrir una mica aquests carrers del barri de Coll Favà i Sant Francesc, fins arribar a l'avinguda de Cerdanyola, i seguir en sentit contrari fins la primera rotonda.
El tram Sant Cugat-Cerdanyola s'ha de fer, de moment, per la carretera. Hi ha un bon voral i no s'ha de patir massa. Aviat faran un carril bici. Podeu esperar.
Quan arribeu a la rotonda del castell de sant Marçal heu de prendre la primera sortida, encara que serà la que té més transit i menys voral. Però és curt. La segona sortida té menys transit i més voral i al final podeu tornar. Vosaltres mateixos.
Passarem per la rotonda del centre del parc tecnológic, i seguirem recte. Tot seguit hi ha una nova rotonda, i girarem a la dreta per la carretera de Valldaura. I just abans d'arribar al final de la baixada tobarem a l'esquerra. Als 200 metres començarà el carril de passejada que segueix la riera de Sant Cugat. Cal seguir-lo fins al final (un bon parell de quilómetres).
El final és un parc de plàtans. Creueu la riera pel pas, i tombeu a l'esquerra, i immediatament deixeu el camí per seguir un corriol fressat a l'esquerra del camí. Aquest, als pocs metres, es fica dins del llit de la riera, paciència. Animo a qui trobi un camí millor que m'avisi. S'ha de seguir pel llit fins passada l'autopista del Vallès. Aleshores per sorti-hi jo proposo per l'esquerra aprofitant un gual de ciment que creua la riera i que la paret de l'esquerra és suau. Estarem en un carrer del polígon industrial de Montcada. Seguirem pel costat esquerre de la riera de Sant Cugat fins a un pont amb semàfor que aprofitarem per creuar a la dreta. Seguirem per sobre de la vorera o pel carrer si no us espanteu tant fàcilment, fins a un altre semàfor; aviso que la vorera és estreta; i demano que respecteu la prioritat de pas dels vianants. Just en aquest tram la riera de Sant Cugat es barreja amb el riu Sec. Després del semàfor cal seguir recte, però aviso que apareixen unes escales: potser això us fa animar a perdre la por a les màquines motoritzades. Seguim la vora dreta del riu fins a un gran pont que creua el riu Besos (que es barreja amb el que seguiem uns metres abans). Creuem el riu i a ma dreta comença un camí de passejada que un parell de quilòmetres més avall es converteix en carril bicicleta que no s'acaba fins al mar.
Un cop al mar aneu fins a l'estació del tramvia i preneu un altre carril bicicleta en direcció fòrum i us recomano que el seguiu fins al parc de la ciutadella (o el carrer Marina, just abans), i allà preneu la Renfe (parada Arc de Triomf) per tornar a casa (línea 7 de rodalies, i passen cada mitja hora aproximadament).
Creo que unos de los grandes olvidados en la promoción del uso de la bicicleta son los universitarios. Promoviendo el uso de bici en la zona universitaria se coseguiria crear un hábito de futuro. Si acostumbras a un universitario a usar la bicicleta para moverse, seguramente este universitario la usará después para ir al trabajo, de compras o de fiesta. Yo estudio en el Campus Nord de la UPC y muchos amigos lo hacen en la zona universitaria, y la única medida que toman es la de poner unos 5 o 10 aparcamientos de bicis al año. Me parece poco. Nisiquiera llega el "Bicing". Desde luego es para plantearselo.
Hola,
em dic Rafael Vallbona i sóc escriptor, periodista i ciclista. Us comunico que fa pocs dies he estrenat un bloc sobre ciclisme i cicloturisme, anomenat 'Tourmalet', en el qual he posat el vincle del vostre interessantíssim bloc. Us convido a visitar la meva modesta aportació al ciclisme a la xarxa i a participar-hi si ho considereu oportú.
L'adreça és:
http://eltourmalet.blogspot.com/
Salut
Donat l'èxit del bicing, Gallardón ja promet el bicing per Madrid:
http://www.madridiario.es/2007/Mayo/madrid/madrid/22729/gallardon-paneles-m30-incidencias.html
Aqui et deixo això per si ho consideres d'interès:
http://poqueque.blogspot.com/2007/06/mapa-bicing.html
Despres d'uns mesets del naixement de bicing a Barcelona, val a dir que hi trobo moltes mancances, així com molts altres dels usuaris diaris de bicing.
La despreocupació total del servei tècnic i la desinformació que s'està donant als mitjans de comunicació dona molt que pensar sobre els autèntics interessos ocults que té aquest nou transport public de Barcelona.
Clars exemples del desinterès que mostren els executors del sistema els podeu trobar al meu blog:
http://bcnbicing.blogspot.com
Gracies per la atenció
Us envio aquest enllaç d'un article que s'ha publicat avui a La Vanguardia:
http://www.lavanguardia.es/lv24h/20071006/53400380421.html
Us proposem un interessant itinerari en bicicleta pel litoral barceloní.
EN BICICLETA PER LA VILA OLÍMPICA
Itinerari guiat on s’explicaran les relacions que estableix la ciutat amb la Ronda del Litoral i el mar des d’un punt de vista formal i urbanístic.
Activitat gratuïta.
Organitzat per CRBS i Eco-union.
Dissabte 27 d’octubre, de 10.30 a 13.30 h.
Més info: CRBS T. 932 374 743.
http://www.bcn.es/agenda21/crbs
Enhorabona per aquest blog tant interessant. Només voldria fer una petita aportació per si a algú li és d'ajuda.
Una web amb rutes molt ben explicades de les que jo n'he fet un parell http://www.catalunyabtt.com
I per consultar el temps abans de sortir sovint faig servir http://infomet.fcr.es
Hem fet una ruta (de Casp a Móra la Nova) i ens agradaria enviar-vos-la per si la voleu publicar. A quina adreça ho hem de fer?
Gràcies!
Pots enviar-me la ruta a biciviciat (_a_) gmail.com. Gràcies.
Publica un comentari a l'entrada