16.5.07

Comparitva de la combinació tren+bici en trens de llarg recorregut europeus

La Federació Europea de Ciclistes (ECF) acaba de publicar un estudi comparatiu de la possibilitat de transportar bicicletes en trens de llarg recorregut dins la Unió Europea.

Renfe, com no, es situa en l'últim lloc, bé en l'últim no ja que en el seu web informa en castellà de la prohibició de transportar bicicletes en trens de llarg recorregut i suposo que les dues darreres companyies ferroviàries, una belga i l'altra grega no deuen donar cap explicació als seus webs.

L'anàlisi posa de manifest grans diferències i incongruències, ja que mentre el Regne Unit, França i Txèquia tenen trens d'alta velocitat on es permet el transport de bicis a la resta de trens d'alta velocitat no es permet. La posada en marxa de noves línies d'alta velocitat està fent fora la bicicleta dels trajectes de llarg recorregut. També s'ha estudiat el factor de càrrega i es posa de manifest la necessitat de fer dissenys flexibles d'interiors com ho fa actualment la indústria de l'automòbil.

Podeu veure l'estudi complet en anglès aquí: Bicycle Carriage on Long-Distance Trains in the European Union (PDF)