Fins ara podíem anar en bicicleta per bona part de la Gran Via de Barcelona i pel cantó occidental podíem anar des de la plaça Espanya fins a la Campana. A final d'any podrem continuar (amb algunes dificultats) pel terme municipal de l'Hospitalet de Llobregat fins casi a l'altura de la Rambla Marina de l'Hospitalet.
Anem per pams, el nou tram remodelat de la Gran Via hospitalenca tindrà 2 carrils bidireccionals, una a cada vorera, la segregació del carril es realitza amb arbrat i mobiliari urbà. Quan finalitzi l'obra aquest important carril quedarà una mica aïllat. Pel cantó de Barcelona faltarà connectar-lo a través de la perillosa plaça Cerdà, la solució sembla que seria pujar una mica pel carrer Badal per creuar i continuar. Per l'altre extrem la remodelació i soterrament de la Gran Via finalitza a l'altura de l'avinguda Vilanova (on actualment hi ha les vies del tren que s'estan soterrant). Seria interessant poder continuar per la Gran Via fins al riu Llobregat o el Prat, però per això haurem d'esperar anys o cercar itineraris alternatius. El que sí sembla que serà possible és la connexió amb la Rambla Marina un dels eixos principals de l'Hospitalet que a més disposa de carril bici. La connexió amb la Rambla Marina sembla que es realitzarà amb un itinerari provisional amb una passarel·la per damunt de les vies del tren.
Bona part de la Gran Via hospitalenca i la Rambla Marina formen part de la Ronda Verda, que com ja he comentat en altres ocasions porta un retard important.
Finalment, només comentar-vos que com sol ser habitual en època electoral la inauguració de part de les obres ja es va fer el passat mes d'abril, en concret es va inaugurar la inacabada plaça Europa, un tram de la Gran Via on les bicicletes hauran fer ziga-zagues ja que en aquest tram el carril bici desapareixerà per donar pas a una plaça-rotonda de grans dimensions que serà zona de convivència de vianants i bicicletes.
La fotografia és del tram de carril bici just davant del centre comercial Gran Via 2 i dóna una idea de com quedarà un cop pintat el carril.
Anem per pams, el nou tram remodelat de la Gran Via hospitalenca tindrà 2 carrils bidireccionals, una a cada vorera, la segregació del carril es realitza amb arbrat i mobiliari urbà. Quan finalitzi l'obra aquest important carril quedarà una mica aïllat. Pel cantó de Barcelona faltarà connectar-lo a través de la perillosa plaça Cerdà, la solució sembla que seria pujar una mica pel carrer Badal per creuar i continuar. Per l'altre extrem la remodelació i soterrament de la Gran Via finalitza a l'altura de l'avinguda Vilanova (on actualment hi ha les vies del tren que s'estan soterrant). Seria interessant poder continuar per la Gran Via fins al riu Llobregat o el Prat, però per això haurem d'esperar anys o cercar itineraris alternatius. El que sí sembla que serà possible és la connexió amb la Rambla Marina un dels eixos principals de l'Hospitalet que a més disposa de carril bici. La connexió amb la Rambla Marina sembla que es realitzarà amb un itinerari provisional amb una passarel·la per damunt de les vies del tren.
Bona part de la Gran Via hospitalenca i la Rambla Marina formen part de la Ronda Verda, que com ja he comentat en altres ocasions porta un retard important.
Finalment, només comentar-vos que com sol ser habitual en època electoral la inauguració de part de les obres ja es va fer el passat mes d'abril, en concret es va inaugurar la inacabada plaça Europa, un tram de la Gran Via on les bicicletes hauran fer ziga-zagues ja que en aquest tram el carril bici desapareixerà per donar pas a una plaça-rotonda de grans dimensions que serà zona de convivència de vianants i bicicletes.
La fotografia és del tram de carril bici just davant del centre comercial Gran Via 2 i dóna una idea de com quedarà un cop pintat el carril.
1 comentari:
No m'agrada aquest tipus de carril bici. Són d'aquells que moleten el vianant. Hauríen d'haver aprofitat les obres i la quantitat d'espai que tenen per fer un carril bici segregat, putser en altre nivell que la vorera, que els vianants no s'hagin de parar just en mig del carril bici per esperar a creuar el carrer. Està be que pensin en la bicicleta però que ho pensin bé.
Publica un comentari a l'entrada