29.1.09

En moto menys CO2?

En moto menys CO2 és el nom d'una campanya que alguns motoristes (o gent del sector de la moto) han impulsat com a protesta a la modificació de l'impost de matriculació. Sembla que amb la nova llei només queden exemptes de pagar l'impost les motos que emetin menys de 80gr de C02 i després hi ha diversos trams. Aquest col·lectiu es queixa d'aquests trams i els compara amb els 120gr que ha d'emetre com a màxim un cotxe per quedar exempt d'aquest impost.

En moto menys CO2? No! Les motos emeten menys C02 que els cotxes en general, sí, però cal recordar que un cotxe pot portar normalment 5 persones i una moto com a molt dues. Si fem càlculs veiem que un cotxe amb dues persones emet menys que una moto amb una sola persona. Em sembla recordar que malauradament la mitjana d'ocupació dels cotxes a l'entrada de Barcelona era d'1,3 persones per cotxe, tot i així un cotxe de 120gr emetria 90gr per persona. Així doncs, no veig il·lògic que en el context que estem es demanin motos de menys de 80gr.

3 comentaris:

Jordi Lopez Dot (Photographer) ha dit...

En principi estic d'arcord amb el teu plantejament, pero no en el calcul. Si per calcular el CO2 que emeten els cotxes parteixes de la mitjana d'ocupació (1,3), no pots considerar que la ocupacio de le les motos es sempre 1. No se quin es pero segur que es mes que 1.
Per tant tambe s'ha de dividir.

Salut

Anònim ha dit...

En principi estic d'arcord amb el teu plantejament, pero no en el calcul. Si per calcular el CO2 que emeten els cotxes parteixes de la mitjana d'ocupació (1,3), no pots considerar que la ocupacio de le les motos es sempre 1. No se quin es pero segur que es mes que 1.
Per tant tambe s'ha de dividir.

Anònim ha dit...

Tens raó Jordi, els meus càlculs són molt aproximats, però tinc la sensació que l'ocupació mitjana de les motos no arriba a l'1,1, en canvi l'ocupació dels cotxe és susceptible de pujar (amb els carrils VAO, augment de preus de combustibles,peatges urbans...). Tampoc ser exactament quin CO2 emet actualment el parc de motos, però per les dades que he vist no em sembla gens exagerat el límit de 80gr.
En tot cas el meu plantejament, és que actualment la moto (a combustió) no és la solució a la mobilitat de la ciutat.