2.11.06

Limit de velocitat urbà de 30 km/h

Una proposta de mobilitat urbana que s'està debatent és la reducció a 30 km/h del límit de velocitat en zones urbanes. Això vol dir que no es podrà anar a més velocitat a les ciutats? No té perquè ser així, podria voler dir que si no s'indica el contrari el limit és 30 i que en vies troncals es senyalitzaria un altra límit superior.

Els objectius d'aquesta mesura serien augmentar la seguretat de bicicletes i vianants i afavorir la circulació en bicicleta, reduir contaminació ambiental i acústica i reduir el consum de combustible.

Algunes reflexions personals:
  • Costa molts diners crear les anomenades zones 30, amb aquesta mesura només caldria marcar en tot cas les zones 50.
  • Com farem respectar el nou límit sense elements dissuassoris que actualment s'instal·len en zones 30?
  • Circulant a 30 km/h amb un automòbil amb la segona marxa la contaminació acústica pot ser superior que circulant a una velocitat més alta amb la tercera o la quarta. També pot ser major el consum i la contaminació... Haurem d'explicar que es pot anar a 30 amb tercera! Almenys en cotxes de poca cilindrada!
Vegeu els motius del BACC per donar suport a aquesta proposta.

Vegeu també